Safe T Sleep

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Safe T Sleep aangeschaft (een wikkel waarmee je een kindje op een veilige manier op de rug en de zij in bed kan leggen). Mijn dochtertje van 5,5 maand slaapt namelijk altijd met haar hoofdje naar dezelfde kant, waardoor die kant nu afgeplat is. Met de Safe T Sleep zou ik haar op de andere zij kunnen leggen, waardoor haar hoofdje wordt ontlast. Nu presteert mevrouw het om zich met wikkel en al toch weer op haar rug te draaien. Heeft één van jullie misschien ook zo'n wikkel en tips voor mij om haar zodanig neer te leggen dat ze wel blijft liggen. Alvast bedankt.
 
Hallo,
Ons dochtertje heeft ook een afgeplat hoofdje, wij leggen haar in een zijligkussen, en dat gaat prima. Terwijl zij ook heel beweeglijk is.

Groetjes Monique
 
Hoi Monique,

Is dat zo'n kussen met een kussentje achter de rug en één voor de buik (ik kan even niet op de naam komen)? Het cb mocht deze bij ons niet meer adviseren, dus moest ik aan de Safe T Sleep.
He oud is jullie dochtertje en kan ze echt niet op haar buik draaien? Hier maak ik mij namelijk het meeste zorgen over.
Ik heb ook contact gehad met de leverancier van Safe T Sleep. Zij adviseren om mijn dochtertje een stevig truitje aan te trekken en haar dan vast te spelden aan de wikkel. Verder moet ik een gevulde kruik in haar rug leggen, zodat ze niet terug kan draaien. We hebben dit geprobeerd en naast dat het niet echt werkt, gaat het ook tegen mijn gevoel in om haar zo vast te leggen in bed.
Misschien is het kussen wat jullie hebben dan wel wat voor ons. Bedankt voor je reactie. Groetjes, Nienke
 
Hallo Nienke,

Nina is bijna 5 maanden. Ze ligt s`nachts in een slaapzakje en dan in dat zijligkussen.
Dat zijn twee driehoekigeschuimbalen, een lange in de rug en een korte voor de buik.
Nina kan goed draaien maar toch als ze slaapt dan ligt ze lekker op haar zij. Als ze wakker is dan beweegt ze weer zo erg dat ze toch bijna op haar rug ligt.
De fysiotherapeute heeft ons dit aangeraden. Het CB wil alleen op de rug laten slapen maar het gevolg is dan het afgeplat hoofdje.

Van die safe-T sleep heb ik nog niet echt gehoord weet dus niet hoe het werkt. Maar als ik het zo hoor lijkt me dat vastspelden ook niks eerlijk gezegt.

Dat zijligkussen koste iets van 18 euro, best prijzig maar ben blij dat het werkt.

Succes!
Groetjes Monique
 
Hallo Nienke,

Nina is bijna 5 maanden. Ze ligt s`nachts in een slaapzakje en dan in dat zijligkussen.
Dat zijn twee driehoekigeschuimbalen, een lange in de rug en een korte voor de buik.
Nina kan goed draaien maar toch als ze slaapt dan ligt ze lekker op haar zij. Als ze wakker is dan beweegt ze weer zo erg dat ze toch bijna op haar rug ligt.
De fysiotherapeute heeft ons dit aangeraden. Het CB wil alleen op de rug laten slapen maar het gevolg is dan het afgeplat hoofdje.

Van die safe-T sleep heb ik nog niet echt gehoord weet dus niet hoe het werkt. Maar als ik het zo hoor lijkt me dat vastspelden ook niks eerlijk gezegt.

Dat zijligkussen koste iets van 18 euro, best prijzig maar ben blij dat het werkt.

Succes!
Groetjes Monique
 
Hoi Monique,

Ik ga wel even met het cb bellen, want over de Safe T Sleep ben ik niet tevreden. We hebben haar van het weekend vastgespeld en twee kruikenzakken gevuld met rijst in haar rug gelegd. Het resultaat was dat ze toch weer gewoon op haar rug lag. Die Safe T Sleep gaat het dus niet worden. En dan te bedenken dat dat ding "slechts" 46 euro kost! Misschien ga ik dat kussen wat jij hebt nog proberen, want als haar hoofdje niet verbetert moet ze misschien een helmpje en daar zitten we ook niet op te wachten. Als het moet, dan moet het, maar we proberen het te voorkomen. Bedankt voor het meedenken! groetjes, Nienke
 
Hoi Nienke,
Wij zitten dus met hetzelfde probleem. Nina moet waarschijnlijk ook een helmpje. Het vervelende is dat er niet veel tijd is om af te wachten of het goed komt. Want een helmpje doen ze met 6 maanden en volgensmij niet later. wij hebben 13 april een afspraak in Maastricht om te kijken of het echt nodig is. Hoop zo dat het dan al iets weggetrokken is door haar hoofdje steeds te ontlasten.
Ik zou er wel op tijd bij zijn en doorzeuren bij het CB want mij hadden ze dus afgewimpeld toen we op tijd aangaven dat haar hoofdje plat werd.....en nu het resultaat...

Ben benieuwd wat ze zeggen.
Ze moeten zich natuurlijk aan hun regeltjes houden maar dat werkt dus netniet bij onze kindjes.

Groetjes Monique
 
Hoi Monique,

Helaas kunnen wij geen rechtstreeks contact opnemen met de arts van het CB. Via het algemene telefoonnummer heb ik gevraagd of zij mij terug wil bellen. Hopenlijk doet ze dit snel.
Ik heb ook wel mijn bedenkingen bij zo'n helmpje. Is het echt nodig, of alleen om cosmetische redenen. Het schijnt dat ook de lange termijn effecten van het dragen van een helmpje nog niet bekend zijn. Al met al lijkt het mij moeilijk om te kunnen beoordelen wanneer een helmpje echt nodig is. Myrthe haar hoofdje is aan de rechterkant duidelijk platter, maar blijf je dit nog zien als ze meer haar heeft (nu is er namelijk weinig haar te bekennen op haar bolletje)? Je merkt het al, het roept bij mij een hoop vragen op. Hopenlijk krijg ik snel een reactie van het cb, want ik heb inderdaad ook gehoord dat uiterlijjk 6 maanden de beste leeftijd is om met het helmpje te beginnen. Wat een gedoe, hè. Succes, Nienke
 
Terug
Bovenaan