ruzie

Hai Esmee,

Haha ben alleen maar blij met je reactie hoor!! Als we die niet wilde dan hadden we het hier niet neer moeten typen... maar wat voor werk doe je? Ik vind je oplossingen wel goed en het proberen waard. Maar denk dat het 'in real life' niet altijd makkelijk voor ons vrouwen is om geduldig te blijven! Tenminste zo ben ik zelf. Heb je hier ook tips voor???

Het gaat trouwens al een stuk beter tussen mn man en mij... een nacht blijslapen doet al veel goed. Maar toch ga ik je tips proberen.. dank!

Uhm,.. wat ik voor werk doe?
Ik werk in het blauw zeg maar,.. Deze  vragen gebruiken wij oa ook bij verhoren van mensen. Daarbij is mijn uit de hand gelopen hobby/studie Psychologie...

Deze "tructjes" werken erg goed als je er wat aan gewent bent en je het op een natuurlijke manier vraagt. En geduld moet je er wel voor hebben.. Je moet ook niet als je zelf helemaal opgefokt bent of kwaad deze vragen gaan stellen! Dan heeft niemand geduld. Maar het is wel handig als je een gewoon rustig gesprek hebt.. Dus als er geen ruzie is of enorme spanning.

Je mag me altijd mailen als je nog vragen zou hebben.. (postvoorkay@hotmail.com)

Succes!

Esmé

Hai Kirsten

Ook ik had me de tijd na de bevalling iets anders voorgesteld (dacht
alleen dat het verdwijnen van die duivelse hormonen die me niet altijd
aardig maakte een heleboel zou schelen). Maar ook hier zijn er zo nu en
dan flinke spanningen na de bevalling.

Gaat het 2 dagen goed en dan ineens.. KEBENG!

Door de moeheid ben ik (en ook hij) absoluut meer prikkelbaar... maar
moet zeggen dat ik wel eens denk... wat moet ik nog langer met hem!?!

Ik heb geen angst dat hij een ander leuker zou vinden want ik merk wel
dat hij flink gek op me is maar toch vliegen we elkaar flink in de
haren.

Inderdaad... een nachtje met betere slaap.. en dan ziet de wereld er al
wel weer iets anders uit. Want op die relatieperikelen in zo een
nieuwe, bijzondere fase zit niemand te wachten. Dan wil je juist lekker
samen genieten toch!

En lieve Fonske, heel erg, de situatie waar jij je in bevindt.

Het schijnt wel vaker voor te komen dat mannen tijdens de zwangerschap
verliefd worden op een ander... vaak wijt men dit aan
"aandachtstekort". Zo is een man een paar jaar terug verliefd op mij
geworden terwijl zijn vrouw zwanger was.

Ook hij was in alle staten en wilde eigenlijk bij haar weg. Maar om je
misschien gerust te stellen... zij zijn weer gelukkig samen en het
percentage mannen wat werkelijk weggaat... is klein. (hier is overigens
een interessant boek over... de duivelsdriehoek)

Al met al neemt het niet weg dat je situatie mooi klote is. Als je het
zelf nog de moeite waard vindt met hem kan ik alleen maar hopen dat
jullie weer samen verder kunnen. (ik zou persoonlijk echt te gekwetst
zijn en hem de deur uit schoppen... maar uiteraard is het niet mijn
situatie en snap ook dat je dan misschien denkt daarmee de weg vrij te
maken zodat hij dan naar die andere vrouw zou kunnen rennen..)

Alle meiden met perikelen, sterkte!

Liefs

Hey Dani,

Slaap helpt inderdaad hoor en ook al lijken mannen vaak onmogelijk. Bedenk dat het voor hun ook een nieuwe situatie is. Het is vreselijk vervelend maar neem geen overhaaste beslissingen ofzo en bedenk eens even waarom je met hem aan kinderen begonnen bent enzo..... succes. (ik heb makkelijk praten nu, maar zo voelt het voor mij ook niet altijd hoor!, dus ik begrijp je best)

Hoi meiden,

Wat ben ik blij met dit onderwerp zeg! Ik lees zoveel herkenbare dingen.

