Roken!!!!!!!!!!

In mijn eerste zwangerschap heb ik gerookt (5 per dag) maar heb hier zo'n schuldgevoel aan over gehouden dat ik nu ik weer zwanger ben gelijk gestopt ben.Of mijn eerste hier iets aan heeft over gehouden weet ik (nog) niet,ze lijkt gezond maar ik kan niet in de toekomst kijken en zal mij hier dus altijd schuldig over voelen!!!Dit gevoel is veel erger dan 2 wkn stress!!
Verder wil ik even zeggen tegen de gene die zegt dat stress erger is....het ligt eraan wat voor een stress,een vriendin van mij is in het begin van haar zwangerschap in de steek gelaten door haar vriend en wist niet meer waar ze met haar kind naar toe moest en nog meer prive ellende.Hierdoor zat zij dagelijks in de stress en is haar idd door de vk verteld dat ze als ze minderde beter kon blijven roken maar dan heb ik het dus over "echte"stress en niet de stress die stoppen met roken met zich meebrengt want dat is de grootste onzin!!

gr.
 
wat leuk dat de meedte mensen niet eens onder hun eigen naam reageren maar onder anoniem lekker makkelijk. met jullie grote smoelen, laat idd iedereen eens in zijn eigen waarde. en we leven hier een land met vrijheid van menings uiting als of we dat de af gelopen week nog niet genoeg gehoord hebben. dus ben je het er niet mee eens prima maar om iemand die je totaal niet kent uit te schelden voor stomme trut en achterlijke enz vind ik een beetje laag bij de grond. ja roken is slecht dat weten we. maar als er mensen zijn die wel willen roken laat die dan ook in hun waarde. wat gaan we dalijk krijgen dat elke rokende zwangere door niet rokende zwangeren overhoop worden geschoten.
jullie moeten eens volwassen na gaan denken voordat je een berichtje post hier.

danielle ( ja ik zet wel gewoon mijn naam neer!! )
 
Toen ik voor de eerste keer zwanger was. ( mijn dochter word nu twee)
Heb ik in het begin ook gerookt. Maar toen ik hoorde dat ik zwanger was ben ik radicaal gaan afbouwen en binnen een week was ik gestopt met roken.( in overleg met de verloskundige)
Ik was zo bang dat er wat met de baby zou gebeuren.
En dat je stopt en dan stress krijgt dat klopt wel een beetje. MAAR KRIJG JE GEEN STRESS ALS JE ROOKT EN DAN STEEDS DENKT GAAT HET WEL GOED MET DE BABY. DAN HEB JE PAS STRESS.

Een vriendin van mij rookte ook gewoon door, toen ze zwanger was. Ze rookte ook gewoon binnen toen het geboren was.
Het geboorte gewicht van haar zoontje was goed. Maar hij heeft nu wel vaak last van verkoudheid , benauwd, en de oren. Ik kan niet bewijzen dat het van het roken is. Maar iedereen weet dat het slecht voor je is en zeker voor het kleine hummeltje in je buik.

Misschien kun je eens informeren bij PROSTOP ( laserbehandeling) Hebben veel mensen baat bij.
Nou zet hem op
 
Tsja, roken is slecht. sowieso, en helemaal voor je ongeboren kind. Tot zover niets nieuws. Natuurlijk is het moeilijk van een verslaving af te komen. Ik benvlak voor mijn zwangerschap gestopt met roken, geloof me, geen pretje. Maar wat ben jij, de rookster, een verwend nest zeg. Ben jij niet, zoals elk normaal mens, in staat om iets te doen dat moeilijk is?? Dan zou je ook geen kind moeten krijgen! Walgelijk, deze mentaliteit. En dan te zeggen dat je het zo vaak goed hebt zien gaan...getuigt niet van een spoortje intelligentie. Is dezelfde redenering als: "veel dronken autobestuurders maken geen ongelukken". Is wel waar, maar je zal toch ook niet vonden dat het dan dus oke is?
 
Laat me even reageren. IK die 23 jaar geleden werd geboren door een 9maanden lang rokende moeder.. Ik was mischien 3weken te vroeg maar MIJ MANKEERT NIX. Okey dat is geen excuus nu ben ik zwanger en ja ik rook nog steeds na wat pogingen om te stoppen soms lukte me het een week dan een paar dagen. Maar het zal me wel lukken want bij me moeder is het goed gegaan maar wie zegt dat het bij mij ook goed gaat? Het is moeilijk maar zet gewoon door.. Veel sterkte !!!! Beppe
 
Terug
Bovenaan