ROKEN

ik rookte zeker een pakje per dag, sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik in overleg met de huisarts gemindert naar 4 sigaretten per dag, en lichtere sigaretten. dat heb ik 2 weken gedaan, nu sinds vorige week helemaal gestopt. het is even door bijten en natuurlijk "mis' ik het af en toe best wel, maar ik ben blij dat ik gestopt ben. voelde me bij elke sigaret schuldig en ik vind dat ik een keuze heb en de baby niet..die keuze moest ik maken.
makkelijk is het niet, maar uiteindelijk valt het me best nog mee.
en jezelf belonen! ik koop nu elke week wat leuks voor mezelf of de kleine van het geld dat ik eerst oprookte.
 
Ik heb 10 jaar gerookt maar vanaf de dag dat ik een zwangerschapstest gedaan heb en er achter ben gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje heb ik direct mijn sigaretten weggegooit, tuurlijk heb ik nog wel eens zin in een sigaret maar ik zou er nooit een op kunnen steken zolang mijn kindje nog in mijn buik zit! Ik vind dat je dit als goede moeder niet doet!!!
 
Ik heb een filmpje op internet gezien dat elke keer als jij een trekje van die smerige sigaret neemt je kindje en soort van nicotine stoot krijgt waardoor het zelfs helemaal heen en weer gaat in je buik! Ik snap niet hoe mensen hun eigen verslaving en lust boven de gezondheid van hun kind kunnen laten gaan! Ik rookte een pakje sigaretten per dag tot ik wist dat ik zwanger was! Dus het kan wel!!!!!
 
Lastig,er is zoveel commentaar,en zekee is dat het ongezond is...maar er zijn junken en alcohol verslaafden bekend die babies baren,die het na omstandigheden goed maken,zo heb ik gehoord.en nee das zeker geen excuus,ik weet enkel dat mijn dochter gezond is en met bijna 5kg werd geboren terwijl ik 8 per dag rookte...er is ook wat te zeggen van de stress die mensen weg roken,vind ik.....een gestreste zwangere is ook niet handig
 
Na de positieve zwangerschapstest direct gestopt, het was een onverwachte en ongeplande zwangerschap, maar blijven roken was gewoon geen optie in mijn ogen. Nu 24 weken zwanger en ik moet zeggen dat het moeilijk blijft om niet toch voor de verleiding van een sigaretje te bezwijken, maar het lukt!

Ik wil niemand aanvallen, maar ik denk wel dat mensen te makkelijk stress als excuus gebruiken om te blijven roken. Nicotine veroorzaakt op langere termijn juist meer stress. Kwestie van prioriteiten op orde krijgen misschien, gezondheid van het kindje voor alles! Als je daar echt in gelooft is dat een rustgevende gedachte, voor mij wel tenminste.

Verder houd ik gewoon in mijn achterhoofd dat ik later wanneer ik niet meer zwanger ben en geen borstvoeding geef, lekker in de tuin met mijn eerste bakje koffie van de dag weer met volle teugen van een sigaret mag genieten.
 
Terug
Bovenaan