Esmé, ik vind jouw tips heel goed, maar ik vind ze altijd moeilijk toe te passen in de praktijk. Zoals ik al schreef is deze situatie al een half jaar gaande en bij het minste of geringste zit ik op de kast. Ik kan het gewoonweg niet altijd 'rustig' houden. Ik ben de hele dag met ons probleem bezig. Van het moment dat ik wakker wordt schiet het door mijn gedachten, totdat ik ga slapen. Af en toe om gek van te worden. Vooral ook omdat Merijn en Siebe ook ouder worden en de tijd verstrijkt zonder dat ik écht kan genieten van ze.

Marcel werkt ook in het blauw, maar helaas heeft hij van deze technieken niet veel mee gekregen. Althans, niet op privé-gebied. Kun jij hem niet eens wat bijbrengen ??!! Ennuh, die net-puber-af-trut (sorry voor mijn agressieve uitdrukking, maar ik vind het leeftijdsverschil nog steeds lachwekkend, 22 en 38) is ook een collega van je. Je zou toch zeggen dat ze beiden voldoende inlevingsvermogen zouden moeten hebben om reëel met dit probleem om te gaan, maar blijkbaar doet verliefdheid hele gekke dingen met je en raak je dus het gevoel voor alle realiteit kwijt. Ik heb haar op zeker moment ook een sms gestuurd waarin ik onze situatie uitgelegd heb (ik was toen 34 weken zwanger) en haar vriendelijk, maar wel dringend verzocht heb om Marcel met rust te laten. Helaas heeft ze dat dus niet gedaan, maar ja, als Marcel ook nog steeds contact met haar blijft houden is dat natuurlijk ook erg moeilijk. Ik ben er van overtuigd dat ze hem over een jaar niet meer ziet staan, want dan is het spannende er af. Marcel is nu ook niet bepaald een initiatiefrijke man. Als ik nooit geen dingen voor zou stellen, zouden we in onze vrije tijd altijd thuis zitten. Hij is totaal niet galant, attent of romantisch en eigenlijk ook niet echt spannend. Dat klinkt negatief en je vraagt je misschien af wat ik nog bij die man doe (en ik begin me dat nu ook af te vragen, hahaha) , maar ik bedoel daar mee aan te geven, dat een meisje van 22 jaar al snel op hem uitgekeken zal zijn. Tja, hij heeft een lekker lijf en ziet er in mijn (en hoogstwaarschijnlijk haar) ogen goed uit, maar
ja, van een knappe tafel kun je niet eten, zeggen ze altijd. Ik heb hem dit bovenstaande doemscenario ook al vaak genoeg voorgehouden, maar zo zegt hij, dat ik niet kan weten, of het wel of niet tussen hem en haar zal werken en dat is natuurlijk ook zo, maar toch...... Stel over 5 jaar, dan is zij 27 en hij 43. Zit zij dan nog op zo'n oudje te wachten. Ik denk het niet dus... Wat als zij nog kinderen wil.... Bij mij stelde hij dat hij niet te oud wilde zijn als hij aan kinderen begon, omdat hij anders niet fit genoeg meer zou zijn, om leuke dingen met hen te doen. Hoe zullen haar ouders het vinden (ze woont nog thuis) dat hun lieve dochter thuis komt met een vent van 38 met 2 kinderen?

Ik heb ook al eens voorgesteld om naar een relatietherapeut te gaan, omdat wij samen blijkbaar niet (meer) kunnen communiceren, maar als reactie daarop krijg ik te horen, dat hij absoluut niet naar zo'n kwakzalver gaat en dat dat alleen maar heel veel geld kost. Tja, wat moet je dan hè. Ik heb hem ook al voorgesteld om zelf eens met iemand te gaan praten die er 'verstand' van heeft, maar hé, hij heeft geen probleem dus waarom zou hij daar naar toe gaan.....

Je zegt trouwens ook dat je die technieken niet moet toepassen als je kwaad of verdrietig bent, maar dat doe ik ook niet. Ik probeer er ook regelmatig over te beginnen als er een ongedwongen sfeer hangt. Het probleem is echter dat Marcel nagenoeg geen antwoorden teruggeeft. En dáár word ik op zeker moment weer kwaad over. Hij heeft liever dat ik het er maar niet meer over heb, want zo zegt hij, hoe vaker ik er over begin, hoe erger het wordt. Ik vind dit echter wel degelijk een probleem en wil daar een oplossing voor en ik wil daar ook over kunnen praten.

