"koosnaam" ongeboren baby

Leuke topic!
Ik noemde de kleine in het begin altijd "worm" omdat ie toen gewoon er ook zo uitzag, maar dat vond mijn zus zo wansmakelijk dat zijn hem "Stef" heeft gedoopt. Die naam zijn we blijven gebruiken, hoewel we ook gewoon "de kleine" of "de baby" zeggen...

Mijn man en ik noemen de baby altijd Obama (als in Barack Obama inderdaad). Mijn man is namelijk Afrikaans en ik blank (Nederlands)... Aangezien Obama ook een halfbloed is en de baby 1 a 2 dagen nadat Obama tot president van Amerika is gekozen ontstaan is, is dat voor ons een zeer toepasselijke naam. Ik ben nu dus Obamamama en mijn man Obamapapa... laatst noemde mijn man  mijn vader zelfs Obamaopa.... Of het een jongetje of meisje word weten we nog niet (aanstaande zaterdag pas, kan niet wachten!!), maar het zal altijd Obama blijven.....

Mijn zus noemt onze kleine Cashew, omdat op de eerste echo het ook echt net een cashew was!
Ikzelf noem "hem" (weet ik nog helemaal niet eens) vaak uk, kleintje of uitvreter, zeker doordat ik afval terwijl ik wel gewoon goed eet, is het een echte uitvreter...
Mijn man noemt "hem" vaak papa's kindje en mini-me naar de films van Austin Powers!

Niet echt namen dus waar je later wat mee kunt!

wat grappig allemaal...wij hebben een naam voor de kleine die hij/ zij ook zal hebben na de geboorte, is zowel een naam voor een jongens als voor een meisje. Moeten alleen oppassen dat we ons niet verspreken bij anderen ;-)

echt lachen die gekke namen..
Onze dochter had als 'werktitel'   Sjors, weet niet meer hoe we daar bij kwamen en deze 'heet' Okkie omdat ie in oktober wordt verwacht.

Sinds verleden week heeft onze kleine een nieuwe koosnaam gekregen:

Kleine Dwarsligger

Op de echo lag hij/zij dus in zo'n houding dat het hoofdje links en de billen rechts lagen, waarbij het onmogelijk was te zien wat het geslacht is!

Terug
Bovenaan