roken

Ik ben echt geschrokken van sommige dames hier op dit forum!
Dat je een mening hebt, prima. Dit is een vrij land. En daar is dit forum ook voor bedoelt, om dingen te kunnen delen en bespreekbaar te maken.
Maar  uitschelden, grof worden en geen respect voor elkaar hebben, vind ik echt triest.
We kennen elkaar niet, we weten niks van elkaar. Alleen dat we met elkaar 1 ding gemeen hebben.
Wij hebben een wondertje in onze buiken. Laten we daar van genieten!
Ik wens iedereen een mooie zwangerschap toe. Eentje met weinig stress!

Liefs
Nathalie

Wauw zeg lijkt wel of elke keer dat deze discussies opnieuw gevoerd word er meer haat en nijd in voor komt! Zonde vind ik dat, ga er dan ook verder geen mening over geven.

Alleen vind ik wel dat degene die zeggen dat de stress van het stoppen slecht is voor hun kindje het volgende moeten weten.

De stress van het stoppen is na 1 a 2   weken voorbij terwijl dat als je blijft roken je continu stress hormonen aan maakt, die stresshormonen maakt je aan al direct nadat je een peuk hebt uitgedrukt omdat je lichaam "vraagt" om een nieuwe dosis nicotine. Dus eigenlijks is juist het roken stressen terwijl als je stopt je nog maanden lang relaxed en stress vrij van je zwangerschap kan gaan genieten en ja dit is wetenschappelijk bewezen.

ook even een reactie van mij. ik snap dat er erg fel gereageerd word zeker als je al lang bezig bentom zwanger te worden. je wilt overigens dat het goed gaat met je kindje. ik ben inmiddels 6 weken zwanger en heb hiervoor een miskraam gehad. ik rook nu nog en uiteraard wil ik wel stoppen omdat het beter is. nu vindik dat persoonlijk nog erg moeilijk omdat ik veel stress heb en tuurlijk is dit geen excuus. het is immers beter om zo weinig mogelijk risico's te nemen. wel wil ik even melden dat er idd word aangeraden als je in een stressige omgeving zit te minderen en niet volledig te stoppen met roken. tevens dronken en rookte de vrouwen vroeger ook en weet ik het wat nog meer en ook die vrouwen hebben gezonde kinderen. dus het zegt niet alles. het is ongetwijfeld beter,niet alleen voor je kindje ook voor jezelf en je portomonee. meiden die niet kunnen stoppen zou ik zeggen rook met mate (proberen is soms moeilijk dat weet ik) en stoppen is altijd beter. de gene die willen stoppen wens ik heel veel succes en we zullen dat allemaal wel redden.

veel liefs

Terug
Bovenaan