risico op wiegendood?

hoi,hoi,
Ben vandaag eerst op zoek gegaan naar een andere matras (aerosleep als ik het goed schrijf). Evi draait 's nachts ook op haar buik en slaapt soms dan gewoon verder. Vindt het toch wel eng.
Ze heeft volgens mij al de hoeken van haar bed al gezien.

groetjes Sonja

Hmmm, misschien ben ik wel te relaxed. Hier geen nannycare, Aerosleep of (bij wijze van spreken!) 10 keer op en neer om te kijken of alles nog wel goed gaat.
De oudste kroop al snel door het hele bed en heeft tijden alleen in een slaapzak geslapen. Sinds kort (hij slaapt nu met ruim 2,5 in een meegroeibed) heeft hij een dekbed. Bjarne (4 mnd) ligt in een slaapzak met daarover heen zo strak mogelijk een lakentje, omdat ik merk dat hij het lekker vindt om strak ingestopt te liggen. Na een slaapje ligt hij vaak helemal boven in zijn bedje of hij heeft het lakentje naar beneden getrappeld. Hij draait nog niet, maar dat vind ik niet erg!

Groetjes Dionne

Ik heb ook de aerosleep en dat geeft me wel een gerust gevoel. Senne draait soms van rug naar buik, maar ik heb het nog niet in bed gezien. Mocht ze ineens op haar buikje terecht komen met haar neus en mond tegen het matrasje, dan kan ze in ieder geval gewoon doorademen. Het is een duur ding (ik heb trouwens niet de matras van aerosleep, maar een matraslaagje voor over het gewone matrasje, kun je dus gewoon wassen, ideaal!), maar naar mijn idee het geld wel waard!

Groetjes,
Dionne

hier nog een Aerosleep! Ik vind het een gerust idee. ik heb het zelf geprobeerd, mond en neus in matras gedrukt en ik kon echt nog ademen!
ik kijk trouwens ook heel regelmatig of ze nog ademt!
groetjes,
Daphne

Voel me een beetje een ontaarde moeder...
Ik heb nog nooit serieus gecheckt of hij nog ademde. Ik ga ook nooit kijken als hij ligt te slapen... Of het moet zijn om te zien OF hij slaapt, maar nooit voor ademen e.d. Hij is een echte rugslaper, vindt liggen op zijn buik helemaal niets en doet nog helemaal geen pogingen tot rollen. Ligt in slaapzakje onder lakentje of als het koud is onder katoenen dekentje. En hij is gezond, dus waarom zou hij in hemelsnaam ophouden met ademen, denk ik dan...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

quote: Karin7926 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-06-2007 13:00:26'));

Voel me een beetje een ontaarde moeder...
Ik heb nog nooit serieus gecheckt of hij nog ademde. Ik ga ook nooit kijken als hij ligt te slapen... Of het moet zijn om te zien OF hij slaapt, maar nooit voor ademen e.d. Hij is een echte rugslaper, vindt liggen op zijn buik helemaal niets en doet nog helemaal geen pogingen tot rollen. Ligt in slaapzakje onder lakentje of als het koud is onder katoenen dekentje. En hij is gezond, dus waarom zou hij in hemelsnaam ophouden met ademen, denk ik dan...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Hihi, je bent geen ontaarde moeder maar gewoon een nuchtere en zekere  moeder.  Je hebt natuurlijk gewoon helemaal gelijk! Wij zijn gewoon een stelletje onzekere mutsen, hihi  

Terug
Bovenaan