risico op wiegendood?

hallo,

mijn lieve meissie heeft iets nieuws bedacht.
op advies van het cb ligt ze nu in een slaapzak zonder deken of laken. helemaal niks verder in haar bedje.
die slaapzak zou ervoor moeten zorgen dat ze zich niet makkelijk naar de buik rolt zeiden ze. en ze kan nu ook niet onder het dekentje terecht komen en stikken.
maar Alana kan zich dus wel op haar zij rollen en ligt dan heerlijk duimend te slapen.
ik heb haar nog niet van buik naar rug zien rollen dus terug draaien kan ze niet.
ik ben best bang dat ze op haar gezicht gaat liggen en stikt.
ik ben erg bang dat ze het in de nacht doet en dat ik haar dan in de ochtend vind, brr horror scenario!!
heeft iemand tips, ik zit met mijn handen in het haar van ellende en zorgen.

wie heeft hier ervaring mee en wat is er aan te doen? ik heb het idee dat het cb me niet echt helpt. ik vertrouw ze niet zo. ze hebben al eerder een fout gemaakt met haar.
en de ervaring van moeders met meerdere kinderen is toch beter, die weten het uit de praktijk, toch een stuk betrouwbaarder.

liefs miranda m.v. Alana 19-02

hoi

mijn ervaring was een langere slaapzak kopen,
en de onderkant tussen het matras en bed stoppen,
en mischien iets tegen haar aan leggen, bv een lege kruik ofzo
of een handoekrol

lijkt me best eng zeg, bbrr
kan me voorstellen dat je ff niet weet wat je moet
ik zal gewoon dus die zak v=onderaan onderstoppen en gewoon dekentjes erover hoor

groetjes riana

Hallo

Meike draaid ook op haar buik en dat vind ik ook wel een beetje eng
Ze slaapt ook met een slaapzak en dat maakt het draaien nu nog wat moeilijk maar als dat een maal lukt maak ik haar vast dat heb ik bij mijn vorige 2 kindje ook heel even gedaan
Ik heb toen een speciaal slaapzak gekocht daar kon je een band achter doen en die om het matrasje doen is niet gevaarlijk is er speciaal voor gemaakt zo kunnen ze alleen op hun rug slapen en heb je maar even nodig tot dat ze zelf wel terug kunnen draaien
Misschien dat andere dit wel zielig vinden daar ze alleen maar op hun rug kunnen maar met mijn 2 andere kindjes heb ik het ook even gedaan en ik vind het een veilig idee Gr Monique

Gewoon een lakentje of dekbedhoesje over je kindje heen doen. Kinderen kruipen trouwens naar boven, niet naar beneden. En vastleggen met een band: levensgevaarlijk, niet doen.

Hallo mama van marielle

Mag ik vragen waarom je vast leggen gevaarlijk vind ?
Ik heb die band en slaapzak in een babyzaak gekocht
De slaapzak heeft een opening waar de band doorheen gaat   zo kan die band niet verschuiven of iets dus je kindje kan er nooit in stikken bekneld raken  of wat dan ook
Mijn schoonzus had het bedje eens iets te hoog opgemaakt en toen vond ze later haar zoontje onder het dekentje dus da tkan wel gebeuren vandaar ik die band met slaapzak altijd wel een fijn idee vind
Gr Moniqie

Van die band is idd gebleken dat het niet helemaal veilig was en is toen weer uit de handel genomen.
Ik heb voor de oudste de 'Safe-T-Sleep' gebruikt.
Deze is te koop bij de wat exlusievere babyzaken en daarmee kan je je kindje ook vastleggen in bed, zodat hij/zij niet draait.
Kinderen kruipen idd omhoog, maar die van mij draaide om haar as en lag dan alsnog met haar hoofd bij het voeteneind. Dus een lakentje erover zou ik juist weer niet doen is zo'n situatie.
Succes
Sil

Oja, ik vind mijn meisje ook ondersteboven in bed. Maar ik maak me daar niet druk om. Heb bij de oudste bij de prenatal te horen gekregen dat ze die banden niet mochten verkopen. Ik heb er dan niet een speciaal zakje voor. Die van mij ligt in een dun slaapzakje met een deken in een dekbedhoes.
Maar eehh, bespreken jullie dit soort dingen echt met het cb? Ik zeg, hup, de prikken erin, dan kan ik weer naar huis. Verder wordt er dus niet gepraat...

haha, veel verder gaat het bij mij ook niet. Maar nou is dit al nummer 3, en bovendien ken ik erg veel mensen met jonge kinderen hier in het dorp. Dan heb je bij het CB ook niet veel meer te overleggen. En als ik al eens heb gedaan, kreeg ik idd van die vreemde adviezen.
En over dat stikken: als je een katoenen deken en laken gebruikt, is het risico wel heeeeeeeel erg klein hoor! Marieke draait zich ook 180 graden rond, met hoofd aan het voeteneinde, maar komt nooit onder de dekens, die heeft ze dan al lang aan d e kant getrappeld! Daarom heeft ze een slaapzak aan, dat ze het niet te koud krijgt!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan