Roken!?!?

bedankt voor je lieve reactie meis!!!
ga zeker kijken of ik er enige baat bij heb,

xxx wendy

pffff wat een discussie is dit geworden zeg,
Ik ben op dit moment nog niet zwanger, maar ik heb wel al een kindje. toen ik zwanger was ben ik zelf gestopt met roken, mij ging dit gemakkelijk af, maar voor de andere die het niet kunnen, iedereen moet zelf weten wat ie doet,
mijn zoontje was erg klein dat ie geboren was, ik was 39 weken zwanger maar mijn kindje was 29 weken, en ik heb niet gerookt tijdens de zwangerschap, Ik had hele hoge bloeddruk en mijn placenta liet los, dus ik wil zeggen, roken is natuurlijk niet goed voor het kindje maar ik vind dat je niet alles op het roken kunt gooien.
Ik wil jullie allemaal een goede zwangerschap toewensen, en iedereen weet zelf wat goed voor hun is,

groetjes linda

daar was ik weer,

vandaag ging het weer helemaal de mist in....vandaag al 4 sigaretten gerookt

gister ging het redelijk, heb ik er 2 en half op.

waarom het vandaag allemaal niet zo wil lukken maakt me onzeker, voel me schuldig.

a.s dinsdag naar de gyn, een intake met de verloskundige, levert dit veel schade op aan mijn kleintje dat zo gewenst is:(

wil echt graag stoppen maar heb er zoveel moeite mee.

nerveus voor aanstaande dinsdag, is alles goed met ons wondertje? ga er natuurlijk wel vanuit maar ben zo ontzettend onzeker.......pffff laat het snel dinsdag zijn!!!!!!

hallo allemaal als eertste iedereen moet doen waar diegene zich prettig bij voelen.
ikzelf had nog 4-5 sigaretten per dag gerookt en heb een zoon gekregen die harstikke gezond is hij is nooit ziek hij is 1 jaar nu en hij is zelfs 16 dagen te laat geboren en woog 3555gr . Ik weet zelf ook dat het slecht is maar er zijn meerdere dingen slecht ik werk in de horeca en daar wordt ook gerookt had ik dan moeten stoppen met werken nee hoor heb zelfs tot 36 weken 38 uur gewerkt. ik denk dat het komt en gaat zoals het moet komen en gaan.

groetjes dominique

Ikzelf rook als een ketter, maar tijdens de zwangerschap heb ik geen sigaret aan geraakt. Ik heb nu het vermoeden dat is weer in verwachting ben, maar ik stop pas weer met roken als ik de positieve test in handen heb!

Ik begrijp heel goed dat mensen 4 a 5 sigaretjes per dag  roken tijdens hun zwangerschap. Stress is nog slechter voor een kind dan roken. Mijn verloskundige vond het dan ook niet heel erg slim dat ik in 1 keer gestopt was.
Toch doe ik het weer, want had er geen stress van!

TIP voor alle zwangeren die willen stoppen met roken!!!
Als je met minder of zonder stress wilt stoppen zoek dan gezonde vervanging. Het is natuurlijk op den lange duur niet helemaal je van het, maar het helpt je de eerste weken enorm. En van een gezonde vervanger kun je makkelijk minderen!
Ik at zelf veel lolly ´s, appels en gewoon lekkere snoepjes of koekjes  als vervanger. Of ik nam een glas melk. Het klinkt raar, maar het werkte wel. En die paar extra kilo ´s die heb je er na je zwangerschap ook zo weer af dus daar heb ik me nooit druk over gemaakt!

Nu maar hopen dat het me met de 2e weer zo makkelijk gaat lukken!

Hey meiden,

Wat moeilijk he die sigaretten laten liggen. Ik zelf heb jarenlang gerookt. Toen ik zwanger raakte van mn eerste kindje nu 7 en half jaar geleden ben ik van de een op de andere dag gestopt. IK heb nog een afscheidssigaret gerookt en dat voelde al niet lekker meer. Het gekke was bij mij denk ik...dat elk trekje dat ik nam..ik dat echt voelde dat mn baby dat binnenkreeg. Ik DURFDE gewoonweg niet meer te roken. Het voelde zo ontzettend slecht.

Nu snap ik wel hoe moeilijk het is hoor, een nicotine verslaving is de moeilijkste om te doorbreken en kan alleen als je er honderd maar dan ook honderd procent achter staat en het gewoon doet. Minderen helpt vaak niet...dat is tijdelijk. (maar elke sigaret minder is er weer 1 he) Afleiding zodat je minder aan het roken denkt is een goede manier...ik zocht gewoon vanalles eigenlijk ter vervangen en niet alleen eten hoor maar ook dingen om te doen waarbij je  normaal ook niet zou roken hahaha...goh wat werd mn huis schoon hihi.  

Maar moeders....maak je niet te druk want stress is vreselijk en wat dachten jullie van overal waar je komt waar de mensen om je heen ook zitten te roken? Dat is ook heel erg slecht maar dan kan je alles wel gaan vermijden he.  Ik wens iedereen veel sterkte in de strijd tegen de sigaretten enne een hele fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Petra

Terug
Bovenaan