Mijn probleem is echter wel tijdens zo'n gesprek dat ik hem na een paar vragen gesteld te hebben, dingen ga verwijten (hij liegt namelijk steeds tegen me) en hij op zeker moment weer zegt dat ie dan maar definitief bij mij moet weggaan, omdat hij nog steeds gevoelens heeft voor haar en niet weet welke beslissing de juiste is, en dat leidt er weer toe dat ik weer heel verdrietig word en dan is het cirkeltje weer rond. Overigens zei hij gisteren min of meer dat hij hier bleef voor de kinderen en dáár zit ik nu niet bepaald op te wachten. Ik wil dat hij ook probeert er voor mij te zijn en dat hij wil proberen in onze relatie te investeren. Bijna 2 weken geleden heeft hij mij gezegd dat het definitief over was tussen ons en dat het nooit meer goed zou komen. Echter, afgelopen zaterdag kwam hij thuis, nadat hij met haar gepraat had (waar hij ook weer over gelogen heeft) met de mededeling dat hij was gaan twijfelen of hij de juiste keus had gemaakt. Ik voel me momenteel gewoon een speelbal. Ja-nee-ja-nee. Ik wil duidelijkheid.

Ook voor mijn kindjes wordt het tijd dat ik duidelijkheid krijg, want ik ben momenteel niet bepaald de gezelligste en rustigste moeder die een kind zich kan wensen. Doordat ik me zo ellendig voel, kan ik niet rustig op Merijn reageren als hij eens wat doet en begin ik tegen hem te schreeuwen. Ik voel me daar ook echt schuldig door, maar ja, ik ben ook maar een mens. Ik vind wél dat ik me zo veel mogelijk moet inhouden, maar het lukt me niet altijd. Ik denk dat als duidelijk wordt hoe het gaat lopen, ik een bepaalde rust over me zal krijgen. Of het nu positief of negatief uitvalt.

Ik ga er maar weer eens mee stoppen. Ik vind dat ik al vrij veel persoonlijke dingen op het net gooi, maar ja, het kan me op dit moment eigenlijk niet zo veel schelen. Door het op te schrijven, kan ik het ook een beetje verwerken, zoals jij al schrijft. Ik kan het wel voor mezelf opschrijven, maar ik vind het ook fijn dat iemand het leest die onze situatie niet kent en er een onpartijdige mening over kan geven.

Op dit moment ga ik er maar van uit dat het over is en laat ik me maar vast inschrijven voor een huurwoning, want in mijn ogen gaat het niet meer lukken als hij niet meer inzet toont dan hij nu doet.

Tess, ik ben blij dat je vertelt dat al weer een beetje beter gaat, maar hou het in de gaten hoor. Denk niet te snel dat alles weer koek en ei is. Investeren in elkaar is en blijft belangrijk. Laat het niet zo ver komen als bij ons.

Liefs Fonske

By the way, laat de vrouwen onder ons die ook 22 jaar of jonger zijn alsjeblief geen aanstoot nemen aan mijn opmerking van net-puber-af-trut, want dat bedoel ik echt niet in het algemeen. Ik heb gewoon iets tegen de persoon die mij dit mede aan doet.

Lieve   Fonske
Ik heb je verhaal met ontzetting gelezen.
Wat een verschrikkelijke situatie.
En wat goed dat je het hebt opgeschreven, is goed om je hart te luchten.
Ik denk dat je zelf weet diep in je hart wat het beste is, en ik denk dat een huisje huren geen verkeerd idee is van je.
Dit kan zo niet verder, jij bent ongelukkig en je kinderen worden dat ook als je blijft.
Laat je man maar zelf op zijn snuit vallen om met die meid door te gaan.
Daar komt hij nog wel van terug.
En zo niet
dan is het jammer,  jij bent meer waard geloof me maar.
Ik wens je heel veel sterkte met welke beslissing je ook neemt.

