Hoi,
Ik denk dat ik inderdaad voor niks heb zitten typen. Even over Rens.... Rens heeft een te korte spier in z'n nek. Hierdoor kan hij zijn hoofd maar alleen naar links plat leggen. Een zwevend hoofd naar rechts slaapt niet zo lekker. Sinds dat Rens 5 weken oud is krijgt hij hiervoor al 2 maal per week fysiotherapie. Aangezien de rek er nogal uit is, zal de spier in de nek gespleten worden zodat er net iets meer rek op komt. Ze willen hem pas opereren na zijn eerste verjaardag. Dit vind ik erg moeilijk omdat ik mijn manneke dus echt scheef zie ontwikkelen. Zijn normale houding is al scheef en dit maakt buiklig erg zwaar en moeilijk voor hem, hij wil zoveel maar heeft er de macht niet voor (gevolg nijdig huilend manneke en ik kan hem geen ongelijk geven). Hij draait ondertussen al wel een beetje in buiklig, maar dan natuurlijk maar 1 kant op. De andere kant is veel en veel te zwaar voor hem omdat hij dan die spier enorm moet belasten. Als hij in de kinderstoel zit, lost hij het wel handig op, schouder omhoog en hoofd iets scheef houden dan zie ik toch nog alles wat ik wil zien. Na de operatie komt het echte werk pas. Hem een normale houding aanleren....recht dus..... Maar het is een echte doorzetter, hij komt er wel!
Groeten Jolanda