Roken!?!?

Hoi Belinda,

Ik rook zelf niet ook nooit gedaan.
Uit mijn omgeving verneem ik wel dat het verdomd moeilijk is om te stoppen en dat dat een hoop stres met zich meebrengt.
Wat zal er erger zijn!!!
Mijn moeder heeft toen ze van mij zwanger was ook gewoon gerookt en ik  ben kern gezond. Ik moet wel toegeven dat mensen die roken vaak kleinere kindjes krijgen (let op niet TE klein hoor!)
Ik heb nu dan ook een "dikkertje" in mijn buikie zitten en moet het er nog maar uit zien te krijgen hahaha.
De meningen kunnen nogaal heftig aankomen en denk dan ook dat een groot gedeelte te maken heeft met schuldgevoel.
Ik zeg niet dat roken niet slecht is maar snap heel goed dat niet iedereen zo kan stoppen.
Doe wat je eigen gevoel zegt en als er met een echo niks zorgwekkend is zou ik me niet meer heel erg druk maken.
Probeer in ieder geval te minderen dan ben je al een heel stap verder!!!

Veel succes!!!!!

Groetjes Francis

Dat iedereen hier anders over denkt dat weet ik wel, en zoals ik al eerder zei, petje af voor mensen die gelijk kunnen stoppen...ik ben trots op die mensen...

Maar beetje jammer dat ik dan mij zou verschuilen achter mijn hoge bloeddruk, probeer een ander ook in zijn waarde te laten over hoe die het aanpakt hoe fel jij erop tegen bent.

Ik gaf alleen aan dat MIJN gyn zegt: meid rook die paar sigaretten, anders wordt je bloeddruk door die stress nog hoger...

Denk je dat ik het niet heb geprobeerd om weer te stoppen??? Het is echt niet zo dat ik denk, ach heb vorige keer ook geen gezond kind gebaart en toen was ik gestopt dus nu rook ik maar gewoon misschien gaat het nu beter....

Maar denk dat jij niet inziet watvoor stress deze zwangerschap met zich meebrengt buiten het roken om.
Deze zwangerschap is 1 bonk stress voor mij, alleen om de vraag is dit kindje levensvatbaar, als het niet 100% gezond is zal mij een worst wezen, ik wil graag een kindje hebben die een menswaardig bestaan heeft, down-syndroom, astma, klompvoetjes ze zijn allemaal even welkom...

Weet je hoe het voelt om je kleintje na 46 uur bevallen op de wereld te zetten, dat het maar een uurtje leeft en dat je het daarna moet afstaan om verder te leven met een herinnering????? een herinnering van een uur??? daar moet ik het de rest van mijn leven meedoen.
Ja mensen zeggen wel, ik kan het wel begrijpen, dat zal best maar iemand die dit niet heeft meegemaakt begrijpt het GELUKKIG niet voor 100%
Ik wens dit mijn ergste vijand niet toe....

Dus als mijn gyn zegt, meid je staat vol stress, je bloeddruk is veel te hoog, en ik wil niet dat je jezelf kwelt met stoppen met roken en red jij het met 3 a 4 sigaretten per dag?
Dan luister ik naar hem, hij is iemand met 30 jaar ervaring met deze dingen en hij houd mij goed in de gaten met echo's etc.....en tuurlijk hoop ik dat ik die ROT sigaret kan laten staan, liever vandaag nog dan morgen, en er zijn dagen dat ik niet rook, maar ik ga mezelf niet kwellen.....want ik ben al gekwelt genoeg...

lieve meiden

waarom zoveel kritiek en realiseren jullie wel dat jullie allemaal in de aanval zijn
dat vind ik super jammer
ik ben zelf zwanger van mijn 4e kindje en ik rook en dat blijf ik ook doen en de reden is stress mijn gyn zegt precies het zelfde blijf maar door roken mijn oudste heb ik ook door gerookt en ze was kern gezond bij mijn 2e kindje was ik gelijk gestopt en heel gezond gaan eten maar dat heb ik ook wel geweten hij had asma en brongites en was overal alergies voor toen hij nog geen 1 was zijn zijn neus en keel amandelen eruit gehaald want hij was iedere maand wel ziek en dan ben je gestopt met roken en met mijn 3e kindje heb ik ook gerookt en die is ook kern gezond
dus voor mij is het boel schit ik weet het is niet gezond en je leest en hoort van alles maar denk aan vroeger toen was het ook geen taboe maar tegen woordig mag je niks meer roken en bepaalde dingen eten ik vind het onzin je kan gerust 5 sigareten roken per dag dat is ieder voor zich
degene die gestopt zijn vind ik knap werk maar de gene die nog roken doe het met mate

