redressie helmpje

Hoi,

Ik denk dat ik inderdaad voor niks heb zitten typen. Even over Rens.... Rens heeft een te korte spier in z'n nek. Hierdoor kan hij zijn hoofd maar alleen naar links plat leggen. Een zwevend hoofd  naar rechts slaapt niet zo lekker.  Sinds dat Rens 5 weken oud is krijgt hij hiervoor al 2 maal per week fysiotherapie. Aangezien de rek er nogal uit is, zal de spier in de nek gespleten worden zodat er net iets meer rek op komt. Ze willen hem pas opereren na zijn eerste verjaardag. Dit vind ik erg moeilijk omdat ik mijn manneke dus echt scheef zie ontwikkelen. Zijn normale houding is al scheef en dit maakt buiklig erg zwaar en moeilijk voor hem, hij wil zoveel maar heeft er de macht niet voor (gevolg nijdig huilend manneke en ik kan hem geen ongelijk geven). Hij draait ondertussen al wel een beetje in buiklig, maar dan natuurlijk maar 1 kant op. De andere kant is veel en veel te zwaar voor hem omdat hij dan die spier enorm moet belasten. Als hij in de kinderstoel zit, lost hij het wel handig op, schouder omhoog en hoofd iets scheef houden dan zie ik toch nog alles wat ik wil zien. Na de operatie komt het echte werk pas. Hem een normale houding aanleren....recht dus..... Maar het is een echte doorzetter, hij komt er wel!

Groeten Jolanda
 
Hallo

Manon moet om de 7 weken naar livit en de kinderarts bepaald wanner wij weer terug moeten komen.
Bij Manon hebben ze het bandje eraf gehaald wat onder haar kin moest omdat ze de helm niet afdeed enhet bleef goed zitten .
 
Hoi Jolanda
Wat jij nu vertel denken ze bij Manon ook .En ook wij moeten het zelf in de gaten houden of de helm nog goed zit en eigenlijk gaat dat ook goed want ze hebben ons uitgelegd bij livit wanneer je merk als hij niet meer goedzit

Angelique
 
Hallo meiden,

vandaag weer terug geweest naar Zwolle, nou vonden we dat ie weer wat strak zat aan de voorkant maar wat blijkt nu? Lotus moet een nieuwe, grotere helm!! Omdat ze zo groeit is er direct een nieuwe helm aan gemeten enz.. Dit komt maar bij 10% voor bij kindjes die een helm hebben dat ze er 2 moeten.. haha... vind ook nog wel lachwekkend want ons meissie is echt hollands welvaren, maar niet te dik.. heb ook nog niks van het cb gehoord.. hahaha.. 17 maart is ie klaar en beginnen we weer een nieuwe helm, hopelijk nog 3 maandjes... ze hebben de helm nu tijdelijk even aangepast..

hoe gaat het bij jullie?

Groetjes Chantal
 
Hallo dames...

Hoe gaat het met jullie kindjes?
Lotus heeft sinds maandag een nieuwe helm, maar nog niet veel opgehad omdat ze
ontzettend grieperig is. Ze voelt zich gewoon niet lekker dus doen we hem niet zo veel op. Ze moet nl ook weer wennen aan de helm en we moeten het weer rustig opbouwen.

Groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan