risico op wiegendood?

Ook handig: matrasjes van Purflo. Dat is een gespannen  gaas i.p.v. een matras, waardoor de luchtcirculatie op het matras zelf net zo goed is als daarboven. Dan maakt het niet meer uit of ze op hun buikslapen of niet. Helpt ook tegen afplatting van het hoofdje bij voorkeurshoudingen, kindjes zweten minder. Kortom: ik ben helemaal enthousiast! Volgens mij heeft het ook de jaarprijs gewonnen voor beste nieuwe babyproduct. Als je kleintje fervent buikslaper is, zou ik hier zeker even naar kijken. Slaapzakje aan en pitten maar!

Ik ken dus een geval waarin de baby met haar hoofd aan het voeteneind lag en het lakentje dus al in haar neus had gezogen! Moeder was er net op tijd bij.
De kans bestaat dus wel..
Sil

bij het cb bij ons hebben ze ook foldertjes over veilig slapen!

en ja marielle , ik kom ook alleen prikjes halen op het cb, de rest vind ik wel best
als er wat is ga ik wel naar de dokter, en voor info ook eigenlijk.

het is mijn 2e, dus je word denk ik ook wel makkelijker als bij een eerste.

maar wat ik wel weet is dat vastleggen in bed gevaarlijk is, zoek maar eens op google
die banden zijn verboden!

Hoi hoi,

je kunt ook een aerosleep matrasje kopen, dat is een heel dun matrasje dat je op je gewone matras legt, die goed ventileerd. Dus ook goed voor kindjes die op de buik slapen.  Je kunt het ook in de wasmachine wassen, als ze bv in bed plassen wordt je gewone matras ook   niet nat.
Kijk maar eens op www.aerosleep.nl

Liefs,

hoi moeders

Ik heb vandaag een nannycare aangeschaft. dat is een matje die je onder het matras van je baby legt en die geeft alarm als er 20 seconden geen of verminderde ademhaling is.
dit heb ik gedaan, omdat mijn zoontje heel diep kan slapen en daarbij ook wit wegtrekt en je ziet hem dan bijna niet ademen. ik raak hem dan altijd even aan, maar gister lag hij ook zo in de box te slapen en toen ik hem aanraakte reageerde hij niet gelijk.
Ik schrok me lam en ben vandaag dus gelijk zo'n ding gaan kopen. Ik hoop dat ik er nu wat geruster op kan worden.
Bij het cb zeiden ze dat zolang hij niet blauw wordt rond mond en neus is er niets aan de hand. Jaja.

groetjes irene

wat een hoop adviezen,

ik denk dat de reactie van rachel, de nannycare me het meeste aanspreekt, dat klinkt wel veilig,
een dekentje moet ik niet in het bedje doen, alana draait alle kanten op dus ook onder het dekentje, vind haar erg vaak aan het voeteneidn met haar hoofdje.
vast leggen, heb ik over gehoord dat het gevaarlijk is, weet niet waarom maar het proberen doe ik toch maar liever niet.

rachel, waar heb je die nannycare gehaald? zijn die overal te koop?
en hoe duur zijn ze ongeveer?

groetjes Miranda

Hoi Valentijnszwangere

Ik heb hem gekocht in oosterhout, bij een verkooppunt van Vegro ( thuiszorg).
Als je even op de site kijkt van www.nannycare.nl en dan kijkt bij verkooppunten dan kom je er vast wel uit. Er zijn meerdere varianten te koop hoor. Je hebt ook nog de angelcare en nog eentje dat is dan geen matje, maar een klein ding die je aan de luier van je kindje vastmaakt.
De nannycare kost bij dat punt waar ik hem gehaald heb 98.00. Ik vond dit geen geld voor een minder risico en een geruster gevoel. En ik heb echt beter geslapen vannacht.

groetjes irene

Terug
Bovenaan