quote: cicek81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-03-2009 12:38:19&apos

);
hallo
wat is dat nou voor een belachelijke reactie dirksmama?
Laat ze maar lekker kletsen?
je denkt wel dat je het zelf allemaal perfect weet of niet?
ik denk dat adama een beetje onzeker is en dan hoef jij je mening niet bij haar op te dringen!
Water kan heus geen kwaad hoor ga jij de hele dag maar eens zonder drinken zitten,
een paar lepeltjes water kan echt geen kwaad en de kinderen vinden het maar wat lekker.
hoe zou dat nou komen?
ik denk dat je moet doen wat je zelf denkt dat het beste is,
en daar blijf ik bij,
groetjes mascha
Wat is er nou zo belachelijk?
Adama krijgt van uit haar omgeving dingen opgedrongen, o.a. een baby water geven, die helemaal niet goed zijn voor een baby. Dus die mensen kan ze beter lekker laten kletsen!
Babies moet je namelijk liever helemaal geen water bijgeven, en al helemaal nu niet, de temperaturen zijn nou niet bepaald tropisch te noemen.
Babies drinken al een paar keer op een dag, en op die manier krijgen ze hun voeding EN hun vocht binnen. Ze zitten dus absoluut niet de hele dag zonder drinken, zoals jij stelt.
Als je een baby alleen water geeft, dan geef je al heel snel te veel, en dat kan gevaarlijk zijn voor een baby. Water vult maar voedt niet en als een baby teveel ervan drinkt kan de vocht/zoutbalans in het lijfje verstoord raken, dan kunnen ze zelfs bewusteloos raken.
Als je de indruk hebt dat je kindje extra vocht nodig heeft, bijvoorbeeld als het verstopt is, of als het buiten echt heel warm is (boven de 25 graden) dan kun je per fles 15-20cc extra water toevoegen, meer niet, anders is het teveel water. Door de suikers en zouten in de fles neemt het lichaam van een baby het vocht veel beter op dan wanneer het water zo krijgt.
Dit alles geldt natuurlijk alleen bij kunstvoeding. Bij borstvoeding moet je de eerste 6 maanden so wie so geen water geven, maar gewoon een keertje extra aanleggen.