Schema baby 6 maanden?

Kiki,
Jana is zeker flinke eter en drinker. Maar zeker niet te zwaar voor dr gewicht. Met dr lengte zit ze tussen bovenste en lijntje boven midden lijntje.
Gewicht zit ze op het middelste lijntje.

Sabrina,
Idd.
Als ze het niet trekt, dan trekt ze het niet.
Je eigen meisje volgen, en niet het cb. Die scheren alle baby's over 1 kam. En dat is absoluut niet zo.
Elk kind is uniek.

Liefs
 
He mama van Jana, ik heb niet alles gelezen (hmmm, wat heetgebakerde reacties her en der ;)), maar als je je druk maakt over vocht, misschien eens een (tuit)beker met water proberen?

Christian dronk uit een zuigfles ook niets anders dan melk, maar kon al snel met een gewone tuitbeker water drinken (met wat hulp dan wel, he?). Omdat je het op een andere manier aanbiedt, wellicht dan wel interessant??

Succes ermee!
 
Karin,
Dank je.
Probeer dat af en toe, maar niet alle dagen.
Ik geloof dat ze wel aan genoeg vocht komt. ze drinkt drie flessen van 230 cc.

En ja, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. En om die te delen :)
Ben alleen maar blij met alle reacties en om te zien wat de schema's van alle baby's zijn.

Groetjes Eva.
 
Mijn dochter is nu 6 maanden oud. Ik geef borstvoeding en het schema ziet er nu zo uit:
7:00 bv
11:00 bv en daarna een beetje fruit
15:00 bv
18:30 groenten en daarna bv
22:00 bv

Ze krijgt pas sinds deze week groente dus het is nog niet heel veel. Maar dat gaan we langzaam opvoeren en dan zal de bv om 18:30 wegvallen.
 
@ Sabrina

Jouw meisje is nog erg jong hoor en als je bedenkt dat je met 6 maanden pas mag starten met bijvoeden (tot voor kort is uit andere reacties gebleken).... hoef je die 3e fles er nog helemaal niet af te doen.... doe het lekker rustig aan... kinderen moeten er ook aan wennen dat het eten allemaal anders wordt... Loïs heeft een keer 2 weken dunne luiers gehad omdat ik teveel nieuws in één keer had aangeboden... dus... lekker je gevoel volgen... en laat die CB's maar lekker kletsen van achter hun bureau... die doen alles naar de letter maar de praktijk is soms weerbarstiger!
 
hoi
als ik zo al die schema's zie ga ik helemaal aan me zelf twijfelen 
ddit is onze 1ste een dochter 
oons schema is
tussen 8 en 9 een fles van 180/200
rrond 1 een boterham of fruit
rrond 5 avond eten 
rtussen 9 en 10 een fles van 120/200
 
soms rond 12 uur nog een fles als ze om 9 uur de laatste heeft gehad 
 
ddit lijkt heel weinig vergeleken met de rest 
 
 CB en alle andere instanties/ huisarts dietist enz gaan altijd uit van het voedingscentrum en deze geeft het volgende aan:
In de periode van 4 tot 6 maanden kun je beginnen met het geven van een paar kleine eerste hapjes: de oefenhapjes. Ze komen nog niet in de plaats van borstvoeding of flesvoeding. 
Met oefenhapjes went je kind aan andere smaken dan die van warme melk. Verder leert je kindje happen van de lepel en oefent zo de mondspieren. En door tussen de 4 en 6 maanden te beginnen met oefenhapjes kun je de kans op een voedselovergevoeligheid kleiner maken. Eerst werd er gedacht dat de kans op een voedselovergevoeligheid toeneemt als je voor de 6 maanden je baby oefenhapjes geeft. Maar het is nu duidelijk dat de kans juist afneemt als je voor de 6 maanden en ná de 4 maanden met oefenhapjes begint. 
Vanaf 6 maanden heeft je kindje ook echt oefenhapjes nodig naast de borst- en flesvoeding.
 
Terug
Bovenaan