regelmatig bloedingen, maar toch goed gegaan? wie ervaring?

Hoi allemaal,

Ik ben Janneke en ben bijna 13 weken zwanger.
Heb bloedverlies gehad met 6 weken, 8 weken, 9,5 weken en 10 weken.
Soms veel (stroomt eruit) en soms weinig.
Het was nu eindelijk 2,5 week rustig en ik had gehoopt dat het voorbij was, begon eindelijk wat te genieten.
Maar gisteren plotseling veel bloedverlies, zoveel had ik nog niet eerder gehad... Ik schrik daar elke keer vreselijk van pfff. Maar het gebeurde op mijn werk (en ik werk in het ziekenhuis) dus mocht gelijk even voor een echo. En alles was nog goed!
Maar toch ben ik niet gerust...
Straks moet ik naar de verloskundige, die afspraak stond al, en ben benieuwd wat zij ervan vind.

Heeft iemand ervaring?

Groetjes JAnneke

Hoi,

Wat een nare ervaring joh.
Zo kan je niet echt genieten.
Zelf heb ik het gelukkig niet mee hoeven maken, maar een collega heeft het 9 mnd lang gehad en heeft evengoed een prachtige dochter gekregen, dus het kan heel goed gaan. Succes bij de vk en laat je even weten wat ze heeft gezegd?

Evelien 27 weken

Hoi Janneke,

Ik heb dit ook gehad bij mijn zwangerschap van Sven. Ik werd zwanger net na een curretage maar alles ging goed. Tot week   8 ongeveer. Ik zat ook op het werk en ik voelde dat ik vloeide. Ben naar de WC gerend en daar stroomde het eruit. Met stolsels en al. Ik dacht dus ook dat het weer mis was. Echter, het vruchtje was blijven zitten.
Ik heb daarna meerdere bloedingen gehad maar ons manneke bleef dapper zitten. Het heeft tot ongeveer de 12e week geduurd dus iets korter dan bij jou.
Ze hebben nooit helemaal vast kunnen stellen waar het aan lag. 1 Gyn heeft gezegd dat het misschien een geknapt bloedvat in mijn baarmoeder was. Die heelde dan wel weer maar door het oprekken van de baarmoeder knapte die weer elke keer.
Het kan ook je baarmoedermond zijn of een laagliggende placenta.
Zolang je geen ernstige krampen hebt, hoeft het niet altijd een miskraam te betekenen.
Hou het wel goed in de gaten en hopelijk komt het allemaal goed. Wij hebben inmiddels een prachtige zoon van 19 maanden en een 2e is op komst!

Groetjes,
Maike

Hoi hoi,

dat bloedverlies in 6de of 8ste week kan ook innestelingsbloed zijn geweest.
Bij mij begon het ook opeens te bloeden. Je schrik je idd dood op zo'n moment. Maar daarna is het bij mij gestopt.

Vraag het maar na bij de gynaecoloog. Ik hoop voor je dat het gewoon een nare bijverschijnsel is en dat verder alles goed gaat met je zwangerschap.

Groeten Jeanine

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap last gehad van veel gekleurde afscheiding, wat meestal oud bloed was. Met 22 weken kreeg in ineens een heftige bloeding en moest ook gelijk naar het ziekenhuis.

De rand van mijn placenta bleek gebloed te hebben (was gelukkig weer gestopt). Mijn placenta lag toen redelijk laag. Ik kreeg het advies om bedrust te houden, omdat ze niet wilden dat het weer ging bloeden. Hierna is het goed gegaan en is mijn dochter met 37+5 gezond geboren.

Groetjes, Marisa

Ja tot 16 weken regelmatig bloedingen gehad. Meer uitleg dan een innestelingsbloeding kreeg ik niet, maar ja hoevaak kan een baby innestellen? Ze wisten het dus niet.
Inmiddels is dochter bijna 1. Maar het heeft me 10 jaar van mijn leven gekost, die eerste weken. En dat na een probleemloze 1e zwangerschap.

Bedankt voor jullie reactie!
Vanmorgen weer bij de verloskundige geweest en alles ziet er goed uit! Ze kan me niet een reden geven waarom het steeds weer  gebeurd.

Maar ben weer blij dat alles goed is! Moet maar weer proberen verder te genieten. Het was tenslotten zo'n mooie echo! Echt al een mensje!

Groetjes Janneke (morgen 13 weken)

Janneke, fijn dat je weer bevestigd hebt gekregen dat het goed gaat met de kleine. Bijna 13 weken, dan is de kans op een miskraam erg klein ookal heb je bloedingen.
Succes!!!

Terug
Bovenaan