Receptjes uitwisselen??

hallo

nou gister nog maar eens de worteltjes met aardappels geprobeerd iets fijner nog gemaakt en hij eet het op ben benieuwd wat ie er vandaag van vindt.
geven jullie ook nog een paar dagen achter elkaar hetzelfde?
en is er ook iets wat ze nog niet mogen hebben? ben er namelijk niet zo van op de hoogte.

groetjes anja

Hey Puk!

Je moet een beetje voorzichtig zijn met "scherpe" dingen, zoals specerijen, uien enz. Verder de nitraatrijke groenten (spinazie, sla soorten, en???) hooguit 2x per week. En met kool, zoals boerenkool, groene en witte kool, moet je geloof ik ook nog even wachten.
Verder wordt geadviseerd om pas vanaf 6 a 7 mnd voorzichtig met gluten (brood, koekjes en andere graanproducten) te beginnen.
Via consultatiebureau.nl en voedingscentrum.nl kun je vast wel meer info vinden.

Ik geef nog wel een paar dagen achter elkaar hetzelfde. GEwoon voor de zekerheid; mocht Mika erop reageren, dan weet ik waar het van komt.

Succes!

Jacoline.

Ik kreeg net een tip van mijn zus - handig dat mijn zussen in totaal 8 kinderen hebben van 1 1/2 tot 15 jaar:

Peren van die hele zachte sort kunnen zonder gekookt worden omgetoveerd in een zachte en zoete moes die alleen gegeven kan worden en ook gebruikt kan worden om andere etenswaren wat zoeter te maken. Ik ga dat morgen proberen met Celeste die nu drie dagen banaan heeft gegeten met groeiende succes. Appelmoes die te zuur leek ga ik ook megen met perenmoes.

Ik kreeg het advies van CB om de eerste week fruithap 1x dag als tussendoor te geven. Zelfde fruit 3 dagen achter elkaar. Vanaf de tweede week met groente beginnen en dan als onderdeel van maaltijd dus gekombineerd met flesmelk  of bv. Ook hier zelfde groenten 3 dagen achter elkaar. Pap vanaf 7 maanden - daar horen wij meer over vlg. keer.

Celeste is vandaag precis 6 maanden

Gr

Mor74

Ja, klopt, peren die goed rijp zijn kun je zo pureren! En ik mix het ook vaak met appelmoes of iets anders als zoetmakertje... Zou je binnenkort ook kunnen gebruiken om van gewone yoghurt een lekker toetje te maken!  

Zoooo, spuit 11 komt ook nog is een keertje aan . De pompoen haal ik bij de alberheijn, daar hebben ze hem zo'n beetje het hele jaar door.
Mijn uk is nu trouwens helemaal gek op courgette met rijstebloem. Een receptje uit opperdepop.
1 courgette wassen, eindjes dr af, in stukjes snijden en koken.
pureren met 3 el (moeder of poeder) melk erdoor en een paar schepjes rijstebloem.

JUMMIE!!!! dit is trouwens het eerste hapje wat mn man niet stiekum zit op te eten  
die is van de mierzoete fruithapjes

Liefs Jen

Hahahaha, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!

Ik was gister even bij Albert heijn, om ook het boekje opperdepop te halen..................helaas: opperdepop.
Ik heb twee andere kookboekjes voor baby's, staan ook leuke dingetjes in, maar het meeste   verzin ik toch zelf..........

Echt een tip voor groenten die een vrij sterke smaak hebben, meng er eens wat zoete aardappel doorheen, sperziebonen en brocolli krijgen ineens een heel andere dimensie............het wordt inenen te eten zeg maar.
Fons zegt regelmatig dat als ik ons eten ook zo klaar maak als voor Maudy, dat hij dan ook best tevreden is...............sta ik uren voor in de keuken............whahaha, grapje.

Hahahaha, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!

Ik was gister even bij Albert heijn, om ook het boekje opperdepop te halen..................helaas: opperdepop.
Ik heb twee andere kookboekjes voor baby's, staan ook leuke dingetjes in, maar het meeste   verzin ik toch zelf..........

Echt een tip voor groenten die een vrij sterke smaak hebben, meng er eens wat zoete aardappel doorheen, sperziebonen en brocolli krijgen ineens een heel andere dimensie............het wordt inenen te eten zeg maar.
Fons zegt regelmatig dat als ik ons eten ook zo klaar maak als voor Maudy, dat hij dan ook best tevreden is...............sta ik uren voor in de keuken............whahaha, grapje.

Rimke, moet ik hier voor je kijken of ze nog een Opperdepop hebben? Volgens mij zie ik ze hier nog wel regelmatig in de schappen liggen.

Terug
Bovenaan