Relatie schoonmoeder

Hoi nienke,
wat je schrijft is heel herkenbaar. Ik heb een schat van een schoonmoeder. Ik hoef maar te kikken of ze staat voor ons klaar.. Zo past ze ook 2 dagen per week bij ons thuis op op onze dochter.. Op een gegeven moment liepen bij mij de irritaties over haar ge-be-moei echt de spuigaten uit... Het is toen een beetje geëscaleerd, met een paar vervelende dagen als gevolg. We hebben toen mijn schoonouders uitgenodigd voor een gesprek. De irritaties zijn besproken en we hebben afgesproken om "kliebeligheden"te bespreken, voordat het grote irritaties zouden worden. Tot op heden werkt dit wel, ik moet mezelf, zeker nu, nu ik zwanger ben van onze tweede en de hormonen dus door mijn lijf gieren, wel af en toe afremmen om niet op elk slakje zout te leggen...
kortom... praat erover, ook al is dat moeilijk omdat het niet jouw moeder is, tegenwie je gewoon direct kan zeggen wat je wel en niet aanstaat... Schoonmoeders handle with care.... het is niet anders
succes.
Jacquelien

Hoi!

Zat zo eens te denken he, maar over een jaar of 20/25 zijn wij ook schoonmoeders...
Zijn wij dan ook zo?

Natuurlijk heb je dat zelf in de hand... maar toch...
Moet er niet aan denken, haha!

Liefs...

Hoi Allemaal,

Het schoonmoeder verhaal is helaas nog niet opgelost. Zelfs ruzie met mijn man gekregen die vindt dat hij er door mij steeds tussenin geplaatst wordt. Ik merk dat ik dat met name als gevolg van de hormonen denk ik gewoon even niet zo goed kan hebben. Normaal zou ik na een gesprekje dat voor mezelf wel een plekje geven, hij heeft er namelijk ook voor een deel groot gelijk in maar nu lukt dat gewoon even niet.
Het escaleerde toen mijn man en ik een kleine woordewisseling kregen, stelde op zich niets voor want we zijn niet de types die alles bespreken waar anderen bij zijn, en mijn schoonmoeder zich ermee begon te bemoeien en uiteraard zijn kant koos. Nu heeft ze zich nog nooit eerder echt zo met onze dingetjes bemoeit maar kennelijk zijn we en met name ik nu vogelvrij. Ik vind het dus echt niet kunnen dat ze dit soort dingen doet maar het moment om er over te praten is het niet echt nu mijn schoonvader net in het ziekenhuis ligt en geopereerd wordt. Ik kan me best voorstellen dat zij zich daar erge zorgen over maakt en dus haar grenzen verlegt. Ik baal er alleen van dat ik daar nu de dupe van moet worden.

Tja en mijn man voelde zich fijn door zijn mama gesteund in het woordewisselingetje en heeft dat dus opgeblazen, soms vraag ik me weleens af of ik de enige ben die begrijpt dat ik strak sta van de hormonen en gewoon een beetje rust wil zonder dat er voortdurend van alle kanten commentaar geleverd wordt. Heb er echt de balen van.

Hoi Nienke,

Ik begrijp dat heel goed hoor. Dat strak staan van de hormonen. Ik wil de laatste tijd ook gewoon vooral met rust gelaten worden. Een beetje begrip van manlief zou op zijn plaats zijn.

Oh en Nens, wij gaan het natuurlijk totaal anders doen.!!!! Ik verwacht nu een meisje en zal dus ( voorlopig althans ) nog geen schoondochter krijgen. Maar ik wil ook niet op mijn eigen moeder gaan lijken hoor, hihihi. Die is net zo erg maar daar mail ik je nog wel over.

Juffie

Hallo ik ben zo'n uitgekotste schoonmoeder. Ik heb me werkelijk nergens mee bemoeit, bewust niet. Mijn schoondochter kan niet aangeven wat ik misdaan heb. Niet bij mij, niet bij haar eigen moeder, niet bij haar partner, niet bij de verloskundige en de huisarts blijft nog over.

De enige reden die op tafel komt is mijn geurtje, dat laat ik dus gewoon achterwege want dat is natuurlijk makkelijk aan te passen.

Ik geef nergens een mening over en koop alleen cadeautjes in de aangegeven kleuren vanaf een vooraf aangeleverd lijstje.

Ik ben en blijf uitgebraakt en heb daar veel verdriet van.

We hebben altijd geholpen altijd klaargestaan met klussen en met financiële ondersteuning.

Heb ik dit dan verdiend?

Kijk ook eens naar wat moeders voor je over hebben want ik blijf beschikbaar en huil zachtjes thuis na de zoveelste snauw knauw en afwijzing

Hallo ik ben zo'n uitgekotste schoonmoeder. Ik heb me werkelijk nergens mee bemoeit, bewust niet. Mijn schoondochter kan niet aangeven wat ik misdaan heb. Niet bij mij, niet bij haar eigen moeder, niet bij haar partner, niet bij de verloskundige en de huisarts blijft nog over.

De enige reden die op tafel komt is mijn geurtje, dat laat ik dus gewoon achterwege want dat is natuurlijk makkelijk aan te passen.

Ik geef nergens een mening over en koop alleen cadeautjes in de aangegeven kleuren vanaf een vooraf aangeleverd lijstje.

Ik ben en blijf uitgebraakt en heb daar veel verdriet van.

We hebben altijd geholpen altijd klaargestaan met klussen en met financiële ondersteuning.

Heb ik dit dan verdiend?

Kijk ook eens naar wat moeders voor je over hebben want ik blijf beschikbaar en huil zachtjes thuis na de zoveelste snauw knauw en afwijzing
Wat naar voor voor je. Misschien dat het gewoon niet klikt, of dat de bevooroordeeld is? Of dat ze jaloers is, omdat haar man meer van zijn moeder lijkt te houden dan van haar of zo.
Maar ook als schoonmoeder mag je voor jezelf opkomen hoor! Een snauw mag je gewoon wat van zeggen.

Terug
Bovenaan