regelmatig bloedingen, maar toch goed gegaan? wie ervaring?

Hey hallo,

Ik ben nou bijna 4 weken zwanger (vanaf laatste menstruatie gerekend 7 weken) van ons eerste kindje  en alles ging prima tot ik eergisteravond een klein beetje donkerbruin droog en taai slijm in mijn onderbroek vond AAAHHHH!!
Ik gelijk in paniek, dat heb ik nou eenmaal snel met dit soort dingen!
Gistermorgen toen ik uit bed kwam, helemaal niks en rond de middag weer een heel klein beetje bruin slijm (minder nog als de dag ervoor) en bij het afvegen zat wat slijm met ietsje bloed erin.

Ik heb echt lopen janken als een klein kind..
Dokter gebeld en die zei ook "als je geen erge pijn hebt en niet meer bloed gaat verliezen zal het vast wel goed zijn, kan gewoon een beetje opruimen van je lijf zijn".

Ik ben gister, en vandaag nog steeds, zo bang om naar de wc te gaan.
Er is niks meer gekomen sinds gistermorgen, maar zie toch dat het niet 100% blank is in m'n onderbroek.
Heb erg veel last van m'n darmen (verstopt enzo) dus kan moeilijk beoordelen welk gevoel nou waar vandaan komt, maar pijn heb ik verder niet.

Het is allemaal heel minimaal, maar word er toch zo onrustig van ppffffff.
Is het normaal dat de afscheiding weleens iets gekleurd kan zijn tijdens de zwangerschap?

Groetjes, Puck

Bekend verhaal... gelukkig zijn er meer dames!

Ik heb met enige regelmaat minimaal bloedverlies. Soms een klein beetje helder bloed. Soms wat rood/bruinig slijm (sorry voor de details). De eerste keer schrok ik me een breuk. Gelukkig was dit net voor de eerste echo en bleek alles in orde.

Daarna heb ik het nog wel een aantal keer gehad. Aangezien het elke keer bij een heel klein beetje blijft en ik verder niets voel, begin ik er een beetje aan te 'wennen'. Schrok ik me de eerste keren echt kapot, nu ben ik er iets rustiger onder. Denk dat sommige vrouwen een iets kwetsbaardere baarmoedermond oid hebben, waardoor je dit soort ongein kunt hebben.

Volgende week weer op voor een echo... Blijft spannend, maar ik heb er goede hoop in dat het goed is.

Hoi,

Ik ben vandaag precies 12 weken zwanger en heb regelmatig bloedingen en bloedinkjes en bruin of rose gekleurde afscheiding. Morgen ga ik voor de 4e keer voor een (hopelijk geruststellende) echo, want gisteravond en vanmorgen had ik weer last van lekkage. Tot nu toe is het elke keer goed, maar ik vind het wel stressvol elke keer.
Dit is mijn vierde zwangerschap en hiervoor heb ik er nooit last van gehad. Mijn derde zwangerschap was een miskraam, maar we kwamen er na 11 weken pas achter dat het vruchtje met een week of 8 al gestopt was met groeien. Toen heb ik zelfs een curettage gehad, omdat het vanzelf niet loskwam. Dit is dus de eerste keer dat ik bloedverlies heb.

Ik hoop wel op een goede afloop en ik hoor in mijn omgeving wel positieve ervaringen. Maar brrr. wat spannend elke keer weer.

Hier heel veel ervaring!

Bij de eerste nooit bloedverlies gehad. Ging dan ook prima, zoon is inmiddels ruim 6.
Bij mijn 2e verloor ik af en toe bloed, bij de derde verloor ik de eerste maanden zelfs zoveel bloed dat ik er pas na 15 weken achter kwam dat ik zwanger was! We waren wel "bezig" voor een kindje, maar ik dacht iedere maand dat het niet raak was vanwege het bloedverlies. Ook de rest van de zwangerschappen bleef ik af en toe bloeden. Resultaat: een prachtmeid van 4,5 en een heerlijke knul van bijna 2!

