Schema baby 6 maanden?

Vanaf 4 maanden mag.... Maar het is gewoon beter voor het eventueel ontwikkelen van allergieen en darmproblemen om te wachten tot 6 maanden.

En in gevallen van heftige allergieen adviseren kinderartsen zelfs pas bijvoeding vanaf 9 maanden..... Dan hebben kindjes dus echt niet meer genoeg aan alleen melk.

 
Onze zoon is nu 7 maanden maar met 6 maanden zat hij op het zelfde;
*0830 uur fles van 210 met rijstebloem 2 scheppen
* 1000 uur fruithap met liga + sap
Naar bed
* 1230 uur boterham zonder korst
* 1330 uur fles van 210
* 1500 uur liga/koekje + sap
Naar bed
* 1700 uur avondhap
*1900 uur badderen en naar bed
* 2100 uur fles van 210 met 2 scheppen rijstebloem

Groetjes,

Miriam
 
Hoihoi,

Het is per kind verschillend wat hij/zij krijgt en wanneer je met bijvoeding moet beginnen. Onze oudste had met 4 maanden absoluut niet genoeg aan alleen z'n melk. En daarom zijn we toen met een fruithapje begonnen. (ik gebruikte al voeding voor hongerige baby's en zo vaak als hij mocht pap). Hierna had ik m'n vrolijk mannetje weer terug.

Heb ook al gehoord dat ze op sommige cb's al vanaf 3 maanden fruit of groente mogen geven...

Groetjes,
Jo
 
Mij werd geadviseerd om met bijvoeding te gaan beginnen toen ze 5,5 maand was en dan dus de groenten, fruit, brood etc. Je moet naar je kind kijken wat hij/zij aangeeft want niet elk kind is het zelfde. Net zoals met het aantal flessen. Ik moest vorige maand al overstappen op 2.5-3 flessen melk nou sinds dien is ze helemaal van slag. Ik ben sinds deze week weer terug naar 4 a 4,5 fles.
 
Bij onze dochter werd op het cb met 5.5 maand ook geadvisseerd: 'smorgens 220gr.fruit
's middags yoghurt
's avonds 200gr groente
'savond 200/250cc pap
Zelfs de groente al met aardappel erdoor!!
Met 4 maanden waren we ook met fruit begonnen,elke keer maar een paar hapjes.
 
Hey.... wat apart dat de CB's in Nederland niet allemaal dezelfde dingen voorstaan. Kan ik me aan irriteren. Je wilt het als moeder toch het beste doen. Hoor je hier weer allemaal andere adviezen. Dusse.... moeders: doen wat je hart je ingeeft, maar wel voorzichtig opbouwen.

@ Sabrina: moet nu ook terug met de fles. Loïs is nu 9 maanden en krijgen nog 2.5 fles. Mag nu nog maar 2. Noue... ik vind het wel best... ze drinkt nog zo lekker voor de nacht. Ik doe gewoon minder schepjes en meer water. jammer dan hoor.... hoe oud is jouw meisje?

groetjes
 
hey hey,

ik durf het hier haast niet neer te zetten wat jesse nu overdag eet....

doe het toch maar...hihi..

7.30 bordje pap=90cc+3friso en daarna nog een fles melk van 90cc+3

10 fruithapje, 1 stuk fruit met af en toe een halve liga erdoor heen.

12 een half plakje brood met boter en een flesje melk van 150cc+5

16 flesje melk 150cc+5 maar deze gaat er een deze dagen af

17.30 met de pot mee eten. aardappel met een lepel groente en daarna een toetje.

20. 210cc+7 en dan 1a2eetlepels rijstebloem.

en dat gaat er allemaal zonder problemen in. en ook weer uit...haha

ook hier werd er met 4 maanden gezegd dat we mochten beginnen met bijvoeden. ik ben daar met 5-5,5 maand mee begonnen. jesse (6,5mnd) vond de inhoud van een fruit en/of groente potje maar niets vandaar dat we nu alles zelf klaar maken.

allergien of niet, het blijft toch altijd afwachten of je kindje er tegen kan. maar om nou te zeggen dat je niet mag beginnen voor dat ze een half jaar zijn vind ik ook een beetje achter haalt.

groetjes
 
@bloempje27 Kirsten is pas 6.5 maand. Oh ja ik mag ook niet meer pureren ik moet alles grof geprakt geven (!). Dat vind ze al helemaal niets.

@mamavan elmar en jesse, ik denk dat ik dat ook maar is ga doen gewoon met de pot mee eten. Kirsten vind de bon bebe voeding niet lekker, er zit geen smaak aan en het laatste gedeelte is altijd zo waterig.

Kirsten zit nu op het volgende schema:
07.30/08.00 fles 150 cc + 5 schepjes nutrilon 2 + 1 schep bambix

09.30 fruit met thee ( dat is echt maar een klein beetje)

12.00 200 cc melk + 1/4 broodje

16.00 120 cc melk

17.30 half potje groenten

19.00 flesje melk van ongeveer 120 cc

22.00 flesje pyamapapje 250 cc


 
Terug
Bovenaan