Safe T Sleep

Hallo!
Wat een weer!!! Heerlijk, krijg er goeie zin van.
Joyce, bedankt voor jouw ervaringen. Zo hoor je ook eens de eerlijke kant ipv dat het volgens het CB vanzelf over gaat.
Het is echt een gok die je moet nemen. Er zullen best kindjes zijn bij wie het over gaat maar en zijn dus ook kindjes waarbij je het gewoon blijft zien.
Ze geven eigenlijk veel te weinig info en laten het te lang doorgaan.
Ik ben echt benieuwd 13 april wat ze zeggen. Vanmorgen in bad nog eens goed bekeken.....maar een kant is dus gewoon een stuk boller......

Nienke, hoe is het met Myrthe? Is de luieruitslag al iets minder? Ik kan je daarmee niet helpen, Nina heeft dat eigenlijk tot nu toe nog nooit gehad.

Stom zeg dat je nog geen reactie hebt van het CB. Dan ben ik wel benieuwd wat de huisarts ervan zegt....Of hij je doorstuurt of dat hij zegt dat het vanzelf over gaat.

Fijne dagen!

Groetjes Monique
 
Hoi-hoi,

Het zonnetje begint hier ook net een beetje door te breken. Hopenlijk blijft het zo, dan kan ik lekker met Myrthe aan de wandel als ze wakker is.
Gister heb ik geprobeerd om haar op haar zij te leggen in haar slaap. Ze vond dit niet zo'n goed idee en begon gelijk te huilen. Tja, en daar heb je 's avonds ook weer weinig behoefte aan. Op zich vindt ze het wel even leuk om op haar buik te liggen, maar na 10 minuten wordt ze het zat en gaat mopperen. Haar hoofdje dan neerleggen vindt ze niks, want dan zie je zo weinig.... Ze is nu wel bezig met draaien als ze op haar rug ligt. Ze komt al een heel eind, maar het lukt haar nog niet helemaal. Als dat nou een beetje door gaat zetten, heeft ze ook weer wat meer variatie. Ik hoop dan wel dat ze ook snel leert van haar buik op haar rug te draaien. Nina kan zich al wel omdraaien, toch? Ligt zij graag op haar buik?
Met de luieruitslag gaat het nog niet echt beter. Ik doe er nu maizena op, dat schijnt te kunnen werken. Ik heb al de sudocreme, dr. vogel zalf, bepanthen en wedelabalsem geprobeerd en nergens gaat het echt van weg. Ik laat Myrthe nu wel overdag zo veel mogelijk met haar blote billetjes in de box liggen, dan kan het lekker luchten. Zelf vindt ze dit ook prettig, want ik heb het idee dat ze er best last van heeft.
Maar goed, dinsdagmorgen hang ik om 8.oo aan de telefoon met de dokters-assistente om een afspraak te maken. Hopenlijk kan ik dan nog dezelfde dag terecht. Ik wil gaan vragen om een verwijzing naar een kinderarts. Wat denk je, is het handig om dan gelijk naar een ziekenhuis te gaan waar ze ook kunnen behandelen, of zal ik eerst ter beroordeling naar het streekziekenhuis gaan?

Nou, geniet lekker van het mooie weer en jullie ook fijne paasdagen!

Groetjes, Nienke
 
Hoi hoi,

Nog lekker gewandeld? Hier is het de hele dag stralend weer geweest, best warm ook nog. Zijn veel buiten geweest en gewandeld en mevrouw is nu echt doodmoe.

Ze draait zichzelf wel al om ja. In het begin vond ze op de buik ook niet leuk maar toen ze het vaker moest werd het steeds leuker. Is een kwestie van wennen denk ik.
Jammer dat Mythe zich niet laat draaien in haar slaap maar om haar nachtrust te verstoren is ook niet de bedoeling. Nina slaapt best vast dus die kan ik dan in alle houdingen leggen.

Ik heb trouwens geen verwijzing gehad voor het ziekenhuis maastricht. Ik heb het nummer van de fysio gekregen en heb gewoon gebeld. Daar werd ik doorverbonden met de plastische-chirurgie. Heb mijn verhaaltje uitgelegd  en moest een afspraak maken voor het "helmenspreekuur"
Daar was het maar een keer in de maand. Heb ook nog gevraagd of ik een verwijzing nodig had maar dat hoefde niet.

