Schema baby 6 maanden?

Hoi,
De vraag zegt het al. Wat zijn de schema's van jullie baby's?

Onze dochter is nu 6 maanden.
Haar schema is nu:

Rond 7u krijgt ze fles melk. Ongeveer 230 cc drinkt ze dan.
rond half tien fruit: daarna gaat ze naar bed.
Rond twaalf probeer ik brood(gaat nog niet van harte, maar ach probeer ook pas paar dagen.
Daarna flesje van 200 meestal.
rond vier uur krijgt ze een liga
Rond half zes dr groentjes (200gram)
En dan rond uur of acht krijgt ze dr fles van 230.

Ik probeer dr nu s ochtends pap te geven, van die appel knisper. is 130 water. En daar dan die bambix bij. Ze gaat dan wel weer 100 cc vocht achteruit. Is dat niet erg?
Ik twijfel beetje daarover.
Ze wil uit dr fles niets anders dan dr melk.

Groetjes,
Mama van Jana.
 
...........
dan slapen en tegen half 11 fruit
11.30/12.00 fles 160cc
slapen
15.30 yoghurt
slapen
17.30 groentehap
slapen
19.00 papfles Bambix avondpapje biscuit
Weet je ik zou gewoon die melk blijven geven ;s ochtends.
En anders doe je de pap toch uit een bordje met een lepeltje geven?!!

groetjes ilse
 
Zo... jullie kinderen krijgen al veel zeg... terwijl je met 6 maanden pas mag STARTEN met bijvoeding! Pas na 7/8 maanden mag je brood en yoghurt aanbieden. Dit ivm met gluten en koemelk. Ik zou gelijk stoppen dus.
Beetje groente en fruit (ieders 100 gram) is prima en daarnaast volledig melk. De darmen zijn nog nergens aan gewend en voor je het weet belast je het teveel en krijg je diarree..... of verstopping..... doe het dus rustig aan en hou je alleen aan de basis... allerlei papjes zijn nergens voor nodig en geven alleen extra caloriën. Zeker als je kindje zonder kan, zou ik het ook zonder doen....

Ze komen dan nog aan 3 a 4 flessen van 200cc en daarvan mogen ze best nog laten staan. 500 cc is ongeveer het minimale wat ze moeten hebben!

Het is niet om jullie te beleren hoor, maar heb zelf de ervaring van overbelaste darmpjes gehad en daarbij heftige diarree..... echt dat wil je niet meemaken want de billen gaan zo kapot dat je de hele dag bezig bent met verschonen en de billen verzorgen... dus meiden.... heel rustig opbouwen... ze hebben al die exta's nog niet nodig... groente en fruit is prima en voor de rest gewoon nog melk tot 8 maanden! Vanaf 7 maanden mag je een klein beetje brood proberen, maar niet gelijk hele boterhammen en elke dag maar af en toe!

Mijn schema was:

7. 30 uur 200 cc melk
slapen van 9.00 - 10.45 uur
11.00 uur 100 gram fruit
12.30 uur 200 cc melk
slapen van 12.45 - 15.30
15.30 uur water aanbieden in flesje
16.30 uur 110 gram groente en 100 cc melk
slapen van 16.45 - 18.00
19. 30 uur 200 cc melk
19.45 uur naar bed voor de nacht!

Succes ermee!
 
Hi,

Dank je voor de reacties.

Jana eet amper tot geen brood, ze krijgt korstje, maar daar sabbelt ze gewoon op.
Ik hoor van meerdere dat kids met 6 maanden broodkorstje krijgen.
Jana heeft ook nergens last van.
Groente zit ze op 200 gram, ze vind het heerlijk.

Met bijvoeding mag je met 4 maanden beginnen.
Waarom zijn dr anders potjes vanaf 4 maanden? Zouden ze dan toch niet mogen verkopen als het pas vanaf 6 maanden mag?

Groetjes
 
@Bloempje27, dat is alweer achterhaald. Bij het CB hebben ze me toen mijn dochtertje 4 maanden was verteld dat er alweer een nieuwe onderzoek is dat tegenspreekt dat een kindje tot de 6e maand alleen maar melk mag hebben. Ik heb toen een heel nieuw voedingschema gekregen (is van ICARE) Bij borstvoeding kun je nog wel ervoor kiezen om alleen melk te geven, maar bij fles voeding mag je toch echt met bijvoeding beginnen vanaf 5 maand, maar gewoon langzaam opbouwen.

@ mama van Jana (hier ook een april-mama ;-): Het schema van onze dochter ziet er zo uit:

07.30 - 200cc fles
10.30 - Fruithap
12.00 - 200cc fles
14.00 - broodkorst/liga (sabbelen, ze eet het nog niet echt)
tussendoor bied ik een fles met water aan, maar dat drinkt ze nog niet.
16.00 - 200 cc fles
18.00 - half potje groentehap
20.30 - 200cc fles + 1 eetlepel rijstebloem

We proberen er nu 1 fles af te krijgen. De pap gaan we met een lepeltje geven. Verder heeft ze er geen last van qua diarree of overbelaste darmpjes.
Maar goed, ieder zijn eigen manier natuurlijk!

 
Terug
Bovenaan