ROKEN

Nou ik weet wel degelijk waar ik over praat want ik heb ook altijd gerookt..En vanaf het moment dat ik zwanger wou worden ben ik gestopt omdat ik het niet over me hart kon verkrijgen om die troep aan me kind door te geven. Roken is mijn keus en daar hoeft niemand anders de dupe van te worden dus ook niet me kleine. En iedereen die wel rookt terwijl die zwanger is kan nog zoveel van haar kindje houden maar blijft zijn eigen ik voor op houden sorry hoor. Ik vind het heel egocentrisch
 
Ik zit hier voor de eerste keer op deze site te kijken en vind dat mensen wel heel erg elkaar aanvallen.
Als vrouwen zwanger zijn en willen doorroken vind ik dat hun eigen beslissing.
Het enige wat bewezen is dat als de vrouw doorrookt tijdens de zwangerschap dat het geboortegewicht aan de lichte kant (KAN) zijn.
Ik heb het gevoel dat bij sommige vrouwen de hormonen wel heel erg opspelen. Iedereen weet dat roken niet goed voor je is en dus ook niet tijdens je zwangerschap. Maar als je altijd al gerookt hebt is het heel erg moelijk om opeens te stoppen.
Als je voor de eerste keer zwanger wordt en je hebt net de test gedaan is dat ontzettend spannend en kan je je behoorlijk onzeker voelen en bang zijn om dingen fout te doen.Als je kijkt naar het lijstje wat je allemaal niet meer mag doen dan is dat behoorlijk wat.
In het begin van je zwangerschap voel je je raar van binnen en onzeker. De eerste paar weken vertel je het misschien nog aan niemand (omdat er nog veel mis kan gaan)en je ziet ook nog niks van buiten.
Kortom, vroeger waren er allemaal niet van zulke adviezen en toen ging het ook goed, tegenwoordig worden er naar de gekste dingen onderzoek gedaan en beginnen we toch in een heel betuttelend land te leven waar we allemaal maar precies alles moeten doen volgens de regeltjes.
Laten we elkaar toch gewoon respecteren en het is niet zo nodig om je WIL op te leggen bij andere mensen en misschien mensen wel een schuldgevoel aan te praten.
Ga eerst maar eens goed in de spiegel kijken of je zelf zo perfect bent.
Ik zal je een geheimpje vertellen "je bent niet perfect, dat is namijk niemand'.
 
Iedereen moet het voor zichzelf weten of zij wil roken of niet. Alleen vind ik wel dat je moet beseffen dat als er bij de geboorte of later iets aan de hand is met het kindje dat er vast heel veel schuldgevoel opkomt. Ik wil alleen zeggen;denk goed na over de consequenties, je kunt de tijd niet terugdraaien. Met trots zeg ik voor mezelf;IK BEN GODZIJDANK GESTOPT!!!
 
zodra ik wist dat ik zwanger was meteen gestopt, ik wil het risico niet nemen. vind het heel moeijlijk maar geen hijsje genomen! daar ben ik wel trots op.

stopppen!
 
ik ben 38w1d zwanger,
ik rook 2 pakjes shag per week.
voel ik me schuldig??? ja, maar stoppen lukt me ook absoluut niet heb veel geprobeerd en heb de moed opgegeven.
ik vind dat iedereen elkaar erg aanvalt, tuurlijk daar is deze topic voor maar je zal spontaan in de stres schieten..

 
Terug
Bovenaan