Dus als je zelf al aan een helmpje denkt of je wil meer info, dan zou ik gewoon erachteraan gaan voor het te laat is. Je kunt altijd nog nee zeggen. Wij weten het ook nog niet 100% en willen eerst hun mening en een heleboel info. Nina is dan bijna 6 maanden...........dus veel tijd om na te denken hebben we dan wel niet meer.

Van welke dag is Myrthe? Nina is op 25 oktober geboren, precies op de uitgerekende datum.

Zo, morgen en maandag weer werken.....fijne paasdagen.
En ik hoop dat je dinsdag bij de dokter terecht kan!

Groetjes Monique
 
HOi dames,

Ben ik nog een keer.
Fijn dat jullie wat aan mijn reactie hebben.
het is ook zo verwarrend allemaal. Waar doe je goed aan met je kindje. Want ja iedereen zegt wat anders en ook onderling is bijna niemand het met elkaar eens.

Heb nog een klein voorbeeldje. Mijn man heeft aan 1 kant ook een afgeplatte schedel.Niet heel erg maar wel duidelijk zichtbaar. Vroeger bestonden al deze technieken niet en was het heel "normaal" Bij hem zie je het wel duidelijk vooral door het korte haar.

Ik weet dat er op www.flaironline.nl/forum   in het babytopic een appart topic is dat over helmpjes gaat. Misschien dat jullie daar eens kunnen informeren. Er zijn daar een aantal moeders met ervaring.

Bemoei me ook nog even met de billetjes. Maizena is het beste om er op te strooien en dan maar een heel dun laagje.
Sudo mag je bv niet op open wondjes smeren en vaak gaan mensen de fout in om het lekker dik in te smeren. Niet doen. Heel dun wat als je het dik doet sluit het de huid af en kan het niet genezen.
De maizena zorgt er voor dat de huid droog blijft het neemt het vocht op en zo krijgt de huid wat rust.

Heel veel succes met jullie keuze.

 
Hallo, hallo

Ik heb inderdaad nog lekker gewandeld. Mijn man moest nog voetballen, dus kon Myrthe voor de eerste keer haar vaders talent bewonderen. Nou ja talent, we hebben het wel over het zevende elftal, waar met name de derde helft centraal staat, snap je. Myrthe vond het in ieder geval erg lekker buiten en het leek vandaag wel of ze er een kleurtje van gekregen had in haar gezicht.
Makkelijk zeg dat je geen verwijzing nodig hebt voor het helmpjes-spreekuur. Wat een naam trouwens zeg, blijkbaar is het de gewoonste zaak van de wereld als ze er speciaal een spreekuur naar vernoemd hebben. Ik hou dit in mijn achterhoofd voor het geval ik geen voet aan de grond krijg bij de huisarts. Hopenlijk geldt het ook voor het ziekenhuis in Rotterdam.
Myrthe is van 30 september. Ik was 21 september van haar uitgerekd, dus ze liet lekker op zich wachten. Ik was het op het eind echt spuugzat. Ik ben negen maanden misselijk geweest en had op het eind veel last van mijn bekken. Ik heb echt weken op de bank gehangen en werd op een gegeven moment net een wandelende televisiegids. Dat ding heeft echt overuren gemaakt (een paar dagen na Myrthe de geboorte begon hij ook erg te stinken, dus hebben we maar een nieuwe gekocht). De bevalling zelf heeft slechts 34 uur geduurd. Ik heb denk ongeveer 28 uur over 1 centimeter ontsluiting gedaan. Toen m'n vliezen eenmaal braken schoot het gelukkig op en was ze er met 5 uur. Nog wel even ingeknipt na ruim een uur persen. Myrthe woog ook 8 pond, dus dat zal ook niet echt meegewerkt hebben. Maar goed, na een paar maanden revalideren was ik weer op de been. Voorlopig nog geen tweede!!
Werk jij in de zorg, omdat je vandaag moest werken?
Is het misschien een idee om email-adressen uit te wisselen, zodat we rechtstreeks kunnen mailen?Ons topic wordt nu wel erg lang, maar ik vind het wel leuk om contact te houden over onze dochers. Ik moet dan wel even een nieuw email-adres bij hotmail aanmaken, want ik zet liever niet mijn privé adres op het forum. Je weet nooit wie er meeleest en er misbruik van gaat maken. Bij hotmail schijn je een anoniem email-adres aan te kunnen maken. Ik hoor wel wat je ervan vindt.

