schema vraag en ben in de war?

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-02-2009 20:02:23'));

ik heb het geprobeerd je kanopslaan maar niet openen jammer kan ik het ook bij cb navragen..

Waarschijnlijk heb je dan het programmaatje niet waarmee hij opent (Adobe pdf reader)
Maar als je op het CB bent en vraagt naar het boekje VOEDING moeten ze wel weten waar je het over hebt hoor!

Succes!

Groetjes Saskia

Op zich hoef je tot je kindje 6 maanden is helemaal niets naast de fles te geven, geen hapjes en helemaal geen water.
Maar je bent begonnen met groente en dat is inderdaad de beste keuze.

10 uur in de ochtend is de eerste weken de beste tijd om bijvoeding te geven, je kind heeft dan de hele dag om het te verwerken (in de nacht gaat dat vaak wat moeilijker). Fruit kun je over een paar weken gaan doen.

Water is echt overbodig hoor! In  de flessen en het eten van je kindje zit voldoende vocht. En je geeft een kindje al snel TEVEEL water, wat helemaal niet goed voor ze is.
Laat die mensen maar lekker kletsen en dat water zelf opdrinken.

hallo
wat is dat nou voor een belachelijke reactie dirksmama?

Laat ze maar lekker kletsen?
je denkt wel dat je het zelf   allemaal perfect weet of niet?
ik denk dat adama een beetje onzeker is en dan hoef jij je mening niet bij haar op te dringen!
Water kan heus geen kwaad hoor ga jij de hele dag maar eens zonder drinken zitten,
een paar lepeltjes water kan echt geen kwaad en de kinderen vinden het maar wat lekker.
hoe zou dat nou komen?

ik denk dat je moet doen wat je zelf denkt dat het beste is,
en daar blijf ik bij,
groetjes mascha

quote: cicek81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-03-2009 12:38:19'));

hallo
wat is dat nou voor een belachelijke reactie dirksmama?

Laat ze maar lekker kletsen?
je denkt wel dat je het zelf   allemaal perfect weet of niet?
ik denk dat adama een beetje onzeker is en dan hoef jij je mening niet bij haar op te dringen!
Water kan heus geen kwaad hoor ga jij de hele dag maar eens zonder drinken zitten,
een paar lepeltjes water kan echt geen kwaad en de kinderen vinden het maar wat lekker.
hoe zou dat nou komen?

ik denk dat je moet doen wat je zelf denkt dat het beste is,
en daar blijf ik bij,
groetjes mascha

Wat is er nou zo belachelijk?
Adama krijgt van uit haar omgeving dingen opgedrongen, o.a. een baby water geven, die helemaal niet goed zijn voor een baby. Dus die mensen kan ze beter lekker laten kletsen!
Babies moet je namelijk liever helemaal geen water bijgeven, en al helemaal nu niet, de temperaturen zijn nou niet bepaald tropisch te noemen.
Babies drinken al een paar keer op een dag, en op die manier krijgen ze hun voeding EN hun vocht binnen. Ze zitten dus absoluut niet de hele dag zonder drinken, zoals jij stelt.

Als je een baby alleen water geeft, dan geef je al heel snel te veel, en dat kan gevaarlijk zijn voor een baby. Water vult maar voedt niet en als een baby teveel ervan drinkt kan de vocht/zoutbalans in het lijfje verstoord raken, dan kunnen ze zelfs bewusteloos raken.
Als je de indruk hebt dat je kindje extra vocht nodig heeft, bijvoorbeeld als het verstopt is, of als het buiten echt heel warm is (boven de 25 graden) dan kun je per fles 15-20cc extra water toevoegen, meer niet, anders is het teveel water. Door de suikers en zouten in de fles neemt het lichaam van een baby het vocht veel beter op dan wanneer het water zo krijgt.

Dit alles geldt natuurlijk alleen bij kunstvoeding. Bij borstvoeding moet je de eerste 6 maanden so wie so geen water geven, maar gewoon een keertje extra aanleggen.

Mascha volgens mij heb jij een ouder kindje in gedachten kan dat?
Het meiske van Adama is nog maar 5 maandjes vandaar dat ze nog niet veel anders nodig heeft dan haar flesjes.
Tuurlijk moet iedereen doen wat ze het beste acht voor hun kindje maar ik sluit me in dit geval wel aan bij Dirksmamma haar text mede omdat ik het zelf ook zo ervaren heb. Niet toen ons ventje zo klein was want toen kreeg hij alleen extra water als het héél warm was (vorig jaar april-mei was hij 5-6 mnd en was het best warm sommige dagen)
Maar juist nu hij wat ouder is (15 mnd) merk ik sneller als hij te dicht voor de maaltijd nog  teveel gedronken heeft dan eet hij aanmerkelijk minder! Als ik dan moet kiezen geeft ik hem liever ná de maaltijd nog wat water! Dan weet ik zeker dat hij de nodige voedingstoffen binnen heeft en als hij dán nog dorst heeft dan mag hij rustig drinken.
Soms is het eten ook wat gekruid en dan kun je juist weleens dorst hebben.
Maar in het geval van flesvoeding zou dat betekenen dat je nadát je er  al 200cc melk (met eventueel pap) ingestopt hebt, nóg eens met vloeistof aankomt. Probeer dat zelf maar eens eerst een groot glas melk en dan nog een glaasje water erachter aan pff ik moet er niet aan denken!

Adama ik weet dat je geen autochtone Nederlandse bent, ik weet niet waar je ouders vandaan komen oorspronkelijk en ik weet ook niet wie er in je omgeving iedere keer het wateradvies  geeft, maar zou het kunnen, en vat dit niet verkeerd op, dat deze mensen van oorsprong uit een veel warmer land komen? Dan is het natuurlijk wel logisch dat ze zelf gewend zijn de kindertjes wat vaker water tussendoor te geven dan wij hier in ons koude kikkerlandje?

Groetjes Saskia

sorry mijn excuses  dan,
Mijn zoontje is nu 7mnd en ik bedoel ook echt geen fles vol water maar mij kleine mannetje geeft ik een paar lepeltjes water of diksap na de warme hap.

Mijn man is van turkse afkomst en ja dat ze daar de kinderen sneller meer geven is bij ons wel het geval,
hij krijgt af en toe al een lepeltje turkse thee(best sterk) en heeft laatst ook al aan een colaflesje snoepje gesabbelt.
ik ben daar niet zo moeilijjk in en dit is ook mijn tweede kindje dus misschien daarom niet onzeker.

maar ik blijf er wel bij dat een paar lepeltjes water geen kwaad kan.

ik zou de volgende keer niet meer zo fel reageren.

groetjes mascha

ik dacht ook dat je turks waswant cicek is in turkse taal bloem ik ben turks me man ook .   en bij de tweede bevalling heb ik m enog onzekerder gevoeld. ik geef ook water water is goed niet slecht maar t?eveel is slecht voor de niertjes. en geef je ook je baby turkse soep cicek of wacht je af?

doe in de turkse thee beetje water beetje licht is nog beter voor de baby anders is het te zwaar dirksmama ook dankje wel voor je berichtje maar als andere mensen advies gefen moeten we respect tonen niemand kletst hier iedereen zegt hun mening

Terug
Bovenaan