"Wiebel-meiden" 3

Soms weet ik het even niet meer. Als je mij vraagt in welke ronde wij bezig zijn, wat moet ik dan zeggen? Ik ben al een jaar van de pil af, was drie weken daarna al 'gewoon' ongesteld, het ontpillen was snel gebeurd, want was er een jaar daarvoor ook een paar maanden afgeweest, misschien dat dat scheelt, ik weet het niet.
In het afgelopen jaar hebben we er fijn op los gewiebeld, zo van: we zien wel hoe het komt, we maken ons nog niet druk. En dat deden we ook niet echt (ik wel een beetje, want ik wil het al heeeeel lang, wel drie jaar ofzo). Omdat mijn cyclus zo ontzettend onregelmatig is, tussen de 28 en 44 dagen, zijn we in mei begonnen met temperaturen en ovulatietesten, om te proberen wat meer inzicht in mijn cyclus te krijgen en in ieder geval de vruchtbare dagen zeker goed weten te benutten, en om te kijken of ik wel een eisprong heb.
Ik vraag me dus zelf af wat mijn antwoord is op de vraag hoe lang we bezig zijn. We hebben door mijn onregelmatige cyclus vast niet alle kansen goed benut het afgelopen jaar, maar toch zeker de meeste wel. En overal staat ook geschreven dat je eerder naar de HA mag als je een hele onregelmatige cyclus hebt.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten omdat ik volgende maand naar de HA ga, na 3 mnd achter elkaar getemperatuurd te hebben. Het geeft mijzelf een heel fijn gevoel, blij dat we misschien wat meer zekerheid hebben. Aan de andere kant wil ik nog helemaal niet in de MM, het maakt me ook angstig en je hebt dan meteen het stempel dat het niet lukt.
Toch voel ik me er wel goed bij om aan het einde van deze ronde (waarschijnlijk november) naar de HA te gaan. Ik hoop dat jullie dit gevoel delen en dat niemand denkt 'wat doen ze daar nu al?'

Pink

Moest het even van me afschrijven

Oh Pink, betrek dat verhaal van het stel uit onze vriendengroep absoluut niet op jezelf!!!
Jij bent al een jaar onbeschermd aan het vrijen, dus welke ronde, wat maakt het uit. De één heeft korte cyclussen en veel rondes in het jaar, de ander heeft weer lange cyclussen en weinig rondes in het jaar. Bij mij lopen de rondes en maanden wel gelijk, maar dit hoeft niet zo te zijn hoor.
Ik snap goed dat je naar de huisarts wilt gaan. Wij gaan ook in november als ik dan nog niet zwanger ben. Dan ben ik ook een jaar van de pil af. Ik ben wel gaan tellen met rondes vanaf januari, omdat we vanaf toen bewust zijn gaan wiebelen rond de vruchtbare dagen. Maar goed, ik vind het in november voor ons een goed moment om naar de huisarts te stappen. Ik heb zelf nog even gedacht om deze maand al even te gaan, om te overleggen over eventuele stappen, maar mijn man vond het beter om nog te wachten tot november. Nou, dat duurt ook niet meer superlang.
Ik hoop dat het voor ons allebei niet meer nodig is om in november naar de huisarts te gaan, maar ik begrijp je volkomen.

Liefs,

Twinkel3

Ik wordt wel nieuwsgierig Mier, waarmee heb jij jezelf voor paal gezet?
Kunnen we meelachen?

hey pink,

ja begrijp je heel goed hoor,je mag gewoon vanaf de dag dat je met de pil gestopt ben afrekenen vind ik.
en ja ik ben ook naar de ha gegaan voor mijn gemoedsrust,was heeeeel zenuwachtig voor de uitslag van de zaadjes ik dacht wel het zal wel goed zitten maar net dat kleine stukje onzekerheid,nu weet ik gelukkig dat dat goed is,maar als jij je fijner voelt om naar de ha te gaan,dan moet je dat gewoon doen,ik vind het ook heel eng de mm en heb daar ook nog geen zin in want de natuur moet eerst zijn best doen.
pink ik snap echt gewoon zo goed wat jij bedoeld maar kan me nooit zo goed verwoorden vind ik zelf,maar hoe jij het schrijft zo voel ik het ook

dikke knuffel

xxx

Terug
Bovenaan