Hallo,
Ik begrijp echt wel dat het beter is om te stoppen met roken, want roken is ook niet goed voor jezelf.
En vrouwen die gelijk "pats...boem" stoppen....nou petje af, echt waar...
Ik rook ook nog steeds, ben wel van bijna een pakje per dag naar zo'n 3 a 4 sigaretten gegaan maar ben er niet trots op.
Nu lees ik wel allemaal dingen, stel dat je kindje dit heeft....dan voel je je schuldig...
Je hebt het ervoor over....want een gezond kindje....
Nou de vorige zwangerschap was ik zo goed als gestopt, nam af en toe een trekje maar meer ook niet....wat er van dat kindje is terecht gekomen? Ze is overleden...
Kwam het door die paar trekjes? nee niet dus....
Ons dochtertje is overleden aan Spina Bifida (open ruggetje) ... oh ja die kans kan je verkleinen als je foliumzuur slikt.... had ik dat gedaan?
Ja toen ik wist dat ik zwanger was, bij 6 weken pas...en toen was het te laat!!!! een open ruggetje ontstaat in de 3e week van de zwangerschap.
Voel ik mij hier schuldig door? Nee, niet meer. Tuurlijk heb ik gezegt wat als ik het wel al van te voren slikte, misschien had het geholpen.
Helaas was deze afwijking zo erg dat 0,5mg niet geholpen had.
Ik heb nu 5 mg gekregen.
3 verschillende gynaecologen die ook tegen mij zeiden, meid al had je een slof gerookt, 3 joints per dag en een paar liter alcohol.....dit kindje had deze aanleg al...ik had het niet kunnen verkomen door wat dan ook...
Misschien begrijpen jullie nu dat deze zwangerschap voor mij Killing is...draag ik een gezond kindje? of verlies ik deze ook weer?
Door alle stress is mijn bloeddruk te hoog, en mijn gyn zegt; meisje rook aub je paar sigaretjes op een dag, anders kunnen we je straks opnemen voor je te hoge bloeddruk met alle gevolgen van dien....
Pas aub op dat je zegt dat je er een gezond kindje door kan krijgen als je stopt want de garantie heb je niet, je schuldig voelen...laat maar daar wil ik verder niet op reageren....en zo zie je maar dat het ook een andere reden kan hebben waarom je niet helemaal stopt in de zwangerschap....
Dit is geen aanval, naar niemand toe, maar ik wou ook graag mijn mening geven en een voorbeeld hoe een zwangerschap/het leven ook kan lopen....
Liefs Randy