roken

Ik kan het niet laten om mij in deze discussie te mengen. Ik hou van zo nu en dan een sigaret, daar kan ik echt van genieten vooral met een glas rode wijn erbij. Maar... NIET tijdens mijn zwangerschap.
De keuze om te roken is mijn keuze, dus mijn verantwoordelijkheid. Ik weet van de consequenties, dat het slecht voor me is en die draag ik. In mijn zwangerschap ben ik echter niet alleen verantwoordelijk voor mezelf, maar voor een extra persoon; mijn eigen kindje. NO WAY, dat ik die ga belasten met giftige rooklucht!

Die excuses en smoezen om maar door te blijven  roken heb ik al vaker gehoord en  gelezen dan mij lief is. Zeg dan gewoon dat je vast zit aan die verslaving en ga professionele hulp zoeken!

Ik hoop echt dat je die stap durft en kan zetten!

Liefs, Line

Hallo dames,
Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of ze ermee kunnen leven later dat het kindje wat mankeert, of zelfs overlijdt terwijl de moeder zelf heeft gerookt tijdens de zwangerschap. Je kunt je afvragen, is het slim? Nee! Dat is gewoon door de wetenschap bewezen. Maar het wil nog niet zeggen dat als jouw kindje iets mankeert dat het daadwerkelijk door het roken komt.
Ik heb zelf jarenlang gerookt (was er vroeg bij..) en toen ik in verwachting was van mijn zoontje rookte ik nog regelmatig een cigaret (met verjaardagen en partijen vooral) verder thuis werd er neit gerookt, dus daar was de lucht "schoon". Tussen de eerste en 2e zwangerschap heb ik de oude gewoonte toch weer opgepakt en heb ruim een jaar gerookt. Toen ik in verwachting was van mijn 2e, heb ik weer zoveel mogelijk alles laten staan en zelfs met verjaardagen lukte het me. Alleen als we een bruiloft of een feestje hadden bezweken we. Maar toen we te horen kregen dat het niet goed was met ons meisje, heb ik mezelf nooit het verwijt gemaakt dat dat kwam omdat ik af en toe ( dus ongeveer gemiddeld 2 per week) gerookt heb. Zlefs toen ik het wist ben ik niet gestopt. De stress die je dan meemaakt, die maakt je heel zwak. Na haar geboorte heb ik het ene pakje na het andere leeggerookt, ook nog toen we de beslissing hadden genomen om er weer voor te gaan. en na een maand had ik ineens geen behoefte meer om te roken.
Het duurde daarna nog 3 maanden eer ik in verwachting was`. Ik heb er nu helemaal geen moeite mee om niet te roken. Veel mensen vragen en denken dat dat komt omdat  de vorige zwangerschap niet goed was, maar ik kan mezlef er niet op betrappen dat ik daar ooit aan heb gedacht. Maar het feit is dat ik bijvoorbeeld ook niet mijn  haar laat verven of overmatig drop vreet of zodra ik een hoofdpijntje heb dan toch maar een paracetaknolletje neem.
Ik vind het heel ver gaan om te zeggen dat  het eigen schuld dikke bult is, zolas er hier gezegd is. Moet je maar stoppen!!!
Tja, dan moet iedereen ook maar stoppen met medicijnen slikken en er zelf bijna dood aan gaan als die medicijnen zo belangrijk zijn.
Laat iedereen in hun waarde! Geef je mening  maar ga niemand uitschelden.!!! We izjn toch allemaal volwassen? Ik heb die fout een keer gemaakt en je wordt er niet wijzer van.  Om het maar even spreekwoordelijk te zeggen, als je de  doorn uit iemand anders oog wilt verwijderen, haal dan eerst de balk uit je eigen oog!!!        

Nou ik vind jullie  ALLEMAAL nog heel erg LIEF hoor!!! hihihihi

Nee maar even serieus; het gaat er wel weer hard aan toe. Zullen de hormonen wel zijn, maarja niemand schiet er wat mee op zo.

