Roken!?!?

Voor Randy en Innana,

meiden, wat gaaf dat jullie jullie discussie zo mooi konden afsluiten! De tranen sprongen in m'n ogen (en dat heb ik niet snel, al gaat het door de hormonen nu wel wat makkelijker....;-)
Wens jullie allebei heel veel sterkte toe deze zwangerschap!!!

Liefs,
Margrethe

Thanks... ik houd de ge-escaleerde discussie ook op mijn zwangerschaps-hormonen haha...

Liefs Randy

Hallo

Ook ik ben een roker.
Ik weet dondersgoed dat roken slecht is.
Afgelopen januari ben ik mijn dochtertje met 38 weken zwangerschap verloren.
Ten eerste was mijn dochtertje KERN GEZOND , en ten tweede zag de moederkoek er schoon uit.Mijn dochtertje is aan een domme pech overleden.
En ook zei de gyn tegen mij stoppen met roken, dat is het eerste wat ik te horen kreeg.
Na een paar uur na mijn bevalling , ging ik met me vriend een sigaretje roken , en wat denken jullie het is te gek van worden , daar zat een stel ook net bevallen van een tweeling en die zaten daar ff gezellig te blowen.Maar goed, ik ben nu inmiddels 20 weken zwanger en ook dit kindje is kern gezond.En iedere als ik op controlen moet komen zeggen ze hoe is het met roken.
Tuurlijk heb ik het geprobeert om te stoppen , maar dan raak ik in de stress en stress is ook niet goed voor de baby.

PS ik vind het knap voor de mensen die in een keer kunnen stoppen.

Groetjes peggy

hoi debby,

Je motiveerd mensen op deze manier niet vind ik Bambi!!
Had ook geen motiverende bedoelingen

Tuurlijk mag je je eigen mening hebben, maar pas op met wat je zegt.
Ik vind niet dat ik op moet passen met wat ik zeg, jij zegt het helemaal goed, MIJN mening ja, en als ik die in jou ogen hard en krom uitdruk, dan is dast jou probleem en iet de mijne.

ff voor de duidelijkheid, het is nu wel duidelijk dat een ieder anders denkt over dit onderwerp. schei uit met het welles nietes verhaal. Is zelfs mij nu wel duidelijk dat ik de rokers met FEITEN niet kan laten stoppen. het is altijd nog aan de aanstaande moeder om die keuze wel of niet te maken.

Ik wens iedereen veel succes met haar zwangerschap. rokend of niet, iedereen heeft het recht op een gezond kind en net als andere mij zijn voorgegaan, een ieder doet dat op een andere  manier .

gr. Bambi

@ randy en inanna meiden chapeau dat jullie het zo goed hebben uitgepraat, misschien dat jullie nu elkaar kunnen steunen in de weken of maanden dat jullie nog te gaan hebben tot het moment dat jullie de baby in de armen kunnen sluiten, en wie weet daarna ook nog wel.   nog een hele fijne zwangerschap beide en een vlotte bevalling met mooie kindjes tot gevolg.

@ randy   als je echt niet kan stoppen, hier misschien een tip:   je hebt tegenwoordig elektronische sigaretten, die heb je van high tot low nicotine waarde en zelfs zonder nicotine dan heb je alleen het roken gevoel/idee ook je omgeving heeft er minder tot geen last van. kosten varieeren van 65,= euro voor ismoke tot 99,= euro voor de supersmoker.
misschien is dit een idee als je er echt niet van af kan blijven,je krijgt dan in ieder geval minder tot geen schadelijke stoffen binnen.(stoppen is uiteraard beter, maar ik weet dat het moeilijk is vandaar dit alternatief)

liefs linda

@Bambi: Laten we er idd maar over ophouden, want dit schiet toch nix op zo.
We weten de meningen van elkaar, en daarmee uit.

Ik weet niet zeker of je zwanger bent, maar als je het wel bent wil je op deze manier toch nog een goede zwangerschap wensen. En dat je een kerngezond kindje op de wereld mag zetten!!
Dit geld ook voor andere a.s. moeders!!

Groetjes Debby.

Lieve meiden
Met tranen in de ogen heb ik jullie topics gelezen. Wist niet dat het er zo hard aan toe kon gaan bij forums. Dit is de 1e kennismaking hier en ik schrok er wel even van.

Ik ben net zwanger, zit in mijn 5e week en ben net 4 dagen gestopt met roken. MOEILIJK!!! Verschrikkelijk. Ik zou zo graag gewoon een trekje willen nemen van de sigaret, maar weet ook dat ik er dan weer aan verslingerd raak.

Iedereen veel succes met stoppen en Randy, Succes meis, met veel respect voor jouw leventje!!!!
Liefs Jen

Bedankt, ik vind het heel lief dat er zoveel mensen met mij/ons meeleven, krijgt het er helemaal warm van hahaha...

Toch ook mijn eigen gedachten gaan uit aan de anderen die geen onbezorgde en makkelijke zwangerschap hebben... zo ook te denken aan mama van md, talke en inanna...en velen met ons.

Verder wens ik iedereen een goede zwangerschap met nog beter een hele gezonde afloop.

Liefs Randy

Terug
Bovenaan