<p> </p><p>Hi allemaal.</p><p>Oke, ik loop hier nu 5 dagen mee rond. Ik ben ongeveer een week over tijd. Vriend en ik zijn lang samen, maar heel erg veel problemen gehad en meerdere malen uit elkaar geweest. Onze karakters botsen super erg! We kunnen niet met en niet zonder elkaar. Hij wilde altijd heel graag kinderen en ik twijfelde altijd nog. Ondanks dat is het nu dus zo ver. Ik kan eigenlijk totaal niet blij zijn en voel meer paniek dan blijdschap. Ik heb het gevoel dat ik een kind ga krijgen met iemand waar ik het niet van wil. Ik weet dat dit dom achteraf gepraat is, maar dit extreme gevoel had ik ook niet verwacht. Ik denk dat de kans heel erg groot is dat we alsnog uit elkaar gaan na de geboorte. Ik ben echt heel erg ‘tegen’ dit soort manier van kinderen krijgen en nu overkomt het mij zelf. Ik zie het zeker niet zitten een alleenstaande moeder te worden. Ook heeft hij het dus al tegen zijn hele familie verteld, waar ik niet achter stond. Stiekem hoop ik elke keer dat het niet waar is en twijfel ik of ik het kind wil houden. Ik kan dit absoluut niet met hem bespreken, hij zou dit nooit , maar dan ook nooit, laten gebeuren. Financieel gezien zou het geen probleem moeten zijn, maar het voelt voor mij gewoon niet goed. Kan ik echt 8 maanden lang met een kindje rond lopen waar ik niet 100% achter sta? Ook de afgelopen week hebben we nog veel ruzie gehad. Hij probeert wel echt begrip voor mijn humeur te hebben, maar heeft daar veel moeite mee. Verder is hij een erg lax persoon die uit zichzelf niks in huis oid zou doen. Dit heb ik al jaren geprobeerd, maar zal niet veranderen. Met moeite pakt hij een keer de vaatwasser uit, terwijl ik gewoon fulltime werk. Ook dat maakt me bang, dat ik straks helemaal alleen het huishouden en de baby moet doen. Eigenlijk wou ik voordat ik erachter kwam definitief bij hem weg. Kunnen jullie mij advies geven of zijn er mensen die dit hebben meegemaakt? Wat als ik ervoor kies het niet te houden? Alle ervaringen zijn welkom. </p>