risico op wiegendood?

Dit is de safe-t-sleep. Dit is wel een goed gekeurd product en wordt ook wel 'de mildere vorm van inbakeren' genoemd.
Voor meer informatie kun je kijken op gewoon googelen op safe-t-sleep.
Dit is overigens niet mijn kindje hoor, maar het plaatje komt van de website van de safe-t-sleep.
groetjes Sil

Ik heb hem trouwens ook tussen 2 rollen liggen dat is ook een soort safety sleep, maar dan niet vast. het is een lange rol met een klitteband band eraan en dan kan je een kleinere rol dus daar op vast maken en die kan je ook verstellen. Zo kunnen ze ook op de zij slapen alleen doe ik hem nu niet meer op de zij maar op de rug ertussen.
Hij kan dus ook niet omdraaien daarin. Dit ding had ik ook al voor de oudste en die heeft ertussen gelegen tot de 3 maanden. toen paste het niet meer.

groetjes irene

Dat ding dat ken ik ook ja.
Mijn fysio was daar erg enthousiast over, omdat zij zoveel kindjes in haar praktijk had met een voorkeurshouding en daaruit voortvloeiend een afgeplat hoofdje.
Met die rollen kun je je kindje dus op een veilige manier afwisselend van de ene op de andere zij leggen.
Zij was zelf zwanger van de eerste en had dat ding alvast in huis gehaald.
Sil

Hallo

Ik heb inderdaad op google gezocht over veiligheid in bed
als je dat leest is het wel duidelijk
De band met speciale slaapzak die ik vroeger bij mijn andere kids gebruikte is inderdaad uit de handel genomen i.vm het niet juist gebruiken en gebruik bij baby,s ouder dan 9 maanden al heb ik hem wel volgens voorschriften gebruikt
Toch heb ik voor mezelf besloten dat ik hem bij Meike niet meer ga gebruiken je weet maar nooit

GR monique

Dat bezorgde gevoel zal altijd blijven  
Nog steeds controleer ik Mariëlle (4) rond 9 uur en als ik zelf naar bed ga nog een keer. Ik vind haar nog wel eens volledig onder het dekbed.

Elke nacht wordt Mariëlle een keer wakker (of 2 keer..) en als ik haar naar haar bed terugbreng, controleer ik Vera ook nog een keer.

Ik vroeg me al af of dat ooit op zou houden. Laura is nu 5 maanden en ik kijk nog iedere avond verschillende keren hoe ze erbij ligt. Ach, zolang ik haar niet wakker maak, lijkt het me niet zo erg om even om de hoek te kijken.

Groetjes Ilona

Ik check 's avonds en 's nachts  ook regelmatig even of alles nog goed gaat. Yanick  maakt nu regelmatig lange nachten en ik vind het  nog erg wennen om hem soms 9 of 10  uur achter elkaar  niet te horen.

Manlief heeft daar duidelijk geen 'last' van. Van de week vroeg ik aan hem even te voelen of  hij het  te  warm vond in het kamertje. Toen hij terugkwam vroeg ik of Yanick nog ademhaalde. Nou, daar had hij dus niet naar gekeken, want ik had toch alleen naar de temperatuur gevraagd?        

Hoi Pauwtje

Jeetje, dat is bij ons de standaardprocedure om te kijken of hij nog ademt. Zelfs mijn dochter van bijna 9 checkt dit. Die kijkt zo wie zo ook altijd even naar hem als ze langsloopt. ( Danny ligt op onze slaapkamer en rachels kamer is daarnaast, maar ze moet door onze kamer heen om in haar kamertje te komen).
Misschien ben ik wel teveel gefocust hierop hoor, maar het zal je maar overkomen dat ie het niet meer doet zeg maar.

groetjes irene

Terug
Bovenaan