Hallo,
Ik vind het ook wel gezellig om mee te kletsen...ik ben Joepie, 25 jaar en ik heb fibromyalgie...dat is een weke-delenreuma...de ontsteking zit in de aanhechting van de spier/pees op het bot...er vervelend en erg pijnlijk!
Met mij gaat het beter als de zon schijnt en het lekker warm is!
Ik ben niet meer onder behandeling omdat ze nog geen medicijn tegen fibromyalgie hebben, dus ze kunnen niks doen...ik werk meestal 3 a 4 dagen in de week, langer houd ik nie vol...
Ik zie de reuma niet als een belemmering om een kindje te willen...de 'zware' taken komen gewoon meer op vriendjelief neer...hij is zich hier goed van bewust!
Ik zou ook pas aan een tweede willen beginnen als de eerste (die heb ik nog niet hoor!) kan lopen. Dat scheelt toch al wel een heel stuk...je moet gewoon proberen zo helder mogelijk te denken, een wiegje b.v. die hoger staat, zodat je niet te ver hoeft te bukken. Een ledikantje die hoger staat en waar je aan de zijkant de spijlen omlaag kunt laten zakken, zodat je niet voorover hoeft te bukken...en commode op goede hoogte...luiers enz. niet te laag, zodat je niet te vaak bukt...enz enz...
Je wordt er vanzelf wel handig in!
Ik hoop dat het met jullie ook beter gaat als jullie zwanger raken en mocht ik zelf zwanger raken, dan laat ik het lekker op me af komen! Geniet ervan!
Liefs Joepie