Relatie schoonmoeder

greet, haha! ZO herkenbaar... Ik heb ook zoiets met m'n moeder. Ik kan bijvoorbeeld prima een dagje met haar shoppen, maar na 2 dagen op elkaars lip trek ik het ECHT niet meer... Ofwel knallende ruzie, OF ik slik alles in en kom gefrustreerd thuis m'n lieve man uitfoeteren...

En ja, zo'n schoonmoeder op afstand is ook niet altijd fijn! Ik ben ook doodsbang dat ze bij ons wil komen logeren in de kraamtijd, maar ik denk dat mijn man en ik echt op onze strepen gaan staan, en zeggen dat we lekker met z'n drietjes willen zijn dan (mijn man, ons eerste kindje en ik dus). Daar zie ik nu al naar uit!!

Ik denk trouwens dat ik sowieso de kraamvisite aan banden leg - het liefst alleen 's middags en, met uitzondering van directe familie, niet meer dan 2 mensen per dag. Ik word zelf namelijk toch al flink onrustig als ik teveel 'input' krijg, en een onrustige moeder lijkt me ook niet goed voor het op gang krijgen van de borstvoeding... GOEDE 'SMOES', ook voor het ongewenste schoonmoederbezoek!!

Heeft iemand nog meer goede redenen bedacht om aan te voeren TEGEN te veel bezoek, dan hoor ik ze graag!!

~Hilde

Ik kan ook niet goed met mijn schoonmoeder opschieten. Ze vind mij gewoon niet goed genoeg voor haar zoon. Ze wil zich overal mee bemoeien en ze weet altijd alles beter.  Ze is wel trots dat ze oma wordt, het wordt haar eerste kleinkind. Ik hou me nu altijd toch in, ja het is wel de moeder van mijn vriend. Maar als de baby er is, dan kom ik wel voor mij zelf op. Ze hoeft mij geen goed bedoelde adviezen te geven. Wat ook meespeelt is dat ik een hele goede band met mijn moeder heb. We zijn twee handen op een buik. Volgens mij is ze daar ook wat jaloers op. Helaas woont mijn schoonmoeder ook nog maar 5 minuten bij ons vandaan. We zien wel hoe het allemaal komt!

we hebben het schoonmoeder-kraamtijd probleem opgelost!

Mijn vriend heeft haar uitgelegd waarom we niet willen dat ze komt logeren (of: ons 2 weken komt helpen zoals ze dat lijkbaar had bedoeld) en eigenlijk accepteerde ze dat wel.
Ze had er nog niet bij stil gestaan dat wij behoefte heben aan privacy, tijd om te hechten aan je kindje en dat we als hulp nodig hebben daar ook best zelf om kunnen vragen.
We heben haar een of twee hotel overnachtingen aangeboden  zodat ze een paar middagen na elkaar op bezoek kan komen zonder bij ons in huis te wonen. En dat vond ze een prima oplossing!

Wij blij, zij blij! Nou dat viel al met al toch best mee.

En die goedbedoelde adviezen en preken van haar, daar moeten we ons dan maar even doorheen bijten, of gewoon niet naar luisteren. Ik ben nu zo opgelucht dat ik me daar dan wel overheen kan zetten denk ik.

groetjes,
Janneke

He hoi,

Das fijn Jannetje. En nu genieten.

Ik heb trouwens naast last van mijn schoonmoeder ook last van mijn eigen moeder. Ze dringt zich vaak zo op. Komt nogal veel op bezoek en is zo klef. Dat vind ik wel lief maar ik ben zelf helemaal geen knuffelmens en wordt er kriegel van. Maar ja, wil haar ook niet kwetsen. Ze kan me dan ook zo'n schuldgevoel geven. Ik weet niet eens hoe ze het prezies voor elkaar krijgt maar het lukt haar elke keer. Manipulatief ( wat erg om dat van je eigen moeder te zeggen, maar het is nu eenmaal zo ). Ach ja, uiteindelijk bedoelen ze het allemaal goed, maar je wordt er wel gek van

Groetjes Juffie

Hoi j_u_f,

je verhaal, daar herken ik mezelf zo in.
mijn moeder is ook zo, en manipulatief... het klinkt naar omdat over je eigen moeder te zeggen, want het is net alsof je iets gemeens zegt... maar als het zo is...bah... dan is het zo..

Ze bedoelen het allemaal goed, maar denken er verder niet over na hoe het overkomt op iemand anders.

Misschien leuk om eens te msn-en, hoe jij hier mee omgaat?
Ik heb er best problemen mee zo nu en dan.

Unholiness@hotmail.com

He nens,

Erg he? Ik wordt er echt gek van af en toe.

Ik moet je iets bekennen. Niet lachen! Ik heb nog nooit gemsnt. Tja, ik ben nog van het stenen tijdperk. Sterker nog ik wordt over een week 30. Voor diegenen die meelezen en de 30 al zijn gepasseerd; ik bedoel het niet beledigend hoor. Ik ben gewoon een doos als het op computers aankomt dat heeft natuurlijk niks met leeftijd te maken. Maar toch moet ik wel wennen aan die 3 in mijn leeftijd.  

Kun je mij een spoedcursus geven ( als dat tenminste kan zo ) of vind je  gewoon emailen ook goed? Of anders gewoon hier op t forum?

Groetjes Juffie

Terug
Bovenaan