Receptjes uitwisselen??

@Ukkepuk; ik heb toevallig afgelopen maandag een stampotje wortel/gehakt/aardappel/ui gemaakt. Ik heb eerst het gehakt rul gebakken, uit de pan gehaald en in dezelfde pan de fijngesnipperde ui even gebakken. Zo krijgt de ui toch een zoeter smaakje en is niet scherp meer. Aardappels + wortels gekookt, daarna alles bij elkaar met een klontje boter en scheut melk (evt bv of opvolgmelk) met de stamper fijngestampt. Mika vond het lekker!

Helaas viel m'n stampotje spinazie/aardappel/ham minder in de smaak; na 3 happen weigerde hij gewoon! Ik wist niet wat ik mee maakte...  Volgende week nog maar eens aanbieden; ik kan niet geloven dat m'n veelvraat ineens iets niet lust! Hihi...

Vanmiddag maak ik goulash; ik denk dat ie dat ook wel lekker vindt. Ik maak het gewoon zonder zout (door de andere kruiden en specerijen is het toch wel smaakvol) en dan doe ik zijn portie(s) door de appelmoeszeef. Aardappeltje of rijst erbij...

nou ik ga morgen als het niet te warm wordt effe een stampot maken ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. huh de spinazie lust ie niet wat is dat nou, mees heeft het ook al gehad twee keer nu de eerste keer spuugde die het uit gewoon doorgegaan en van de week heft ie het weer gehad en ja hoor alles opgegeten ik doe er verder niks bij door alleen spinazie, aardappel en een ei prak het even met de vork en smullen maar.
Ga nu ook wat grotere stukken proberen, hij heeft net de pasta weer gehad en die viel nog steeds niet in de smaak deed het dan ook maar met aardappels omdat de spagetti malen zo lastig ging, nu net weer met spagetti gedaan heel klein gesneden en ging nu wat beter. Ik heb net ook spagetti voor ons zelf gemaakt ook geen zout opgedaan en ik denk dat wat over blijft dat ik dat voor mees ga bewaren. ik heb het zo gemaakt:
gehakt gebakken, champion erbij, spagetti pakket zit prei ui paprika in, spagettit saus zie er niet iets van zout op staan maar ach zou het nu nog kwaad kunnen en heerlijk kaas erdoor. heb ik trouwens net ook door die van mees gedaan ik dacht mischien vindt ie het dan lekkerder, wat denken jullie kan ik die van ons ook geven en o ja ook een teentje knoflook erdoor.

groetjes

In het groentepakket zal idd geen zout zitten. Wat ik meer afvraag: is de ui niet nog te scherp? De pakketen die ik ken hebben een behoorlijke portie ui erdoor. Misschien dat die van jou meevalt of dat je er wat uit kan halen.

@ Ukkepuk; ikzelf wil nog geen pastasaus uit pot/pakje voor Mika gebruiken. Ik heb het idee (niet gechecked) dat daar best wat zout en vooral kunstmatige toevoegingen inzitten. Vind ik geen prettig idee...

Wat betreft de ui; ik gebruik al een hele poos ui, paprika en specerijen  in hapjes van Mika. Maar ook alleen maar omdat Mika nooit last heeft gehad van darmkrampjes; hij kan heel veel hebben. Bij mijn dochter was ik veel voorzichtiger, omdat zij gevoeliger was voor etenswaren.

't Is een kwestie van uitproberen denk ik; zeker als je kindje weinig of geen darmproblemen heeft (gehad) kun je best wat proberen. Misschien de 1e keer even wat ui uit zo'n groentepakket halen en de boel dus met wat minder ui maken.

Succes!

nou de stampot wortel,gehakt,ui viel wel in de smaak hij vondt het heerlijk, mees heeft ook nooit krampjes gehad dus dacht ook al kan vast wel iets proberen, de pastasaus van ons zelf laat ik dan nog maar effe achterwegen, wel even een vraagje he wat maakt het uit dat er kunstmatige voedingsstoffen inzitten???? ja dom mischien maar ......
Ik ga zo effe weer wat maken met brocolli doe er kip bij door en mischien tomaat mmm klinkt lekker zal het ook zo zijn hihihih we zien het wel.
Doen jullie trouwens overal vlees bij in? moest van het buro vlees, ei, vis gaan geven maar moet dat nu altijd dan?

groetjes anja.

Heee Anja,

Ik geef liever ook nog even geen toevoegingen, maar laatst was de biologische zoutloze pastasaus bij de groentenboer op en toen heb ik een gewoon biologisch potje pastasaus gebruikt. Gaat allemaal prima maar ze krijgt het niet vaker dan 1 keer per week.
Zolang je het met mate doet is het volgens mij prima, maar nogmaals, ik probeer maudy ip zolang mogelijk geen toevoegingen te geven......
Leuk dat Mees je stamppot zo lekker vond, je nieuwe receptje klinkt ook heerlijk hoor!
Ik heb een paar potjes zonder vlees of vis, bijv brocolli met zoete aardappel. Daar doe ik dan verder niets doorheen.
Zojuist heb ik bietjes gemaakt met een appeltje en kipfilet van de broodwarenafdeling.......ik heb een potje met bloemkool, appel, kerrie en vis. Door de pasta zit ook gehakt, en door de curry wat kipfilet.
Verder heb ik wat gewone potjes gemaakt zonder vlees, dus alleen groenten en aardappels. Ik eet ook niet iedere dag vlees of vis, en het is ook niet echt nodig, dus krijgt Maudy wel wat, maar ook niet teveel.

Kus Rimke

Met kunstmatige toevoegingen, bedoel ik al die conserveringsmiddelen, E-nummers, etc. Beetje overtrokken van mij, want Mika krijgt ook wel eens een hapje van ons koekje, ijsje, chocolaatje, etc. En daar zit die zooi ook in. En ik wil niet weten hoeveel voedsel ik consumeer met conserveringsmiddelen, e-nummers, etc.
Dus... noem het maar een kronkel van mij! Naar mijn gevoel moet ik Mika nog zoveel mogelijk vers en puur voedsel  geven...

Afijn, als jij denkt dat je zoon het kan hebben en hij vindt het lekker; smullen maar!

Terug
Bovenaan