Ik zit hier voor de eerste keer op deze site te kijken en vind dat mensen wel heel erg elkaar aanvallen.
Als vrouwen zwanger zijn en willen doorroken vind ik dat hun eigen beslissing.
Het enige wat bewezen is dat als de vrouw doorrookt tijdens de zwangerschap dat het geboortegewicht aan de lichte kant (KAN) zijn.
Ik heb het gevoel dat bij sommige vrouwen de hormonen wel heel erg opspelen. Iedereen weet dat roken niet goed voor je is en dus ook niet tijdens je zwangerschap. Maar als je altijd al gerookt hebt is het heel erg moelijk om opeens te stoppen.
Als je voor de eerste keer zwanger wordt en je hebt net de test gedaan is dat ontzettend spannend en kan je je behoorlijk onzeker voelen en bang zijn om dingen fout te doen.Als je kijkt naar het lijstje wat je allemaal niet meer mag doen dan is dat behoorlijk wat.
In het begin van je zwangerschap voel je je raar van binnen en onzeker. De eerste paar weken vertel je het misschien nog aan niemand (omdat er nog veel mis kan gaan)en je ziet ook nog niks van buiten.
Kortom, vroeger waren er allemaal niet van zulke adviezen en toen ging het ook goed, tegenwoordig worden er naar de gekste dingen onderzoek gedaan en beginnen we toch in een heel betuttelend land te leven waar we allemaal maar precies alles moeten doen volgens de regeltjes.
Laten we elkaar toch gewoon respecteren en het is niet zo nodig om je WIL op te leggen bij andere mensen en misschien mensen wel een schuldgevoel aan te praten.
Ga eerst maar eens goed in de spiegel kijken of je zelf zo perfect bent.
Ik zal je een geheimpje vertellen "je bent niet perfect, dat is namijk niemand'.