Roken!!!!!!!!!!

Ongelofelijk dat iemand (anoniem 06-11-2004 12.33) zegt, ik rook LEKKER verder. Nou laat het je smaken, ten koste van je kind. A-sociaal vind ik dat.

Ik kan hier enorm boos om worden. Dat je rookt en moeite hebt met stoppen kan ik me voorstellen, maar om je nog geeneens schuldig te voelen.............heb je geen geweten?

Mijn kindje is een paar weken geleden in blakende gezondheid geboren en daar heb IK voor gezorgd (dat gedeelte wat je als aanstaande moeder dan kan beinvloeden, sommige dingen zoals aangeboren afwijkingen kun je natuurlijk niet beinvloeden). Maar ik heb 9 maanden geen druppel alcohol gedronken, naar geen enkel feestje geweest, geen enkele keer bij iemand op bezoek waar gerookt word en mijn best gedaan om goed te eten. Je moet er wel wat voor over hebben. Resultaat: 53 cm en 3720 gram. Laat je nog even weten hoe klein en licht jou kindje is als het straks geboren is en tel dan gelijk de kalkplekken op je placenta (ja die krijg je ook van roken).

Het moederschap is dingen opofferen en jezelf op de tweede plaats zetten en het graag doen ook. Dus wen er maar aan dat baby eerst komt. Als je dat niet kan of wilt, dan vraag ik me af waarom je moeder wil worden?
 
Tjonge, na al deze boze reacties zou je toch denken dat het kwartje zou vallen. Nee!!! Reageert er nog zo een stom ding, ik rook lekker verder, stress zou erger zijn. Wel verdomme, hoezo excusses zoeken, nou meiden die zijn er niet.
Mijn zoontje kwam veel te vroeg, naast mij lag een moeder van een meisje die op tijd was, ra ra, wie was het zwaarste??? Jawel mijn zoon, die 9 weken te vroeg was!! Goed he!! Zijn moeder was gestopt!! En dat zeikwijf naast mij maar zielig zijn, haar kindje was zo klein....... had zij het daar niet zelf na gemaakt!! Jawel dus. Denk eens niet alleen aan jezelf, je kiest tenslotte voor een kind, daar moet je ook alles voor over hebben.
Trouwens ook als je kind geboren is, vind ik het zeer onverantwoordelijk om door te roken waar je kind bij is.
Mijn meing, die moest ik even kwijt. Zoals veel moeders die gelukkig een stuk verstandiger zijn als de enkeling die stug doorpuft..... veel geluk met de gezondheid van je kleine, en inderdaad kom niet zeiken achteraf.....
 
ik heb verschillende pogingen gedaan om te stoppen met roken en die zijn allemaal mislukt. Totdat ik zwanger werd. Als je toch zo'n mensje in je hebt groeien.. dat is toch DE motivatie om te stoppen!!! Ik ben dan ook meteen gestopt, als mijn kindje slechte longen heeft, concentratie problemen krijgt, etc, is het niet mijn stomme schuld!!
 
Wat een onzin allemaal !Maak dit alles jezelf maar lekker wijs stelletje stommelingen. Blijf maar lekker door roken voor en tijdens de zwangerschap.
Nu zeg je nog dat alles goed gaat met je baby..........nou dat mag je hopen. Totdat je kind ineens komt en DAAR LIGT IN DIE COUVEUSE. Ik heb hier echt geen woorden voor. En iedereen in z'n waarde laten.....rot toch op ze plaatst toch zelf dit bericht. Niemand vroeg haar dat te doen. Lekker allemaal je kop in het zand steken en meiden AUB PAF LEKKER DOOR EN VRAAG EROM EN JE ZULT HET KRIJGEN.
 
Terug
Bovenaan