roken

hoi

ik heb bij de eerste ook gerookt wel veel minder 2 tot 3 per dag maar goed roken is roken en hij is helemaal gezond ter wereld gekomen en dat is nog steeds zo
mijn schoonzus rookte 2 pakjes shag in de week belachelijk vond ik maar goed die van haar mankeerde ook niks
en ik vind wel zolang moeder en kind allebei gezond zijn en   verder geen risico,s aan zitten moet ieder dat voor zich weten

en mensen die zo vel reageren snap ik niet ieder heeft toch z,n eigen mening en maakt z,n eige keuze,s

en het is nooit wetenschappelijk aan getoont dat het slecht is voor alle baby,s natuurlijk is het slecht voor je eigen longen maar wat de baby allemaal mee krijgt van de rook is nooit bewezen daar gaan ze van uit.

maar goed nog ff appart verhaal m,n schoonmoeder had bij de eerste 2 kids gerookt niks mee aan de hand en bij de 3e is ze toen gestopt en die heeft z,n hele leven lang last van astma   heel raar maar het is toch echt zo vandaar ik er ook anders over denk er worden zoveel baby,s geboren bij rookende ouders en zoveel ongezonde baby,s bij niet rokers dus doe het precies zit weet je toch nooit

groetjes senjo
( 15 wkn en 4 dgn)

dat over de stress klopt indd erge stress is erger voor een baby dan rook zei mijn vk ook maar goed

Oei, gevoelig onderwerp.

Ook omdat wij na 10 jaar vechten eindelijk een kindje hebben gekregen. Zal mijn reactie behoorlijk pittig zijn.  Wij hadden er werkelijk alles voor over. Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet gerookt en elke keer dat ik dacht dat ik toch wel zin had dacht ik aan onze baby die ik willens en wetens rook zou laten in ademen met alle eventuele gevolgen. Voor mijn gevoel zou ik de baby stikken. Alleen al aan die gedachte was niet gaan roken heel gemakkelijk.

3 Weken na het krijgen van een gezonde jongen ben ik weer begonnen (ja, ja hoe dom kun je zijn) Maar absoluut niet in huis en waar onze zoon bij is.

Ik hoop dat het je lukt en probeer het of zoek hulp.

Groeten pinklady

hoi
daar ben ik het wel mee eens niet in huis roken doen wij ook niet ( ik vind het zelf ook vies) terwijl ik zelf ook rook maar goed als je beneden komt is het lekker om in een frisse kamer binnen te komen
maar we doen het natuurlijk het meest voor de kinderen.
 valt me wel op dat over sommige onderwerpen echt gebekvecht word haha ( en dan met al die zwangerschaps hormonen er nog bij)

maar laten we maar op houden dat ieder er anders over denkt

ik ga nou stoppen met schrijven hier groetjes

quote: Senjo reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-01-2007 18:33:09'));

(...)

en ik vind wel zolang moeder en kind allebei gezond zijn en   verder geen risico,s aan zitten moet ieder dat voor zich weten

(...)

en het is nooit wetenschappelijk aan getoont dat het slecht is voor alle baby,s natuurlijk is het slecht voor je eigen longen maar wat de baby allemaal mee krijgt van de rook is nooit bewezen daar gaan ze van uit.

Voor de goede orde; Het is WEL wetenschappelijk bewezen dat roken tijdens de zwangerschap slecht is voor de baby!!!!!!!

En ten tweede, op je eerste geciteerde zin, of het kindje niets mankeert weet je pas -jaren- na de geboorte!!!!!

ter info:

http://www.rookvrijzwanger.nl/index.php/home1

groetjes, Véronique

dan wil ik mijn reactie er ook nog ff bij hebben.
het is erg makkelijk om excueses te gaan verzinnen voor het roken, klopt, maar het is ook erg makkelijk om te zeggen als niet roker dat je moet stoppen, zo, eventjes doen.
er gaat geen dag voorbij of ik voel me rot over dat ik rook. ik praat het niet goed.
ik ben samen met mijn vk rond de tafel gaan zitten om over dit probleem te praten.
bij speelt er namelijk nog een factor mee.
ik ben een borderliner, ik heb geprobeerd om te stoppen en werd toen zo labiel dat ik mezelf iets aan wilde doen. daarom ben ik wel weer begonnen, mijn vk zei dat ik een afweging moest maken. minderen met roken en direct na de bevalling stoppen met hulpmiddelen. of ineens stoppen en het risico nemen dat ik mezelf ( en dus de baby) iets aan doe. mensen kunnen wel zeggen dat je rustig moet blijven maar dat gaat dus niet als je paranoide aan worden bent.
ik ben erg open en eerlijk over dit maar ik stop dus direct na de bevalling met roken en dan krijg ik de hulpmiddelen die ik nodig heb en tijdens de zwangerschap niet mag gebruiken. mocht iemand hier wat op te zeggen hebben, laat maar horen. ik ben benieuwd.
ow ja en mijn kindje is geschat op 3500 gram bij 40 weken, is nu 3400 gram en de baby is niet te klein en niet te groot.

groeten miranda 38 weken

Hallo allemaal,

Ik wilde toch even een korte reactie geven op "dit onderwerp". Tuurlijk is roken harstikke slecht zeker voor de moeder en het zal ongetwijfeld ook "iets" doen bij de baby. Maar ik wilde toch even kwijt dat ik, nu 36 weken zwanger en ook nog steeds rook, vandaag in het ziekenhuis te horen heb gekregen dat ik weer een groot kindje ga krijgen. Dit kindje is vandaag (met 36 weken) geschat op 7 pond en dan heb ik het natuurlijk NIET over het geboortegewicht. Dus wat er gezegd wordt over vrouwen die roken tijdens de zwangerschap, kleine kindjes krijgen gaat in mijn geval niet op!!!!

Terug
Bovenaan