Liefs Ilse

Fonske.. Heb net je reactie gelezen en uiteraard geldt voor jou  hetzelfde; Als je wilt mag je me best  persoonlijk mailen of spreek me maar aan op MSN. Het is niet wijs om alles op het net te gooien,.. je weet maar nooit wie het leest.

Het mailadres is postvoorkay@hotmail.com

Enne.. welke regio werkt Marcel,.. wie weet ken ik hem wel.

Sterkte en misschien tot mails!

Esmé

Hey Fonske,

Hier weer een 'net puber af' haha. Ik voel me niet aangesproken hoor en snap je reactie helemaal.

Ik zou nu toch echt tegen hem zeggen dat ie een keus moet maken binnen een bepaalde (kies zelf) tijd tussen jou en haar. Want hier heb je niks aan om aan het lijntje gehouden te worden. Ook al kiest ie dan niet voor jou misschien, dan kun jij verder met je kinderen en het gaan verwerken zodat je over een tijdje weer een leuke moeder kan zijn. Klinkt wel negatief, net alsof je dat nu niet bent, maar waarschijnlijk snap je wel wat ik bedoel.

En je hebt er ook niks aan als hij voor de kinderen bij je blijft.. dan heb je verder een liefdeloos leven (terwijl hij misschien haar wel blijft zien) en kan me niet voorstellen dat je dat wil.

En nu gebruikt hij je gewoon een beetje als een ping-pong tafel.. ik blijf wel bij je-ik blijf niet bij je. Hij houdt je gewoon aan het lijntje. Op het moment dat jij laat zien dat je het zat bent en dat ie nu onderhand maar eens moet kiezen, zal ie misschien wel schrikken. Want nu is het voor hem wel handig om van twee walletjes te eten. Dus laat zien dat je sterk bent en dat je voor jezelf en je kinderen gaat kiezen. Misschien beseft ie dan wat ie kwijt raakt want op dit moment denkt ie misschien wel 'oh ze blijft toch wel bij me, wat ik ook doe' . Maar laat dus niet over je heen lopen!

Makkelijk gezegd dat weet ik wel hoor. In de praktijk is het veel moeilijker (en dat uit de mond van een 'net-puber-af ). Maar kies voor jezelf. Je leeft maar 1 keer meid, maak er iets van! Ook voor die twee kleine ventjes van je! Ze hebben meer aan twee gelukkige ouders, die dan misschien wel gescheiden zijn als aan een papa en mama die bij elkaar zijn maar niet van elkaar houden en diep ongelukkig zijn.

Betreffende mijn relatie. Daar blijf ik aan werken hoor! En ik merk hij ook wel. Hij had gisteren iets gezegd wat mij normaal gesproken boos zou hebben gemaakt en op esmee's raad ben ik rustig gebleven.. heb ik een paar uur gewacht tot mijn boosheid wat gezakt was.. heb ik hem op een rustige toon gezegd wat ik niet leuk vond. Hij zei dat ie dat zo helemaal niet bedoeld had en dat het hem speet, dat ie me niet wou kwetsen. Terwijl hij normaal helemaal in de verdediging zou zijn geschoten als ik boos had gereageerd. Hij zei ook: 'ik zag al heel de avond dat er iets aan de hand was, waarom zeg je dat dan niet meteen?'   Dus ik uitgelegd dat ik dan boos zou zijn geworden. Toen pakte ie me vast en kreeg ik een lekkere kus en zei ie dat ie blij met me was (smelt). Dus Esmee.. thnxx voor de tips!

Gistermiddag hebben we met zn drie-en iets leuks gedaan en zijn we gaan 'uit-eten'. In een broodjes-zaak maar het gaat om het idee. Verder hadden we wat geshopt en hebben we echt kei lol gehad. Just like the old times.  Grapjes gemaakt waar alleen wij tweetjes de grap van snapte enzo. Maar ik blijf eraan werken hoor... ik weet wel dat het na 1 leuke dag niet meteen koek en ei is.. maar het is een begin.

Kom op he Fonske.. geniet van je kindjes. En kies, wat je ook kiest, in ieder geval voor jezelf. Mijn email adres is trouwens, (esmee volgens mij heb jij hem al), tychepeeters@hotmail.com.

Liefs Kirsten

Terug
Bovenaan