groetjes engel 32 weken zwanger

Hoi dames,
Ik ben zelf een niet-roker. Tuurlijk wel eens geprobeerd, maar ik vind het gewoon echt vies. Ondanks dat ik niet rook vind ik dat ieder het zelf moet weten. Je mag tegenwoordig al zoveel niet. En niemand die vantevoren kan zeggen of je een gezond kindje gaat krijgen of niet. Voor mensen die niet roken is het altijd zoveel makkelijker praten omdat we niet weten hoe het voelt om verslaafd te zijn eraan.
Als je kan stoppen en je wilt het dan is het mooi meegenomen, maar ik vind dat niemand het recht heeft om een ander te bekritiseren.
Leef je eigen leven en laat ieder in zijn waarde!

Liefs Tineke

Hey Dames,

Wat een ophef over het (niet) roken. Geloof niet dat balki om tips heeft gevraagt hoe te stoppen met roken. Niemand hier trouwens. Laat iedereen in zijn waarde en het is niet aan ons om over een ander te oordelen wat wel of niet gezond is. Neem aan dat iedereen dat wel weet.
Roken is slecht dat weet iedereen. Maar wat denk je van stress of weinig rust of van vieze uitlaatgassen buiten. Eten jullie wel elke dag je vitaminen mineralen en voldoende vocht? Rusten jullie optijd? Niet op feestjes komen waar gerookt wordt....ik kan nog wel even zo doorgaan. Iets doen of laten geeft niet een garnatie op een (on)  gezond kind.
Het beste zou zijn om 9 maand lang op je bed liggen. Weinig gevaar...
Maar helaas zo werkt het niet.
Als jullie met  mate roken prima, hoop dat iedereen zo volwassen is om zelf te kunnen bepalen wat goed/slecht is....

Enne jah ik rook ook nog af en toe. Ben over twee weken uitgerekend. Alles gaat tot nu toe goed en het kindje is zelfs geschat op 7.5 pond bij 40 weken...

Meiden veel suc-6 met het stoppen en als het je niet helemaal lukt: Laat je niet gek maken.

Hoi, hier nog een moeder die gerookt heeft tijdens de zwangerschap.
Tuurlijk voelde ik me eigen erg schuldig, maar ik kon het gwn niet laten.
Dat kunnen meerdere van jullie wel makkelijk vinden maar het was gwn zo.
Ik heb een kerngezonde zoon op de wereld zet, waar alles op en aan zit.
Astma en bronchitis is trouwens erfelijk.
Mijn moeder heeft het, en ik ook, dus grote kans dat Dylano het ook heeft, maar dat uit zich mss pas later.
Mijn moeder heeft ook doorgerookt tijdens allebei haar zwangerschappen, en buiten dat ik astma heb, ben ik kerngezond.
Tuurijk is het niet goed... maar meerdere dingen zijn niet goed.
Je kunt het wel proberen in de perken te houden

Succes met het stoppen!!

Groetjes Debby.

Dat waren gelukkig wat andere reacties om te lezen....

Ik snap wel dat ik me niet aangevoelen moet voelen maar toch doe ik dat, waarom moet ik mezelf ook altijd verdedigen...

Ja omdat ik al een stortvloed over me heen heb gehad toen onze kleine overleed.
Dagelijks ben ik me aan het verdedigen...op me werk dat het echt niet gaat, dat ik echt nog niet toe ben aan dat het leven doorgaat...

mensen die nu zeggen....meid je bent weer zwanger, geniet er lekker van...alles wordt nu beter...

Alsof dit kindje een vervanging voor Ninthe is....maar ik zal proberen niet meer op topics te reageren die zulke reacties uitlokken.....denk dat dit ook niet ten goede is geweest voor mijn bloeddruk...

ik steek nu maar even een sigaretje op....even tot rust komen....

hoi

indd verdomd moeilijk dat stoppen
voor de 1 makkelijker dan voor de ander
mij is het tot nu toe ook niet gelukt
mijn verlk zegt ook liever dat je een paar sigaretten per dag rookt dan dat je alleen maar loopt te stresse
verder leef ik wel heel gezond ik ben overgestapt van marlboro naar kent infina daar zit nog maar 10%in van wat er in een andere sigaret zit eigenlijk is het net lucht en ik rook er 3 tot 5 pd
ik zit mijn gedrag niet goed te praten maar misschien is het een tip voor andere rokers om dan tenminste ze light mogelijk te roken

liefs ilona
14 wk zwanger

Terug
Bovenaan