PFFFFFFFFFF, jeetje zeg. Moeten jullie elkaar nou perse afmaken. Laat iedereen in zijn waarde of iemand nu rookt of niet. Zodra hier iemand zegt dat ze nog rookt, vliegt iedereen er bovenop om haar mening duidelijk te maken.

Laat iedereen doen wat ze willen en bemoei je allemaal met jezelf. Zoek anders een hobby en richt je daarop. De stress die jullie nu veroorzaken, kan leiden tot de dood van jullie kleintjes. Willen jullie dat liever dan?

Ik ga hier niemand woordelijk afmaken, rokers of niet rokers. Net als de rest van ons kikkerlandje is iedereen hier vrij om te doen wat je wilt.
Jullie kunnen je energie allemaal beter gebruik door je te richten op het meest belangrijke ding, je zwangerschap en je aankomende kleintje. Dat is hetgeen waar je voor moet gaan.
Dit zijn namelijk geen forumdicussie's meer maar het in de grond trappen van elkaar.
Heb toch allemaal een beetje respect voor een ander. Daar kom je veel verder mee.

En nu graag een vrolijk forum waarbij iedereen zichzelf kan zijn en iets kan leren van een ander.

Annemiek, 37 weken en 6 dagen

aan jannete l

wat denk je wel niet zo te reageren stomme t*rring HO
dat is mijn mening en als er iemand hier dom is ben je het zelf wel door je zo te laten kennen en ik verzin het niet wat ik schreef heb het namelijk van m,n huisarts vanuit de eerste zwangerschap

en waar maak jij je druk over ???? is mijn beslissing toch
dus waar bemoei je je mee

gr

ps iedereen weet dat het slecht is ik ook maar ik word zo moe van mensen die zo reageren als jannete l
dit forum is bedoelt voor tip en adviezen aan elkaar te geven op een normale manier
kan blijkbaar niet bij dit onder werp

en zoals al eerder gezegd uitlaat gassen zijn ook net zo slecht
dus als je aan een drukke weg of grote stad zit en je zit lekker in je tuin staat dat voor iets als 20 sigaretten ( aan die gassen die je inademt dan)
keer ergens gelezen is geen excuus om het roken goed te praten maar daar staat niemand bij stil dat dat ook slecht is

maar goed kunnen beter de discussie laten voor wat ie is want meningen blijven toch altijd verdeelt over dit onderwerp
dus iemand leuker onderwerp in gedachten??

Lieve mensen,

Laten we deze topic als gesloten beschouwen. Anders loopt het hier te ver uit de hand. Iedereen heeft nu haar zegje kunnen doen. Ga aub niet meer met modder gooien maar respecteer elkaars mening, ook al ben je het er niet mee eens.
We willen allemaal graag hier op het forum blijven posten en dat gaat niet lukken als we elkaar voor ik weet niet wat uitmaken.

Dus allemaal (rokers en niet rokers) please houd het gezellig. we zijn hier allemaal met het zelfde doel. Houd dat voor ogen.

Voor iedereen een fijne avond en vooral geniet van hetgeen er in je buik zit.

En misschien een andere topic: Wie voelt zich ook supergoed?

Groetjes,

Lieve mensen,

Laten we deze topic als gesloten beschouwen. Anders loopt het hier te ver uit de hand. Iedereen heeft nu haar zegje kunnen doen. Ga aub niet meer met modder gooien maar respecteer elkaars mening, ook al ben je het er niet mee eens.
We willen allemaal graag hier op het forum blijven posten en dat gaat niet lukken als we elkaar voor ik weet niet wat uitmaken.

Dus allemaal (rokers en niet rokers) please houd het gezellig. we zijn hier allemaal met het zelfde doel. Houd dat voor ogen.

Voor iedereen een fijne avond en vooral geniet van hetgeen er in je buik zit.

En misschien een andere topic: Wie voelt zich ook supergoed?

Groetjes,

Terug
Bovenaan