Hoi Joyce,

Leuk hoor dat je je met ons bemoeit! Drie weten meer dan twee. Bedankt voor je billen-tips. Ik had altijd begerepen dat je de billetjes zo ongeveer met sudocreme moest plamuren, maar een dunne laag schijnt dan toch beter te zijn. Myrthe reageert evengoed al niet goed op zinkzalf-creme's, maar misschien gaat het beter met een dun laagje. Ik zal het eens proberen. Momenteel ziet de uitslag minder vurig rood, maar het verspreidt zich wel . Hopenlijk heeft de huisarts er wat voor, want het is nu echt zielig. Ze heeft er pijn aan als ik haar billen moet schoonmaken en ook het opsmeren van de zalf vindt ze niet prettig.

Bedankt allebei weer en geniet nog van een mooie tweede Paasdag!

Groetjes, Nienke
 
Hallo!
Al misselijk van de eieren?

Joyce, helemaal niet erg maar juist fijn dat je je tips deelt! Zo hoor je dat het dus vaker voorkomt dat babys een helmpje dragen. De kindjes bij jou op het werk, hebben die geen last van het helmpje? En hoe reageren de anderen kinderen daarop?

Nienke, Ik werk inderdaad in de zorg als woonbegeleider van verstandelijk gehandicapten. Eigenlijk ben ik docente tekenen, heel wat anders maar daar kon ik toen geen werk genoeg in vinden. Nu heb ik gesolliciteerd voor de dagbesteding, dat is wat creatiever en dus wat meer in mijn richting. De groep waar ik nu werk is ontzettend rustig en best wel saai. Het is voor hun zelf een straf als je met ze wil gaan wandelen op een mooie dag. Zitten liever binnen in boekjes te bladeren en tv te kijken. Dus drie keer raden wat ik vandaag heb gedaan...............  

Mailen lijkt me ook wel een goed plan. Toevallig heeft mijn broer een emailadres voor nina gewmaakt bij hotmail dus die kan ik wel hier neerzetten.
Kun je mij daarna gewoon mailen en dan geef ik je wel mijn prive-mail-adres.
nina25-10@hotmail.com

Dus Myrthe is al wezen kijken bij voetbal! Nina nog niet, Rob voetbalt een half uur verderop en ik moet dus vaker werken in het weekend. Vandaag is hij ook wezen voetballen. En straks gaan we wel nog een stuk wandelen (als het droog blijft).

Nou, ik ben benieuwd wat de dokter morgen te melden heeft!

Groetjes Monique
 
Oja, Trouwens, dan heb je een behoorlijke bevalling gehad....ik was al aan het klagen met 19 uur.
De zwangerschap was eigenlijk perfect! Begin een beetje misselijk en daarna tot het einde nog alles goed gekund.
Alleen de bevalling viel vies tegen, het schoot ook niet op, en was best heftig. Toen in het spitsuur uiteindelijk toch naar het ziekenhuis en daar hebben ze me een ruggeprik gegeven. Daarna was ik weer helemaal fit. Het laatste stukje zetten ze de verdoving uit en moet je het weer zelf doen. Dat was een makkie, nog geen half uurtje geperst en een knip.
Helaas wel allebei 6 dagen in het ziekenhuis geweest. Nina spuugde veel en ik viel steeds flauw. Dus niet echt een fijne kraamtijd gehad.
Als ik ooit weer eens zwanger ben dan zou ik weer voor een ruggeprik gaan! Sommige vinden het misschien zwak maar ik was erg tevreden over.

Groetjes!!
 
Terug
Bovenaan