Receptjes uitwisselen??

Aaaah, wat lief! Graag, alleen als je tijd hebt hoor!
Geef je mijn adres wel effe via prive berichtje hyves dan goed?
Als jij dan hier je bankrekening nummer zet, kom je misschien nog aan het miljoen en kun je stoppen met werken...........wahahaha!!!!

Dag dames,

Krijg zelf honger van al die lekkere receptjes , das niet helemaal de bedoeling, ben net blij dat ik al mn oude kleren weer pas.
Wel fijn dat ik gewoon hier mee kan kletsen, want er is nog steeds geen najaar 2008 forum, dus blijf maar lekker hier hangen.

@ rimke, wat is jou meid al lekker groot. Jasper gaat ook zo snel. die is nu met zn 4,5 maand (20/09) alweer 7305 gram en 65 cm. Hij past in de lengte nog in maat 68, maar in de breedte vaak niet meer, hij is echt BOL!! haha, maar wel heel gezellig. Hij begint nu ook steeds meer te genieten van zn hapjes. hij krijgt nu smiddags fruit en savonds groenten.

Helaas wil hij nu wel steeds minder aan de borst drinken. Hij krijgt nu nog 5 keer melk, waarvan 3 keer de borst, maar het begint echt wel snel terug te lopen nu ik weer aan t werk ben, maarjah, hij heeft het nog best lang gekregen, ik heb heel lang geroepen dat hij maximaal 3 maanden zou krijgen.

Nu we het toch over eten hebben, ik ga volgende week voor 10 volwassenen en 4 kleintjes van ongeveer 8 tot 15 maanden koken. Normaal als we dit soort etentjes geven heb ik allang van te voren een idee, maar heb nu alleen maar inspiratie voor babyhapjes, en om ze nu alles gepureerd te geven, denk niet dat onze vrienden daar blij mee zijn . Iemand ideeën??

Groetjes Jen

Je kunt een hoop recepten voor volwassen gewoon ook maken voor kleintjes hoor! Dan even het zout en scherpe dingen weg laten........
Je kunt, komt zo even in me op, een stamppotten buffetje maken...........met bijvoorbeeld hutspot zonder uitjes voor de kleintjes, maar wel lekker met een appeltje er doorheen, vinden ze allemaal lekker!
Voor de ouderen ook wat hutspot, een rucola stamppotje, zuurkool, boerenkool, andijvie stampot enzo................ben zelf dol op stamppot, maar je moet er maar net van houden.
Als je het een leuk idee vindt, laat maar even weten, want ik heb wat receptjes die het net wat specialer maken.............

Zal nog even verder nadenken..............
Jasper is trouwens ook een bulletje ja, 11 dagen jonger dan Maudy............gaat haar qua gewicht en lengte lekker achter na, je borstvoeding is duidelijk slagroom...........lekker voor hem!!

Hmmm slagroom. Oh sorry, liet mezelf even gaan  Ben echt zo'n lekkerbek.
Ben nu al 2 dagen bezig om allerlei soorten toetjes uit te proberen voor volgende week Wat een straf hahaha, natuurlijk moet ik alles proeven

Ik vind trouwens een stamppotten buffet een geweldig idee. Het is er ook zeker het weer voor, en er zitten ook een aantal vega's bij dus dan kunnen die gewoon meeeten en hoeven ze zich geen outsider te voelen. Zo   voelde ik me altijd als mensen speciaal voor mij iets anders moesten maken, voelde me vaak zo suf, ben nu al jaren geen vega meer omdat mn lijf het niet trok. Ik zag eruit als een natte krant.

Maar kom maar op met je tips, ik ga voor de stamppotten!!!!!!

Jasper is qua formaat trouwens eindelijk een beetje op de  "gewone" lijn terecht gekomen. Hij  woog bij de geboorte al 4522 gram. Echt hollandse glorie zullen we maar zeggen. Krijgt ie ook lekkere hollandse stamppot.

Groetjes Jen  

ik wist trouwens niet dat je ook een september baby had  jij bent dus ook niet zo moeilijk met hapjes.
krijg jij ook zo'n tegenstand van t comsultatieburo? Ze blijven roepen dat je pas vanaf 6 maanden moet beginnen. Hoewel ik net in een medisch tijdschrift een artikel zag dat je dan juist grotere kans hebt op allergieen als je lang wacht.

Nou, dat snap ik ook niet; ineens zijn de adviezen van het CB dat vast voedsel vanaf 6 mnd gegeven moet worden. Belachelijk; 2 jaar geleden adviseerden ze wel vanaf 4 mnd. Ze wijzigen dat gewoon om de haverklap. Nou, ik volg m'n gevoel wel en kijk goed naar waar m'n kindjes aan toe zijn! Pffft...

Hoi jacoline,

Ze zijn niet alleen ieder moment aan het veranderen, het hangt er ook maar net vanaf waar je naar het cb gaat. Mijn schoonzus heeft een zoontje van 9 weken ouder en ze doen daar op het cb alles anders. Van rug/zij slapen tot inentingen vanaf 6 of 8 weken en eetgewoontes.
Volgens mij moet je gewoon alles met een flinke korrel zout nemen en gebruiken wat je zelf goed lijkt (onee zout mag ook niet van het cb )

groetjes Jen

Terug
Bovenaan