Roken!?!?

A

Anoniem

Guest
Hoi mede-zwangeren,

Wie van jullie heeft ook het vervelende probleem niet te kunnen stoppen met roken.
Voelen jullie je ook zo vreselijk schuldig en krijgen jullie veel commentaar.

Greetz, Belinda

Hey,

Denk hier maar aan, mischien helpt dat wel:

Stel je voor dat jou kind straks last heeft van asma of een of meer van de zoveel honderden  allergien........heb jij niet gerookt met je zwangerschap hoef je jezelf nooit kwalijk of de schuld te geven. Nooit met de gedachte rond te lopen "als ik nou maar....." , "had ik nou maar".
Hoop dat dit je helpt, toen ik er achter kwam dat ik zwanger was (al in de 1ste week) ben ik gelijk gestopt en ik rookte een pakje per dag!

good luck!!!!!

hoi belinda,   hier nog een behoorlijke ex-rookster, ik rookte ook zeker een pakje per dag maar bij beide zwangerschappen ben ik gestopt, je doet het voor een heel goed doel meissie. oke bij de tweede had en heb ik wat meer moeite maar ik doe het niet, denk aan je ongeboren kindje want die rookt net zo hard mee. dit is geen kritiek want zoals gezegt hebben wij er ook moeite mee en er zijn er meer, maar probeer het asjeblieft voor je kindje.

sterkte en suc6   liefs linda

Hoi Belinda,

Als je "roken tijdens zwangerschap" intypt bij google, krijg je genoeg onderwerpen en sites  te lezen over roken tijdens zwangerschap en de gevolgen hiervan. Ik kan ze hier wel op gaan noemen, maar het lijkt me beter als je dit zelf eens allemaal opzoekt.
Ik begrijp dat het heel erg moeilijk is, maar probeer toch te stoppen. Je kindje kan niet kiezen op dit moment, maar jij wel voor je kindje! (Een gezond kindje)
En als je stopt, probeer dit dan ook na de geboorte vol te houden. Passief meeroken is ook heel erg slecht!
Veel sterkte ermee en ik hoop dat het je lukt!

Liefs Mineko

Hallo,

Ik begrijp echt wel dat het beter is om te stoppen met roken, want roken is ook niet goed voor jezelf.
En vrouwen die gelijk "pats...boem" stoppen....nou petje af, echt waar...

Ik rook ook nog steeds, ben wel van bijna een pakje per dag naar zo'n 3 a 4 sigaretten gegaan maar ben er niet trots op.

Nu lees ik wel allemaal dingen, stel dat je kindje dit heeft....dan voel je je schuldig...
Je hebt het ervoor over....want een gezond kindje....

Nou de vorige zwangerschap was ik zo goed als gestopt, nam af en toe een trekje maar meer ook niet....wat er van dat kindje is terecht gekomen? Ze is overleden...

Kwam het door die paar trekjes? nee niet dus....

Ons dochtertje is overleden aan Spina Bifida (open ruggetje) ... oh ja die kans kan je verkleinen als je foliumzuur slikt.... had ik dat gedaan?
Ja toen ik wist dat ik zwanger was, bij 6 weken pas...en toen was het te laat!!!! een open ruggetje ontstaat in de 3e week van de zwangerschap.

Voel ik mij hier schuldig door? Nee, niet meer. Tuurlijk heb ik gezegt wat als ik het wel al van te voren slikte, misschien had het geholpen.
Helaas was deze afwijking zo erg dat 0,5mg niet geholpen had.
Ik heb nu 5 mg gekregen.

3 verschillende gynaecologen die ook tegen mij zeiden, meid al had je een slof gerookt, 3 joints per dag en een paar liter alcohol.....dit kindje had deze aanleg al...ik had het niet kunnen verkomen door wat dan ook...

Misschien begrijpen jullie nu dat deze zwangerschap voor mij Killing is...draag ik een gezond kindje? of verlies ik deze ook weer?

