Safe T Sleep

HOi,

De kinderen op het werk die hebben zo goed als geen last van het helmpje. In eerste instantie is het natuurlijk ook voor hun wennen omdat het soms voor 23 uur perdag is. Dus alleen tijdens bv bad, verschonen of voeden mag hij af. Maar ze ontwikkelen zich goed en worden erg sterk.

Andere kinderen reageren er niet vervelend op. Op deze leeftijd hebben ze er al helemaal geen weet van. En de oudere kinderen vragen er naar maar meestal zijn het ouders die "raar"reageren of niet weten hoe ze moeten reageren. Een soort schaamte maar ook nieuwsgierig zijn.

Ik weet niet hoe jullie kinderen verder zijn maar hebben jullie wel eens gelezen over het kiss syndroom. Dat heeft met een verschoven nekwervel te maken. Waardoor soms een voorkeurshouding ontstaat.( dit hoeft het natuurlijk niet te zijn maar het word ook door het cb en soms door artsen niet erkend) en hoe meer je je zelf er in verdiept hoe betere vragen je kan stellen en vragen om uitleg.

Bij de dokter ook vragen om alles wat je wilt weten of niet snapt ookal moet hij het 100x uitleggen als je maar begrijpt waar hij het over heeft.

Het kiss syndroom kan komen door een hele snelle bevalling of een hele lange.

En over bevalling wil ik ook nog wel een duit in het zakje doen als ik me dan toch overal mee bemoei
Mijn bevalling was geen pretje (welke wel he) Mijn weeen begonnen op vrijdag middag rond 16.00. Na 40 uur is Mara eindelijk geboren. Pff uiteindelijk in het ziekenhuis. Gelukkig had ook een placenta die niet kwam dus dat kwam nog na al die uren. en toen die eindelijk kwam met een hoop geweld van de gyn, verpleegsters en mij zelf heb ik heel veel bloed verloren.
Maar ik was het zo weer vergeten en zou het zo weer doen. Heb er ook geen nare herinneringen aan.

Nou ga weer tot schrijfs.
 
Hoi Joyce!

Oei, behoorlijke bevalling gehad lees ik. Ze zeggen je vergeet het zo.....maar eerlijk gezegt ben ik het nog niet vergeten en zal ik denk ik wel bang zijn voor een evt. volgende keer.

Trouwens over het kiss-syndroom, Nina is een erg vrolijke baby, huiluurtjes kennen we niewt en ze slaapt als een os! Al vanaf de eerste week slaapt ze door. Dus we mogen niet klagen. Verder beweegt ze alle kanten op met haar hoofd. Het enige dat er dus gebeurd is, is dat ze de eerste maanden snachts steeds op een kant met haar hoofdje heeft gelegen.
Denk zelf dus dat er verder niets meer aan de hand is dan dat.

Groetjes Monique
 
Hoi Joyce,

Jij het ook al zo'n lekker bevallingsverhaal, zeg. Wie dat bevallen toch bedacht heeft...
Even over het Kiss-syndroom. Ik had dar in mijn zwangerschap ook al wat over gelezen. Je kunt er maar beter op voorbereid zijn, dacht ik. Ondanks mijn lange bevalling, is Myrthe het zonnetje in huis. Ze is een heel vrolijk kind, met af en toe even een huilbuitje, maar dat hoort er bij. Verder is ze ook heel soepel, volgens de cb arts.
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en heb een verwijzing voor de kinderarts gekregen. Het Sophia ziekenhuis is bij ons het dichst in de buurt, maar daar behandelen ze alleen kinderen tot 6 maanden. Aangezien Myrthe morgen 6 maanden wordt, gaat dat niet helemaal lukken. Gelukkig behandelen ze in Tilburg tot 8 maanden en heb ik daar op 18 april een afspraak. De assistente van het Sophia gaf aan dat verwijzers meestal te laat doorsturen. Dit zou ongeveer met 4 maanden moeten gebeuren. Het klopt dus wat jij aangaf dat cb's erg traag zijn. Ik kan me hier goed boos over maken!!
Maar goed, even afwachten wat ze de 18e zeggen. We zullen ons vragen lijstje vast opstellen.

Groetjes, Nienke

Oh ja, zullen we binnenkort een nieuw topic starten als we verder willen kletsen. Je moet nou zo'n end naar beneden scrollen.
 
Ik vind het erg knap van jullie. Dat jullie je zo goed hebben in gelezen en je er in verdiept hebt.

Kom zo vaak ouders tegen die er net zo lak of onwetend over zijn als het cb.

Het cb is idd met veel dingen traag. En ouders weten ook niet alles vooral zulke dingen die niet zo heel veel voorkomen of waar mensen te weinig van af weten word wat weggeschoven en afgedaan met een mooi praatje.

Zelf heb ik het helemaal niet op het cb. Eiglijk alleen maar rare dingen maak ik daar mee.
Ik vind dat ze ouders daar of laten rond tobben met problemen, je van het kastje naar de muur sturen of paniek zaaien om niets.

Een voorbeeld van mij. Mara had met 1 maand behoorlijk eczeem. Mijn vermoeden was dat het een koemelkallergie was. Ivm de borstvoeding. Ik kreeg het advies om te smeren met vaseline. Ze kreeg een allergische reactie. Op het cb gemeld bij een extra bezoek. En ook over de koemelk gehad. Ja dat zou kunnen maar waarschijnlijk niet ze had niet alle symptomen.Ze was vrolijk en gezellig geen huilbaby, niet overgeven.
Maar na veel aandringen mocht ik op een streng dieet. Maar kreeg meteen het advies om beter over te stappen op kunstvoeding omdat het voor mij veel te zwaar zou zijn.
En dat zonder het te kunnen proberen.

Heb het dieet 14 maanden gedaan en ze vonden het maar raar. en ja bij voeden mag al eerder dan 6 maanden want ze was niet zwaar genoeg dus pap en kunstvoeding bijvoeden. Dat heb ik geweigert.
Zo zijn er zo veel dingen.

Vorige week nog moest ik naar de huisarts van hun om te laten prikken op suiker. En o ze is nog wel klein he. en blablabla.

Met praten is ze heel vlot maar nee volgens hun kan dat niet. Gelukkig kon ze goed een paar dingen zeggen maar grrrr ga er nooit met plezier heen.

Hhaah dwaal wel heel erg af he ondertussen hoezo frustie.

Ik blijf graag met jullie mee lezen om het te volgen hoe het jullie vergaat en hoe de dokters reageren en wat hun advies is.

succes en tot mails.

joyce
 
Terug
Bovenaan