Roken!!!!!!!!!!

Wat een gezeik altijd zeg om dat roken. Je zal maar verslaafd zijn!!! Alsof je daar ooit om gevraagd heb? Ooit heb je die eerste sigaret opgestoken en helaas nu kun je er niet meer vanaf blijven! Petje af voor degene die er meteen mee stoppen, maar mij lukt het ook niet. Rook nog steeds en ben 28 weken zwanger!!! ERG HE? Ja verschrikkelijk maar het is niet anders. Alles gaat gelukkig heel goed met de baby. Hoeveel hebben er wel niet gezonde kinderen terwijl ze gerookt hebben???? Heel veel!!! Sommige hebben kleine kinderen omdat ,zeggen de betweters dan, ze gerookt hebben. Nou ik weet er genoeg op te noemen die kinderen van 3 tot 5 pond hebben gekregen en nooit een sigaret gerookt hebben. Dus het zal allemaal wel!!!!!!! Roken of niet stop als je het kan en rook anders lekker door zonder jezelf een schuldgevoel aan te laten praten door mensen die niet begrijpen hoe het is om verslaafd te zijn!!
 
Meid, als jij wil roken, moet je dat lekker doen. Trek je lekker niks aan van wat anderen zeggen. Je kind zal je straks vast dankbaar zijn als het er wat aan overhoud.

"Goh, bedankt ma voor mijn astma, concentratiestoornissen, kleine gestalte, slechte gezondheid etc, maar gelukkig kon je zonder schuldgevoel doorroken en de zwangerschap voortzetten. Heb jij in ieder geval een fijne zwangerschap gehad"

Je weet blijkbaar niet dat de gevolgen van roken tijdens de zwangerschap niet altijd/alleen rond de geboorte te merken zijn. Een kindje hoeft niet kleiner te zijn. Kan soms jaren duren voordat je er iets van merkt, als je kleintje bijvoorbeeld naar de kleuterschool gaat en je te horen krijgt dat ie beter naar een school kan voor moeilijk lerende kinderen ofzo omdat ie niet mee kan komen. Kàn een oorzaak zijn van jouw roken.

Ik zie in mijn omgeving een heel mooi voorbeeld van een stel wat met een verschrikkelijk dom en onhandelbaar kind zit. Toevallig rookte ze ruim een pakje per dag, maar of het daar van komt?... Ik zou het voor mezelf graag uitsluiten. Wat een schuldgevoel zal je dan voor de rest van je leven hebben zeg! Jij liever dan ik!

Wat een bullshit trouwens over dat je niet om een verslaving vraagt. Nee, tuurlijk niet, anders zou het ook geen verslaving zijn. Je was ooit zo dapper om het te proberen, dan kan je ook dapper genoeg zijn om ermee te stoppen.

O ja, ik weet trouwens heel goed hoe het is verslaafd te zijn aan zo'n stomme stink peuk, maar met alleen de gedachte aan een toekomstige zwangerschap heb ik kunnen stoppen. Dat is nu 2 jaar geleden en ik ben nu bijna 29 zwanger. Iedereen kan het, dus jij ook, als je maar graag genoeg wilt.


Kwam laatst nog een leuke spreuk tegen over roken die ik jullie niet wil onthouden:

Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool.
 
Je kunt wel zo afgeven op mensen die commentaar hebben op het feit dat jij nog rookt, maar meid je weet vast en zeker wel dat het in ieder geval niet!! goed is om te roken. Want dat is toch algemeen bekend en ja tuurlijk gaat het in veel gevallen misschien wel goed maar kun jij leven met het feit dat jou kindje misschien minder gezond zal zijn straks nu jij doorrookt dan wanneer je zou zijn gestopt?? En er is uitgebreidt onderzoek gedaan naar het geboortegewicht van baby's welke moeders hebben doorgerookt en die zijn gewoon lichter, dat andere mensen ook lichte kindjes kunnen krijgen is waar maar dat kan ook door bv. zwangerschapsvergiftiging komen of iets dergelijks. Volgens mij ben je zelf gewoon erg boos dat jij niet kunt stoppen en dat mag ook want wat is nou een betere reden dan je eigen gewenste kindje waar je zelf voor gekozen hebt gezond op de wereld te willen zetten en daar alles wat maar mogelijk is voor over te hebbenen dit toch.. niet te kunnen!! Toch hoop ik van harte dat jou kindje gezond ter wereld komt en dat je , als hij of zij er eenmaal is probeert om niet in bijzijn van de baby te roken!!
 
Zorg dat je trots op jezelf kan zijn en laat die peuken voor die 9 (8) maanden voor wat ze zijn ! Dan maar moeilijk, dan maar doorbijten, maar voor je het weet gaat het beter. Ik kan het weten ! Makkelijk om te zeggen dat er ook genoeg kindjes geboren worden die niets mankeren als de moeder gerookt heb. Trek je daar maar aan op hoor als je dat nodig hebt.
Ik weet gewoon dat ik mezelf niets, maar dan ook helemaal niets hoef te verwijten mocht die kleine iets mankeren. Dan is het iets wat hij of zij anders ook gemankeerd had en komt het niet door mama die zo nodig door moest roken omdat ze nu eenmaal verslaafd is. Ik kan rustig slapen, ondanks dat ook ik heus wel eens naar die stinkpeuken verlang hoor ! Ga vooral zo door en wees maar boos op mensen die iets van het roken zeggen. Dat is een goede houding ;-(
 
Volgens mij heb je een behoorlijk schuldgevoel, waarom zou je ons anders lastigvallen met dit verhaal?!

Iedereen weet, ook jij, dat roken zeer slecht is voor je baby.
 
ik rook ook nog steeds en ben inmiddels 30 wk zwanger. met de baby gaat ook alles goed en groeit gewoon zoals het hoort. ik ben het met je eens stoppen is gewoon moeilijk. en af en toe zijn de reacties van sommige hier wel erg overdreven. oke hun roken niet en wij wel so what net wat je zegt hoeveel ongelukkige kinderen zouden er dan wel niet zijn.
 
Terug
Bovenaan