schema vraag en ben in de war?

hallo allemaal mijn baby word in 12 maart 6 maandenmijn schema is als volgt 7 uur fles 10 uur groente 3 theelepels 11 uur fles. 3 uur fles 7 uur fles en 23;00 laatste fles je mag toch de groente ook smoiddags gefen of is dat een regel smorgens gefen?en ik snap der geen bal van ze zeggen geen water gefen ook alsje pap geef   wat zal ik doen graag tips ben beetje in de war   en baby yogurt wanneer mag ik die gefen danoontje?. en gefen jullie ook water bij bij voedingen, alvast bedankt en als ze 6 maanden is hoe zou ik het dan doen ik geef geen fruit hapje graag reacties
alvast bedankt

Hoi Adama,

Mag ik vragen waarom je een groentehap om 10.00 uur geef? Waarom niet 's middags of 's avonds?
Waarom begin je niet eerst met fruithap? Die kan je dan om 10.00 uur geven.
Als ze eenmaal gewend is om fruit te eten, dan kan je groente introduceren. En die geef je dan 's middags of 's avonds.
Waarom wil je je kindje water geven? Melk is toch voldoende?
Met yoghurt/danoontje zou ik nog even wachten tot hij 7 maanden is.
Ik geef mijn dochter gewone yoghurt en die vindt ze heerlijk.

hoi Adama

mijn zoontje is nu 7mnd,
ik geef sóchtends fruit en tegen de avond warm eten.
ik gaf al danoontje toen hij 4mnd was hij keek het gewoon bij mijn dochtertje van 6 jaar uit de mond.
en ik geef ook water hoor, vooral bij het warme eten.
dat is geen enkel probleem.
je moet gewoon doen wat je zelf handig vind.
ik ga even mijn schema bijstellen en de middag fles er proberen af te krijgen want hij zit altijd gewoon te vol.
heel veel succes ermee
groetjes mascha

Als het goed is heb je een boekje gekregen van Yunio dat heet 'voeding"
Als je het niet hebt  heeft CB het vast wel.
Hierin staan een aantal richtlijnen voor een schema voor elke leeftijd. Dit vond ik heel handig destijds. Zolang het (nog steeds) geen 30 graden is buiten is extra water écht niet nodig. Volgens mij heb je dat ook al een aantal keren eerder gevraagd of niet?
Jij hebt er voor gekozen eerst groente te geven, dit is ook de richtlijn die het CB aangeeft dus dat is prima! Als ze de groente lekker vind en een aantal smaken heeft geprobeerd kun je (langzaam) beginnen met fruit.
Of je het 's morgens of 's middags geeft maakt niets uit dat mag je helemaal zelf samen met je kindje bepalen!
Als ze strakjes toe is aan een paar theelepeltjes fruit kun je de groente natuurlijk naar een uurtje of 16.00-17.00 schuiven en geef je 's morgens op de tijd  waarop je nu de groente  geeft haar fruit.  
Je moet  goed onthouden dat het nu alleen nog maar BIJvoeding is dus het hoeft nog geen fles te vervangen!  
Ik had toen mijn zoontje 7 mnd werd de tip gekregen van het CB om  de 15.00 fles langzaam te gaan vervangen door volle yoghurt (gewoon zuur dit schijnt goed te zijn voor   de smaakontwikkeling) tegen die tijd dat hij 150cc opkon mocht het een fles gaan vervangen. Eerst  deed ik dus  een beetje yoghurt  en dan nog een beetje melk na.
Als je met yoghurt  gaat beginnen met een maand of anderhalf- twee moet je wel eerst een derde water erbij doen ivm de niertjes maar dat weten ze op het CB wel!
Danoontje geef ik nu nog steeds niet, inmiddels is hij 15 maand ik vind er veel te veel suiker inzitten en zolang hij dat niet kent mist hij het ook niet!

Succes!

Groetjes Saskia

Het cb adviseerde hier ook om met groente te beginnen ivm de zoete smaak van fruit kan groente daarna nog wel eens tegenvallen.
Maar groente mag je ook 's middags geven.
Je kan nu ook als ontbijt pap geven, dan tussendoor fruit, dan rond 12:00 uur een fles, dan 's middags groente en fles en de laatste flessen zoals je gewend was.

hallo allemaal. ik hooor van de mensen geef water enz. zeggen ze aan mij.en de danoontje gaf ik bij me eerste zoon om 4 maanden bijme dochter geef ik het niet ik ben begonnen ,met de groente want de advies van cb was begin met groentehapjes fruit vinden alle kinderen leker en als ik met fruit begin kan ze later de groente weigeren mijn toetsenbord is beetje kapit sooryt

die richtlijn boeek van yunio ?heet dat boek yunio dan wil ik dat graag hebben en efen navragen?ik geef haarook water ik voel me niet lekker als ik haar geen water geef ze zeggen tegen mij als ze pap krijg ook geen water dan accepteer ik niet   zij is ook een mens?zelf meoeder zegt geef water aan de baby en elke mens in me omgeving geef water en reisa geef jij je geen watervan 15 maanden?  baby

ik geef de groente hapje wanneer het me goed uitkomt maar als ik het soms smorgens soms smiddags geef maak toch niet uit?
ja die water vraag had ik weer gevraag jullie vergeten ook niks he

Terug
Bovenaan