redressie helmpje

Hoi,

Ik ben er nog wel hoor.... Met Rens gaat het redelijk, hij begint z'n helm beu te worden, zit weer de hele dag  z'n vingers onder de rand te duwen. Ik begin ook een beetje op te zien tegen de tijd dat die helm af mag, hij stoot echt de hele dag door z'n hoofd (maar voelt dan natuurlijk bijna niks) en gaat dan weer vrolijk verder. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan als hij die helm niet meer op heeft. 18 april moeten we weer naar de neurochirurg in Rotterdam die de helm heeft voorgeschreven, even kijken hoe hij het vindt gaan. Ik vind dat de echte punt van Rens z'n hoofd af is, maar de afplatting aan de zijkant is er niet minder op geworden. De helm heeft wel nut gehad in de zin dat zijn aangezicht niet verder afgeplat (assymetrisch)  is.
Hoe bevalt de nieuwe helm bij Lotus, is ze er alweer helemaal aan gewend??

Jolanda
 
Hallo Jolanda,

wat een toestand he die helm. Ik ben er zelf ook flauw van, Lotus heeft de helm een tijdje niet opgehad en ben al een paar x weer naar Zwolle geweest gewoon om het feit dat ze giga drukplekken had. Vorige week weer geweest en volgens mij zit ie nu goed, omdat ze nl nu wel weer de nacht doorslaapt, dat deed ze dus ook niet meer. Ze werd soms huilend wakker snachts.. ik was al bijna zover dat ik die helm het raam wou uitmieteren.. grrrrrrrrrrrrrr.... maar goed... we moeten de 14e weer terugkomen in zwolle..
Hoelang moet Rens de helm dan nu nog op? Tot aan zn 1e?

Groetjes Chantal
 
Hoi,

Wij zijn gisteren terug naar het sofia kinderziekenhuis geweest. Conclusie: Rens moet zijn helm nog minimaal drie maanden dragen, de schedelnaden zijn nog niet dichtgegroeid. grrrrrrrrrrrrr........ Ik weet wel dat het het beste is voor het manneke, maar ik had m'n zinnen zo gezet op misschien mag de helm wel af. Verder is het nu even kijken of ze Rens ook met helm nog op willen opereren. De arts zag geen bezwaar, maar hoe denken ze hier in Breda weer over. De arts zag al wel een goede verbetering en hoopt er duidelijk nog wat meer uit te halen. Nu maar hopen dat het niet al te warm gaat worden de komende maanden....lekker zonnetje mag wel, maar geen 30 graden!

Groeten Jolanda
 
Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van bijna 3 jaar die had bij 4 weken ook een scheef hoofdje ik was er snel bij zodat hij na 5x therapie   er vanaf was.
Mijn dochtertje van nu 6 maanden heeft ook een scheef hoofdje maar de huisarts en consultatiebureau zei toen   ze 5 weken was     maak je maar geen zorgen dat trek wel weg, ik dacht het zal wel   had tenslotte ervaring met me zoontje wat ik moest doen
Ik heb het geweten niet dus het  is niet weg getrokken,bij 3 maanden ben ik zelf maar therapie gaan regelen en toen bleek dat het 112% was bij de meeting en bij 5 maanden hebben ze het nog een keer gemeten en het was maar een 1/2 % minder geworden ondanks ze in het driehoekje sliep die ik van de therapeut had gehad heeft ze nu sinds gisteren het helmpje uitgerekend met dit warme weer
maar mijn vraag is, is het nou zo dat het haar uitgaat vallen of valt het wel mee
en heeft iemand ook ervaring dat het hoofdje recht trek met het helmpje en hoeland duurde dat ze zeiden tegen mij dat ze hem een half jaar op moet

groetjes Eveline
 
Hallo Eveline,

wat een toestand zeg allemaal en dat terwijl je het zelf al zo vroeg aangaf..
Onze dochter van 11 maanden heeft sinds 5 maanden een helmpje ( de 2e al, ivm groei)
Maar wat jouw vraag betreft het haar valt niet uit hoor, het groeit zelfs hard bij onze dochter. Je andere vraag begrijp ik niet helemaal. Wij moeten volgende week terug komen voor controle. Ben benieuwd wat ze zeggen want ik heb de indruk dat het niet meer veel verandert, ze moet de helm waarschijnlijk tot ze een jaar is, dus dan heeft ze hem 6 maanden gehad.

Groetjes Chantal
 
Kom ik net van de dokter vandaan met de kleine.
Omdat ze het aan de lucht heeft.
Heeft de dokter een brief gekregen van het ziekenhuis.
Waarin staat, dat ze duidelijk een scheef afgeplat hoofdje heeft.
Maar haar schedelnaden zijn nog  niet dicht gegroeid.
dat het eigenlijk niet strikt noodzakelijk is deze afwijking te behandelen.

Maar in het ziekenhuis vonden ze het wel, ik heb vanmiddag een afspraak in het ziekenhuis voor een helmpje te laten aanmeten.

Ik vindt het zo raar dat ze mij dat niet gezegt hebben,
Dus als ik begrijp zolang de schedelnaden nog open zijn hoefd ze eigenlijk nog geen helmpje, zo lees ik het in de brief.

Het is wel al iets verbeterd, en kan ook mensen waarvan hun kind het ook had en dat dat vanzelf mooi rond werd.

Nu weet ik het niet meer of het nu wel of niet moet.
 
Hallo Kitty
Zolang de schedelnaden open zijn kunnen ze het hoofdje nog mooi rond krijgen als ze dicht zijn niet meer want dan is het hoofdje niet meer te vormen .
Mijn dochter heeft hem 14 maanden opgehad en het werkt echt wel
Succes
 
Terug
Bovenaan