Hoi meiden,
zoals sommigen van jullie weten heb ik ook een behoorlijke dip gehad na de geboorte van mijn dochter. Sinds een paar weken gaat het stukken beter, ik gebruik anti-depressiva en neem weer tijd voor mezelf. Wat ik pittig vond en vind is dat ik naast moeder ook nog Esther, vrouw van, collega, vriendin, zus enz. ben. Om daar een balans in te vinden vind ik een uitdaging. Ik heb het moederschap een hele poos als één zware opgave gezien. Nu geniet ik veel meer van mijn dochter en neem echt de dag zoals hij komt.
Mijn man en ik hebbben nu pas onze draai gevonden in het leven met een babytje er bij.
In een roze wolk, of hoe je het ook wilt noemen heb ik nooit gelooft. Voordat ik moeder werd heb ik ook moeilijke én betere tijden gekend. Net als mijn dochter hoef ik ook niet altijd happy te zijn, mag ik ook weleens janken of chagerijnig zijn, hoort toch bij het leven?
Iedereen ervaart het moederschap op haar eigen (unieke) manier, laten we daar over eens zijn,
ik heb me weleens geschaamd tegenover mezelf en mijn dochter. Maar wat de buitenwereld er van vind laat ik toch echt voor wat het is,
ik probeer zo'n goede mama te zijn als ik kan,
vind het een troost om terug te lezen dat ik niet de enige ben.........
x Esther