En nu ben ik zwanger van de vierde (37 weken alweer) en ook deze zwangerschap verlies ik af en toe bloed. De ene keer veel, de andere keer bijna niks, maar bloed is bloed. Heb me er wel zorgen over gemaakt, bij de 2e heb ik er zelfs een paar dagen voor in het zkh gelegen maar er is nooit een echte reden voor te vinden en mijn kinderen zijn dus allemaal gezond en wel ter wereld gekomen. En het ziet ernaar uit dat dat ook nu weer gaat gebeuren.

Dus het hoeft niks te betekenen, maar ik begrijp dat je je zorgen maakt! Sterkte!

Hoi,

Dit klinkt zo bekend. Ik heb de eerste 3 maanden nergens last van gehad, tot ik de 12 weken voorbij was. Was bijna 13 weken tot ik op een ochtend (naar mijn idee) best veel bloed verloor. In totale paniek de vk opgebeld en die is gelijk gekomen om te checken. Maar het hardje deed het hartstikke goed en de bloeding was 1 malig. De rest van de dag nog wel wat oud bruin bloed verloren. Maar dit was echter heel weining.
Tot 2 dagen daarna ik 's ochtends weer een kleine bloeding heb gehad. Weer de vk gebeld en die wist me gerust te stellen dat het idd nog een keer kon gebeuren, maar ze weten niet waar het vandaag komt.
Tot nu toe (14,5 week nu) heb ik het bijna iedere ochtend gehad. En iedere keer als ik het 's ochtends niet heb, denk ik dat het over is. En dan kan het zo  maar 2 dagen later weer raak zijn. Ben al bij de dokter geweest. Heeft ff inwendig gekeken. Kon niks raars vinden en heeft een monster genomen van mijn oude bloed en daar is het nu wachten op de uitslag van. Gelukkig mag ik a.s donderdag weer naar de vk, gewoon voor controle. Maar het blijft een raar dat het bloed en niemand weet waar het vandaan komt. Je schrikt toch iedere keer weer.

Succes en sterkte dames,

Ha nou hier ook een moeder van 3 kinderen,
en bij alledrie heb ik het gehad rond de 20 weken en 34 weken.
Ben er ook voor opgenomen geweest al die keren maar ze konden niks vinden.
Ze hielden me in de gaten en bedrust was het enigste.

Ben nu zwanger van de vierde en tot nu toe nog niet!

Als de echo goed is hoef je geen zorgen te maken.
bij de eerste was ik erg ongerust en bij de tweede al wat minder maar toch een beetje.
Het blijft eng maar maak je niet teveel zorgen het hoeft niet altijd wat te zijn kijk maar naar mij en anderen.

groetjes 4kidz

Hoihoi,

Ik heb dit zelf niet gehad gelukkig, maar mijn schoonzus heeft ook erge bloedingen gehad tijdens haar zwangerschappen zo erg dat ze er van uit ging niet meer zwanger te zijn.Het bleken 2-lingen t zijn geweest waarvan steeds 1 gestorven is, vroeg in de zwangerschap.Ze heeft alle keren gezonde kindjes gekegen...

Hopelijk blijft t bij jou ook goedgaan, Succes

XXX JIG

Hoi Dames,

Ik ben nu 5 weken zwanger en heb al 5 dagen last van licht bloedverlies, Alleen bij het afvegen. M'n verloskundige zegt dat het geen kwaad kan en dat ik rustig moet afwachten tot de echo op 1 april. Ik word er alleen zo nerveus van. De vk denkt aan contactbloeding, of dat mn baarmoedermond gewoon nog heel erg gevoelig is omdat ik 5,5 maand geleden pas bevallen ben. Ik ben wel blij dat ik hier gewoon mn verhaal kwijt kan en dat ik hier ook wat positieve verhalen kan lezen.

Liefs Jen

Terug
Bovenaan