Door alle stress is mijn bloeddruk te hoog, en mijn gyn zegt; meisje rook aub je paar sigaretjes op een dag, anders kunnen we je straks opnemen voor je te hoge bloeddruk met alle gevolgen van dien....

Pas aub op dat je zegt dat je er een gezond kindje door kan krijgen als je stopt want de garantie heb je niet, je schuldig voelen...laat maar daar wil ik verder niet op reageren....en zo zie je maar dat het ook een andere reden kan hebben waarom je niet helemaal stopt in de zwangerschap....

Dit is geen aanval, naar niemand toe, maar ik wou ook graag mijn mening geven en een voorbeeld hoe een zwangerschap/het leven ook kan lopen....

Liefs Randy

hoi

Bereid je voor op een hevige discussie roken tijdens de zwangerschap ligt nogal
gevoelig

Ik ben een van de gelukkige die gelijk kan stoppen met roken Zodra ik weet dat ik zwanger ben gaat er bij mij een knop om en raak ik geen peuk meer aan
Probeer te stoppen met roken lukt dat niet vraag hulp ga niet minderen dat werkt niet
Ik ga je niet de les lezen ik denk dat je zelf ook wel weet dat het slecht is Stop met roken

groetjes Corina

voor randy

Ik snap wat je bedoeld Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap niet gerookt en toch kreeg ik met twintig weken te horen dat mijn zoontje was overleden de oorzaak is onbekend ze hebben niets kunnen vinden
Als jij helemaal had gestopt had je het inderdaad niet kunnen voor komen
Ik ben nu gewoon weer gestopt omdat ik het beter vind voor mijn kindje maar ik ken ook zat mensen die gewoon doorroken en gezonde kinderen krijgen Het is je eigen
keuze maar van uit mijn mening zeg ik stoppen Ik weet dat ik makkelijk praten heb omdat het mij zonder moeite afgaat
Ik hoop dat je je niet aan gevallen voelt want dat is niet mijn bedoeling

groetjes Corina

Hoi hoi,

Stoppen is gewoon beter!!
Stress hebben we allemaal de één wat meer de ander wat minder, maar is het een excuses om een sigaret te pakken als je zwanger bent? Nee dat zit in je hoofd, jemoet anders gaan denken!
Het is ook niet gemakkelijk tis zwaar moeilijk!
Maar kom op.. je doet het voor je kleintje in je buik!
Jij wilt toch ook kunnen zeggen; ik heb er alles aan gedaan om zo goed mogelijk te leven en dit kleintje op de wereld te zetten??
Roken is echt slecht voor je ongeboren kindje voor jou ook ,maar dat doe  jeje zelf aan.
Je kan overal wel een excuses voor gaan bedenken.
Ja ik moet roken want anders krijg ik een hogebloeddruk enz enz..
Zo praat jejezelf die sigaret aan, zo van ik moet hem wel roken anders is het nog slechter voor de baby.. je houd jezelf in mijn ogen voor de gek!.
Je maakt het roken van een sigaretje dan minder erg om maar zo te zeggen.

Je kan ook denken; nee! Ik doe het niet, ik laat het niet toe die sigaret over mijn gezondheid van mijn baby in de buik bepalen!
Ik neem wel een pepermuntje.. en nog één, en nog één, en nog één!

Ook ik 10 jaar gerookt, vond het heerlijk..iedereen om mij heen al paar   x geprobeerd te
 stoppen met roken..dat hoefde van mij nie..liet mij maar lekker door paffen..stoppen,.,pff waar hadden ze het over??Die sigaret is juist lekker!!

totdat ik zwanger raakte,het is niet gemakkelijk heel moeilijk! helemaal met de feestdagen..maar hee ik kan tegen mezelf zeggen; ik ben trots op je!
Straks heb ik mijn baby in mn handen en weet ik zeker waar ik het allemaal voor heb gedaan!!
Succes meissie!!
Het is moeilijk maar probeer het echt!!
Tis zoveel beter!! Zoek wat anders, verplaats je gedachtens!!

>Liefs!!

Terug
Bovenaan