Ria Blom methode

Hi Snuffel,

Gezellig dat je er weer bent. Heb je inmiddels alweer een beetje rust of moet je weer veel werken? Zelf heb ik het natuurlijk niet echt druk, omdat ik nog in mijn zwangerschapsverlof zit. De hele dag alleen is ook niet alles, maar ik heb zo nu en dan even de tijd om op het forum te kijken. Het geeft even het idee dat je niet alleen bent en dat je zorgjes niet gek zijn!

Het gaat goed met Julia (zo heef mijn meissie). We hebben het idee dat ze haar armen steeds meer onder controle krijgt, maar ze wapperen nog wel geregeld. Als we haar in bed leggen dan stoppen we haar lekker strak in, met haar armpjes onder de dekens. Maarja die handen blijven niet lang onder de dekens en als ze slaapt liggen ze naast haar hoofdje. En ze is echt mijn dochter, dus dat betekent koude handjes.

Wat ik wel lastig vind is dat ze soms van die dagen heeft dat niets goed is, dan slaapt ze overdag alleen maar hazeslaapjes en huilt ze heel veel. Dan weet ik het soms even niet meer. Van de week kwam mijn vriend thuis en ik zat snikkend naast haar bedje, omdat ze de hele dag al niet te genieten was. Moet ik haar laten liggen of oppakken en met haar rondlopen? We zijn namelijk bang dat als we haar teveel uit haar bedje halen dat ze daar aan gaat wennen en dan is ze straks daarmee alleen maar mee te troosten. Madame is dan wel stil als je haar oppakt en lacht dan heel lief naar je. Dus eigenlijk is er niets aan de hand.

Zo nu en dan slaat ze de nachtvoeding over!!!! Daar worden vermoeide moeders blij van! Alleen zet de trend nog niet door.

Soms ben ik wel bang dat we te streng zijn voor haar, want ik zie sommige babies de hele dag beneden liggen en in de box of in de wagen in de woonkamer. We volgen nu al een aantal weken het Ritme van Ria en dat lijkt op zich natuurlijk best streng omdat ze per voeding natuurlijk maar een uurtje op is en dan gewoon in haar bedje gelegd wordt. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Ze wordt steeds leuker, maakt lieve geluidjes en lacht haar liefste lach . 's Nachts lacht ze soms ook zo lief naar me, maar dan moet ik mijn best doen om haar niet plat te knuffelen en tegen haar te kletsen. Probeer alles in schemerlicht te doen en niets te zeggen.

Na vandaag weer de hele dag gemopperd en gehuild te hebben, heeft ze om 18.30 de fles gehad van papa en ligt ze na 15 min. jammeren lekker te slapen!

Dus tja die bakerzak is misschien ook niet echt meer nodig zoals het nu gaat. Soms op haar mopperdagen denk ik dat het wel weer nodig is. Altijd weer die twijfel van mij, gek wordt ik er zelf van.

Wat een verhaal weer zeg! Maar hoe gaat het met jullie meisje?

Groetjes weer
Brootje

Hi,

Gisteren is de inbakerverpleegkundige geweest, omdat ons kleine meisje 's avonds wel een goed gaat slapen, maar overdag eigenlijk na een voeding een klein uurtje slaapt en daarna alleen maar jengelt en soms een hazeslaapje doet.

We hebben het overdag anderhalf uur geprobeerd, maar ze heeft alleen maar liggen huilen in haar bakerdoeken. Vandaag hebben we haar weer even ingebakerd, maar dat resulteerde ook weer in anderhalf uur huilen.

De inbakerverpleegkundige is van mening dat we haar ook 's avonds en 's nachts in moeten bakeren, maar dan slaapt ze juist goed. We zijn bang dat we dat dan kwijt zijn als we haar dan wel gaan inbakeren. Eigenlijk willen we het alleen maar overdag doen, omdat ze dan het meeste moeite heeft met slapen. Maarja of dat dan gaat helpen.....

Wie heeft ervaringen met alleen maar overdag inbakeren?

Ik hoor het graag!

Groetjes
Brootje

Terug
Bovenaan