redressie helmpje

Hoi Angelique en Chantal,

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. Ik ben ondertussen, alweer een tijdje geleden, ook terug geweest naar de Livit vanwege de jeuk en om meer ruimte te maken bij zijn oor. Ze hebben alweer een halve schil uit de helm gehaald, zijn hoofdje groeit in ieder geval goed. Rens heeft dus jeuk omdat z'n hoofdhuid zo droog is. Maar ze zeggen in Rotterdam dat daar dus erg weinig aan te doen is. Dat er geen echte wondermiddeltjes zijn, maar je kunt vette zalf proberen. Ik ben nog even over de menthol talkpoeder begonnen, maar deze raadde ze juist af. Als het hoofd enigzins gaat zweten, schijnt dat te gaan schuren? Ik moet het maar gewoon accepteren dat z'n hoofdhuid zo droog zal blijven......
Jullie hoor ik praten over dat de hoofdjes regelmatig opgemeten worden en in de gaten gehouden worden. Ik moet pas weer terug met Rens naar het ziekenhuis als hij ongeveer een jaar is, de Livit regelt alles in de tussentijd.... Hoe is dit bij jullie?

Groeten Jolanda
 
Hallo Angelique en Jolanda,

We zijn dus afgelopen woensdag naar Zwolle geweest, ze hebben de helm gesteld omdat de helm aan de achterkant "vol" zat zoals zij dat noemen. Dat houdt dus in dat haar achterhoofd tegen de helm aan zat. Doordat er gaatjes in de helm zitten kun je dat dus zien. Moeten (nu) over 2 weken terugkomen.
Ze heeft momenteel wel last van de helm weer omdat ze grieperig is...

Jolanda, moet jij dan naar het ziekenhuis? Wij zijn door de huisarts doorverwezen naar een kinderfysiotherapeut en door de kf weer doorverwezen naar Zwolle. We moeten gewoon steeds naar Zwolle tot dat zij zeggen dat ze hem niet meer ophoeft. Wij moeten elke 3 weken naar Zwolle en als we vinden dat de helm eerder "vol" zit, dan kunnen we bellen en eerder terecht.
Ik heb dat ook gehoord van die mentholpoeder en als je dat leest op dat flesje zelf dan staat het er ook op.

Groetjes Chantal
 
Meiden, waar zijn jullie en hoe gaat het met jullie kindjes?

Hier gaat het met upps en downs.. ze heeft nu een soort bandje onder de helm, want ze had echt van die plekjes.. tis wel net of het iets beter wordt..\

Laten jullie es wat van jullie horen?

Groetjes Chantal
 
Hoi Chantal,

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.... schuift de helm nu minder met een kinbandje?? is dit het idee? Rens zijn hoofdhuid is nog net zo droog als eerst, wat er ook gesmeerd wordt. We moeten het maar gewoon accepteren, z'n helm gaat dus  bijna nooit langer als een half uur per dag af. Net lang genoeg om z'n haren te drogen. Rens is ook een tijdje aan het mopperen geweest, maar dit had niks te maken met z'n helm. De laatste twee weken is hij opeens supervrolijk en lekker tevreden. Ik denk dat ik binnen een paar weken weer wel terug moet naar de Livit, z'n helm begint weer wat strakker te gaan zitten.

Groeten Jolanda
 
Hallo Jolanda en Chantal
Sorry maar hier ben ik weer maar manon wordt ook door livit in de gaten gehouden en in april moet ik terug naar tilburg naar de kinderarts.
Met Manon moet ik naar de oogarts 11 april omdat de fysio denkt dat er iets met haar oogjes is omdat ze continu scheef kijkt maar de arts op het bureau denkt weer dat het haar nekspieren zijn maar dat zijn we nu aan het uitvogelen met de kinderarts dus maar afwachten maar ja zo zijn we wel weer een jaartje verder waneer zijn jullie kindjes een jaar manon was 9 februari jarig en hoe gaat het verder met jullie.

gr.Angelique
 
Hallo!

Lotus heeft een bandje ONDER de helm, niet onderaan de helm. Dat bandje haalt de druk een beetje van haar hoofd, zodat er geen drukplekjes komen en dat bandje helpt wel, alleen is het zon gehannes om daar over heen die helm te krijgen..dan zakt dat bandje nl steeds of gaat dubbel zitten.
Dus bij jullie gaat het ook nog niet zo.. Lotus wordt in juni pas 1 jaar. Rens dan Jolanda?
Hoevaak moeten jullie trouwens ter controle?
Wij moeten om de 3 weken naar zwolle en 1 keer in de 6 weken is er dan een kinderarts aanwezig..

Groetjes Chantal
 
Hoi,

Rens wordt in mei een jaar, wat vliegt de tijd. Ik moet zelf kijken (vind ik nog steeds erg lastig inschatten) wanneer het nodig is dat Rens weer terug gaat naar de Livit. Dus als de helm te krap wordt of hij ergens anders last van krijgt. Ik ben er nu drie keer geweest en eind november heeft Rens z'n helm gekregen. Verder moet ik ook zelf in de gaten houden wanneer ik weer terug moet naar het sofia kinderziekenhuis. Ik moest maar terugkomen als Rens z'n helm los gaat zitten, of te wel zijn hoofdje weer mooi rond is....????..... Ik heb in overleg met de Livit half april maar een afspraak gemaakt omdat Rens vanaf dat hij een jaar is geopereerd  mag worden (dat doen ze dan weer in Breda), even doornemen hoe we dat gaan aanpakken. Iets meer begeleiding zou ik wel prettiger gevonden hebben.....

Groeten Jolanda
 
Hallo,

wat gek Jolanda zeg dat je dat zelf in de gaten moet houden, wij zijn toch geen artsen ed? Raar vind ik dat.. das niet leuk.
Waaraan moet Rens geopereerd worden dan?

Wij moeten volgende week woensdag weer naar Zwolle..

Groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan