Rustig hier!

Wow, de derde al voor jullie! Ik vind het al spannend nu het onze tweede wordt....mag ik de ervaringsdeskundigen hierboven vragen hoe jullie dat hebben ervaren? Van 1 naar 2 kinderen? Was het een beetje 'te doen?'

Verder hoop ik dat jullie voorgevoel niet klopt! Vervelend als je zo onzeker bent, hoop dat de 20 weken echo goed nieuws brengt!
 
Ik vond de overgang van 1 naar 2 minder groot dan van 0 naar 1. Toen waren gebroken nachten enorm wennen, nu wisten wat dat inhield. Ik moest bij nr 1 enorm zoeken naar een ritme (houd ik erg van). Soms aten we pas om half acht omdat onze zoon alle aandacht opeiste. Nu moeten we wel bijtijds eten voor de oudste, nr 2 gaat gewoon mee in zijn ritme. Ik vond dat erg prettig in ieder geval! Ook ziet nr 2 veel van nr 1 en vermaakt zich prima. Dus ik vind het prima te doen, al is mijn oudste echt een schat en had ik rustig de tijd om te voeden enz.
 
Ik slik trouwens prena fem. van orthica. Heb de vorige zwangerschap van Etos geslikt. Doe het voornamelijk omdat ik me dan fitter en minder moe voel. Mijn vorige kindjes waren rond de 3200 gram.

Hier zijn de meiden 5 en 8... Dus ik heb het al wat makkelijker. We gaan wel in januari verhuizen naar een tijdelijk huis en dan in maart , april ....Naar ons nieuwe huis. Wel druk!!

Ik vond ook de overgang van 0 naar 1 kind veel heftiger dan van 1 naar 2 kids... Dan weet je al wat er gaat komen.
 
Ook ik vond de overgang meevallen van 1 naar 2 kinderen.
De tweede was ook een stuk makkelijker voor mijn gevoel maar dat was het denk ik niet.
Omdat ik ervaren was, was IK veel rustiger en meer ontspannen waardoor de kinderen ook rustiger waren.
Toen de eerste geboren was, kon ik nog niet eens naar het nieuws kijken omdat ik mijn gedachten alleen maar bij mijn kind had. Ik wilde alles perfect doen en ik las heel veel over opvoeding en alles daar omheen. Bij de tweede deed ik dat niet meer omdat ik niet meer onzeker was. Een heel fijn gevoel.
Ik hoop dat het bij de derde ook zo goed gaat.
 
Hier gaat het een stukje beter, heb meer energie en heb niet meer zoveel slaap nodig. Ik heb volgende week vrijdag de 20-weken echo. Ook spannend want ik heb het idee dat dit kindje niet zo hard groeit... Ipv aankomen ben ik deze week afgevallen...
En om eerlijk te zijn, ik houd wel van grote kinderen. M'n eerste was 4180 gram en heb me nooit geen seconde druk hoeven te maken over haar voeding, ze had makkelijk wat bij te zetten, en nu nog. Haha!
We zullen zien volgende week...
 
Hoe was de echo sab?

Ik vind de overgang van 1 naar 2 Veel groter maar dat komt ook doordat ons eerste kindje een "perfect" kind is. Sliep de hele dag, tot 18 maanden sliep ze tot 10.30. Dus na de nachtvoeding sliepen we heerlijk uit. Zat nergens aan, luistert goed. Klinkt goed maar was soms ook wel saai hoor, zit nu gelukkig meer pit in maart blijft lief meisje. Haar broertje is gewoon een ondernemend en ondeugend manneke dus dat was ff wennen.

Ben wel heel benieuwd naar de derde.
 
Terug
Bovenaan