Schema baby 6 maanden?

@ Sabrina, onze dochter eet ook wel met de pot mee, maar ik doe het wel ff in de staafmixer. Van 'stukjes' gaat ze echt nog flink kokhalzen. Dus ik bouw het wel langzaam af, steeds iets grover. Van Frisio heb je ook potjes met stukjes er in, dan kunnen ze er alvast aan wennen.

@Bloempje27, tsja die CB's..Ik denk dat iedereen maar een beetje z'n eigen plan moet trekken. Ik probeer de richtlijnen die ze me geven aan te houden, maar als ik merk dat ze nog niet klaar is voor stukjes of brood, dan doe ik het ook niet.

Ze at bijvoorbeeld een poosje geleden echt met moeite een paar hapjes fruit, toen hebben we het ook gewoon even laten rusten. Nu is het net of ze iets verder is en ze hapt het nu goed op.
 
Vlinder, ik laat het nu ook rusten hoor het fruit.
Die potjes van Friso ken ik, die met aardappel/tomaat en koolvis met dille vond ze lekker (!).
Vanavond gaat ze voor het eerst mee eten, aardappels met prei. Oh nee dat mag ze nog niet.. euh het wordt dus een potje hihihi. Misschien wel diegene hierboven heeft ze al een tijdje niet gehad.
 
Hallo! Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden en afgelopen week na bezoek CB t volgende schema begonnen:
8.00 200 cc opvolgmelk en 2 eetlepels rijstebloem
9.30 fruithap
10.00 slapen tot ongeveer 12.00
12.00 200 cc en 2 eetlepels rijstebloem
tussendoor water, diksap, soepstengel
smiddags nog ongeveer 1,5 slapen
16.00 groentehap en toetje
tussendoor water, diksap
19.30 200 cc en 2 eetlepels diksap en hij slaapt de klok weer rond tot de volgende ochtend 7.30.

Fruithap en Groentehap grotere potjes vanaf 6 maanden en eet hij met gemak leeg

Groetjes!
 
Tis absoluut niet achterhaald! Mijn zoon van 3 is sinds een 2-tal maanden gelukkig weer melk aan het proberen, en heeft al die tijd km-allergie gehad. Ook mijn dochter nu (7,5 maand) de artsen zijn er / en ook de dietisten toch zeer duidelijk over hoor! Bijvoeding pas met 6 maanden! en langzaam opbouwen, zo ook wát je geeft per keer, dus daarmee bedoel ik iedere 5 dagen een nieuwe smaak om te kijken hoe ze reageren. En da's écht niet alleen in mijn geval met die allergieen, maar juist ook om dit bij een (gezond) kind te voorkomen!

suc6

o, ja , ik vind trouwens dat het veel is hoor! Het zijn flinke eters/drinkers!
 
Tis absoluut niet achterhaald! Mijn zoon van 3 is sinds een 2-tal maanden gelukkig weer melk aan het proberen, en heeft al die tijd km-allergie gehad. Ook mijn dochter nu (7,5 maand) de artsen zijn er / en ook de dietisten toch zeer duidelijk over hoor! Bijvoeding pas met 6 maanden! en langzaam opbouwen, zo ook wát je geeft per keer, dus daarmee bedoel ik iedere 5 dagen een nieuwe smaak om te kijken hoe ze reageren. En da's écht niet alleen in mijn geval met die allergieen, maar juist ook om dit bij een (gezond) kind te voorkomen!

suc6

o, ja , ik vind trouwens dat het veel is hoor! Het zijn flinke eters/drinkers!
 
Tis absoluut niet achterhaald! Mijn zoon van 3 is sinds een 2-tal maanden gelukkig weer melk aan het proberen, en heeft al die tijd km-allergie gehad. Ook mijn dochter nu (7,5 maand) de artsen zijn er / en ook de dietisten toch zeer duidelijk over hoor! Bijvoeding pas met 6 maanden! en langzaam opbouwen, zo ook wát je geeft per keer, dus daarmee bedoel ik iedere 5 dagen een nieuwe smaak om te kijken hoe ze reageren. En da's écht niet alleen in mijn geval met die allergieen, maar juist ook om dit bij een (gezond) kind te voorkomen!

suc6

o, ja , ik vind trouwens dat het veel is hoor! Het zijn flinke eters/drinkers!
 
Hoi,

Ja,
Iedereen moet denk ik zijn eigen gevoel volgen.
Ik kreeg vroeger met 3 maanden al fruit en groente. En daar heb ik nooit last van gehad. Dus ja.
Jana heeft ook nergens last van. Ze is vrolijk. Erg rustig kind. En huilt zelden. Als ze dr niet tegen zou kunnen. Zou ze toch echt anders reageren.

Dus idd, alle mama's denk ik gewoon je eigen gevoel volgen. Al denk ik ook aan de richtlijnen van het cb. Maar zoals eerder geschreven. Ieder cb geeft soms andere adviezen.

Ik weet in ieder geval antwoord op mn vraag. Jana krijgt dus ongeveer wat de meeste kids hier ook krijgen.

Dank je voor jullie mening.

Groetjes Eva.
 
ik volg NIET de richtlijnen van het CB omdat ik daar dus al op het volgende schema moet zitten en dit red zij niet :

07.30 fles pap / bord pap

09.30 fruit

12.00 brood + fles melk

17.00 groentenhap

in de avond een fles melk

Tussendoor natuurlijk iets van diksap, roosvicee, thee oid en een liga.

Dit trekt zij niet, zij eet van alle bijvoeding maar een beetje. Dus niet alle richtlijnen van het CB zijn goed.

@Kiki, elk kind is anders. Je moet naar je eigen kind kijken hoe hij/zij reageert op iets. Vandaag heeft Kirsten het volgende gegeten:

03.30 100 cc melk
08.30 60 cc melk
12.15 3/4 broodje met 30 cc melk
16.00 130 cc melk
18.00 half groentepotje
19.45 165 cc melk

Zometeen krijgt ze nog een laatste fles voordat ze gaat slapen. Meer dan dit drinkt ze niet op het moment.

En soepstengel vind ik te hard voor ze op het moment, doe mij maar een liga of een bambix koekje

We kunnen hier over blijven discusseren, de een zegt pas na 6 maanden proberen en de ander eet al voltallig met de familie mee met 6 maanden.
 
Terug
Bovenaan