roken

A

Anoniem

Guest
hallo allezwangere,

wie van jullie rookt of heeft gerookt tijdens de zwangerschap.

ik weet dat het heel slecht is maar het is ook moeilijk om te stoppen.

mijn (schoon)moeder , schoonzus hebben allemaal gerookt tijdens de
zwangerschappen en als je ziet wat er van die 9 kinderen is geworden
(inlc. mezelf).

is er niks op aan te merken.

ik ben wel verminderd maar dat maakt het niet gezonder.

ik ken ook iemand die weer moest gaan roken van de vk omdat zij zo gestrest was en dat is ook niet goed voor de baby.

ik ben gewoon benieuwd wie er nog steeds rookt en of jullie kinderen er goed onder zijn gebleven.

groetjes sandra   9wk 2dg

hoi,

Ik vind dit een rare vraagstelling.
Je vraagt bij wie er de kinderen "goed zijn gebleven" ?
Dat stuit mij enorm tegen de borst.
Ik denk dat je op zoek bent naar goedkeuring, zodat je schuldgevoel minder wordt.
In de tijd van tegenwoordig is het toch wel bekend wat roken met een zwangerschap doet.

Beetje vragen naar de bekende weg, en reken maar dat je hier hele felle reakties op gaat krijgen.

Succes met stoppen,

groetjes Linda

Hoi Sandra,

Ik rook ook nog steeds en ben nu 15 wk zwanger. Ook heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap gerookt, dat was 9 jaar geleden. Zoontje is ook gezond geboren maar wel 2750 gr. dus best wel licht. Ik heb ook geprobeerd te stoppen maar ga er ook meer van stressen wat ook niet echt goed is voor de baby. Al mijn zussen zijn wel tijdens hun zwangerschap gestopt met roken, mij lukt het niet, wel geprobeerd. Ik probeer wel te verminderen, maar ja is ook nog slecht. Ik probeer wel zo min mogelijk te inhaleren. Ik heb een tijd geleden op ngc een documentaire gezien over zwangerschap en daar was ook te zien als je inhaleert "dus rookt" je baby een seconde niet kan ademen, vandaar dat ik heel lichtjes inhaleer. Stom eigenlijk, ik moet gewoon stoppen als ik er weer aandenk. Waarom lukt het me niet............

Gr. Lucy

Hoi,

Tja, hierbij dan ook maar mijn mening. Ik vind dat zwangeren absoluut niet zouden moeten roken. Ik ben begin dit jaar gestopt met zowel de pil als met roken. Natuurlijk was het niet makkelijk in het begin, maar het is echt voor een goed doel. Ik schrik ervan als ik in m'n omgeving ga kijken naar de kinderen die astmatisch zijn, of ontzettend vaak verkouden. En ik denk echt dat dat mede komt door de rokende moeders.

Doe jezelf en je aanstaande zoon/dochter toch een groot plezier en stop met die troep. Ik weet het, het is niet makkelijk maar probeer het toch! Ga desnoods hulp zoeken via de huisarts. Mijn vriend is inmiddels ook gestopt en had Zyban-tabletten voorgeschreven gekregen van de huisarts. Nu weet ik niet of dat gebruikt kan worden door zwangere vrouwen, maar er is echt genoeg hulp te krijgen bij het stoppen met roken!

Ik wens je ontzettend veel succes!

Groetjes,
Chantal

oeps hier ga je waarschijnlijk hele felle reacties op krijgen. Dat is met dit soort onderwerpen vaak zo. Daar moet je proberen je niet teveel van aan te trekken, dat heeft geen zin. Maar goed je vraagt of er meerdere zijn met ervaring met stoppen met roken of roken tijdens de zwangerschap.

Even voor de duidelijkheid: Het is heel slecht voor je kind!!!.

Ik weet wat het is om te stoppen. Ik ben zelf  direct gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Het is zeker moeilijk maar uiteindelijk valt het toch mee. En geloof me; ik was een schoorsteenroker en ik kan het ook, dus jij ook. Ik ging heel veel wandelen als ik niet wist waar ik het zoeken moest. Na 2 weken wordt het makkelijker en na een paar maanden mis je het niet eens meer. Ik heb nu alleen nog af en toe op feestjes van die momenten, maar die zijn ook zo weer voorbij. Mijn advies is dus; gewoon stoppen.

Dat punt over op advies weer gaan roken  omdat de stress nog slechter zou zijn, daar geloof ik niet in. Na 1 week stoppen is de ergste stress weg, dat staat niet  verhouding tot 9 maanden roken (ook niet met minderen) en de troep die je kindje daardoor binnenkrijgt.

Geloof in jezelf. Je kunt het wel als je het echt wilt. En je kindje is het waard toch?

Groetjes Juffie

oh en er zijn ongetwijfeld vrouwen die tijdens de zwangerschap hebben gerookt en een gezond kind hebben gekregen maar er zijn er ook genoeg waar de baby er wel iets aan over heeft gehouden. Dat is zowiezo heel moeilijk te bewijzen.
Maar het is wel duidelijk dat het hoe dan ook slecht is voor je baby. Dat hebben de onderzoeken wel uitgewezen.

Grappig dat dit soort onderwerpen steeds terugkomt. Een maand of twee geleden was er een enorme discussie over het zelfde onderwerp.

Mijn mening: stoppen, evt. met hulp van je huisarts. Het is slecht voor je kindje en  slecht voor jou. Die stress zul je heus wel even krijgen  maar daar kom je wel doorheen.

Het feit dat sommige mensen gezonde kinderen hebben en toch gerookt hebben is geen argument om niet te stoppen. Je weet zelf ook wel dat het niet goed is.

Succes!!

groetjes,
Karin

Ik kan het niet laten om toch te reageren...
Dit onderwerp ligt bij mij wat gevoelliger dan bij anderen misschien..,,ik heb 7 vruchtbaarheidsbehandelingen, operaties, miskraam enz enz gehad dus over moeilijk en doorzetten gesproken. Sorry dat ik wellicht wat direct ben maar ik kan me geen betere motivatie voorstellen om te stoppen dan een baby in je buik. Als je bij ons in het ziekenhuis ivf wil doen dan moet je verplicht stoppen met roken. Mijn man heeft 15 jaar gerookt (pakje per dag) maar is zonder pardon gestopt omdat we aan kinderen wilden beginnen(lang voor   de ivf). Als je rookt doe dat gewoon maar probeer geen excuses te vinden om je eigen geweten te sussen want roken is gewoon vreselijk slecht voor je kind en daar valt niet over te discusseren. Mijn vriendin heeft ook doorgerookt en haar dochter is na de geboorte een aantal keer op de ic opgenomen wegens zware ademhalingsproblemen...het gaat dus ook wel eens goed fout.

gr.Ing

Terug
Bovenaan