Receptjes uitwisselen??

he meiden,
Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen, en lekker:)
@pipi, niet álle babys eten t keurig op hoor:p Isra is 61/2 maand en wil niets eten. we geven haar alleen wortel (tussendoor een x brocoli geprobeerd) maar ze wil niets. eigenlijk stopt ze alles in sr mond, maar zodra ze proeft dat t eten is spuugt   ze t uit en begint te lachen, t   is een boef...

t zal vanzelf bij Linde en Isra wel goed komen denk ik:) gewoon volhouden..

vind het wel jammer trouwens want ik had enorm zin in hapjes geven, blijf ook braaf hapjes klaarmaken hoor, dan maar in de vriezer:D

Ach die lieve Linde, wil gewoon lekker haar fles en niets anders...........
Tja, ik heb eigenlijk geen tips..........maudy is dol op eten, net haar vader..., misschien kun je nog wat melk door de papjes doen zodat het toch nog wat naar melk smaakt?
Anders zou ik het ook niet weten........

Ik ben vandaag bij het CB geweest om Maudy even te laten wegen, ze laat haar fles van 15 uur gewoon staan, drinkt voor de vorm wat slokjes, lacht eens lief en houdt op met drinken.........whahaha! Geestig, want ze eet enorme fruit en groentenhappen maar toch, altijd gedacht dat ze toch een minimum aan melk moeten drinken..........ik zit nu nog op drie flesjes en het kind is nog geen 5 maanden.
Geen probleem bij het CB, moest maar snel met brood en vlees gaan beginnen, en ze was prrima gegroeid. Nu 7650 gram en 68,5 cm lang...............vandaar dat maatje 68 niet zo lekker meer past.........
Dus ik blijf haar wel wat aanbieden om 15 uur, als ze uit bed komt, diksap lust ze nog niet, en dan zie ik wel wat ze drinkt.
Ze krijgt opzich nog voldoende melk binnen want ze drinkt 3 gigantische flessen, maar toch................ik ben weer gerustgesteld..............

Ga volgende week bietjes met aardappel en vis maken, pompoen met rijst en paprika en brocolli, en over de derde moet ik nog even nadenken........

Nou, onze PLus en Lidl hadden geen pompoen meer, dus ik moet hier de AH of groenteboer maar eens proberen. Heeft ook geen haast.

Mika eet nu lekker, maar vooral als hij honger heeft. Dus vlak voor z'n fles-tijd. Dan vliegt hij je zowat aan om die lepel in z'n mond te krijgen! Dus misschien is dat iets voor de moeilijke eters -> voederen op een tijdstip dat ze echt honger hebben. En anders gewoon afwachten, blijven aanbieden, maar er geen punt van maken.

Nog een tip; die knolselderij is best lekker! Ik heb het in kleine blokjes, samen met aardappel in stukjes, gekookt (+/- 15 minuten) en daarna gepureerd. Heeft een hele zachte smaak, maar maakt de aardappel net wat interessanter. En in combinatie met wortel ook erg goed!

O, Linde krijgt borstvoeding .................ehm............... misschien, omdat ze brood lekker vindt, een omeletje met wat hele kleine stukjes groenten? Tomaatje, paprika? Misschien lukt het dan wel?
Misschien houdt ze gewoon niet van stukjes?? Dat je het nog wat fijner moet pureren?
Jemig, wat moeilijk............
Ze groeit dus nog goed als ik je zo lees?
Eet ze bij jullie aan tafel als jullie ook zitten te eten? Misschien dat eens proberen? Zien eten doet eten?
Verder zou ik het echt ook niet weten? Heeft ze hiervoor wel goed gegeten of heeft ze het nooit iets gevonden??

@ Rimke; sohee, waren wij even bijna tegelijk met onze reactie... Wat dacht je van knolselderij met aardappel en wortel? Ik vond het een leuke combi gisteren; goed te eten!

Iemand vroeg nog hoe de zelfgemaakte prutjes wat dunner gemaakt konden worden (net als de potjes); gewoon wat moeder/flesvoeding toevoegen lijkt mij.

Ok, en nu moet ik weer echt aan 't werk. Zit in de baas z'n tijd te forummen...

Hej allemaal,
@ Rimke, ja onze meis eet (hi,hi lees: zit) gewoon met ons mee aan tafel. En zien eten is véél interessanter dan doen eten, ik kan het je verzekeren!! ha,ha,ha!! Ze voelt aan onze monden, en peurt liever haar lekkere kleffe vingers in onze mond dan dat ze zelf iets in haar mond doet om te proeven. Ha,ha,ha!! Boeffie he.

Vandaag is het helemaal prut, de fruithap niet, de borst niet, niks.... zucht!!

Zo meteen moet ik haar uit bedje plukken om vervolgens weer de ophaalronde te rijden voor de mannen. Ik ga nu ook voor de zekerheid maar flesvoeding halen... ze maakt er een potje van en straks ben ik misschien mijn bv kwijt. Het zit eraan te komen... Jammer weer een hoofdstuk bijna afgesloten....

Dan meteen weer nadenken over vanavond: wat eten we vandaag?????? Heb ook nog eens rekening te houden met wat de boys tussen de middag op school (warm) eten, een heel gepuzzel om het iedereen weer naar de zin te maken hoor! Volgens mij is mijn grietje wakker. Toedeloetjes en eet smakelijk!! Liefs Pippi

Sprongetje!!! Tandjes!!!!
Jemig zeg, ze moet wel iets eten! Wat een toestand.......
En een super ovatie voor jou, dat je zo lang borstvoeding geeft!
Misschien nog niet verloren..............maar het komt er aan zo te horen........jammer, weer een fase voorbij. Wordt je er verdrietig van?? Kan me dat wel voorstellen hoor, ze worden zo snel groot!! Jemig........niet bij te houden.......
Succes met je ophaalronde en boodschappen, wanhoop niet, als ze echt honger krijgt eet ze vast wel weer..............ze kan wat lijden he?

Kus Rimke

Terug
Bovenaan