schema vraag en ben in de war?

Hoi Adama,

Als jij je zoontje water wil geven, moet je dat gewoon doen, maar ik zou daar geen fles melk mee vervangen. Die heeft hij gewoon nog nodig.
En inderdaad, ik ben ook met groente begonnen. Het maakt ook niet uit hoe laat je het geeft. Gewoon geven wanneer het je uitkomt.
Probeer de bijvoeding alleen langzaam op te bouwen. Dus eerst groente en als hij het goed eet, begin je met fruit of yoghurt, maar doe vooral wat jij het beste vindt voor je zoon.

Quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-02-2009 14:03:04'));

die richtlijn boeek van yunio ?heet dat boek yunio dan wil ik dat graag hebben en efen navragen?ik geef haarook water ik voel me niet lekker als ik haar geen water geef ze zeggen tegen mij als ze pap krijg ook geen water dan accepteer ik niet   zij is ook een mens?zelf meoeder zegt geef water aan de baby en elke mens in me omgeving geef water en reisa geef jij je geen watervan 15 maanden?  baby

ik geef de groente hapje wanneer het me goed uitkomt maar als ik het soms smorgens soms smiddags geef maak toch niet uit?
ja die water vraag had ik weer gevraag jullie vergeten ook niks he

Ik denk dat je mij bedoeld ipv Reisa? Ik ben namelijk de mama van  een zoontje  van  15 mnd. En ja natuurlijk geef ik hem nu wel water, of thee want dat vind hij ook heel lekker! Maar dat deed ik nog niet toen hij 5 maanden was alleen als het héél warm was wel eens een keertje.
Ik maak er wel vaste tijdstippen van nu, dus niet te dicht op het eten want dan kan ik er donder op zeggen dat hij veel minder eet dan anders!
Dat risico loop jij dus ook als je water tussendoor gaat geven, dat je dochtertje al voldaan is van het water en dat ze dan de fles met belangrijke voedingsstoffen laat staan omdat die er niet meer in past...teveel vocht is ook niet goed voor de niertjes.
Vandaar dat ze nu nog genoeg heeft aan de melk en straks als je op 2 á 3 flessen zit dan krijg je rond 10.00 en 15.00 uur vanzelf een drinkmomentje met fruit of een koekje  bijvoorbeeld.

Het boekje waar ik het over had heet VOEDING en het is zo'n soort   schriftje, oranje wit  van kleur.
Ik heb even  op de site van Yunio gekeken en  je kan hem ook downloaden.  
Hieronder heb ik een link gezet als  alles goed is gegaan kun je daarop klikken en kom je direct op de pagina terecht met de brochure.

brochure voeding

groetjes Saskia

Ai de link werkt niet dus...

even naar   www.yunio.nl  dan linksboven jeuggezondheidszorg kiezen.
Dan links in het rijtje voeding en bewegen klikken.
overgewicht aanklikken
en dan staan onder de text in het oranje 2 brochures die je kan kiezen:
daar staat ook:
Brochure voeding voor kinderen van 0 - 6 jaar, nov. 2008.pdf
Deze moet je klikken en dan kun je hem lezen als het goed is....

pfff valt niet mee zo'n omweg haha!

het is een dochter niet een zoon irene .dit is de 3 de dagdat ik met groente hapjesben begonnen. en sas ik wil de brochure open doen maar dat kan je niet open doen wel opslaan ik snap het niet? de cb zegt geef geen water hoef niet maar wij zijn toch ook mensen en kunnen niet zonderter doen onde ik ben bang dat ze door dorstheid wat naars gebeurt.

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-02-2009 08:40:11'));

het is een dochter niet een zoon irene .dit is de 3 de dagdat ik met groente hapjesben begonnen. en sas ik wil de brochure open doen maar dat kan je niet open doen wel opslaan ik snap het niet? de cb zegt geef geen water hoef niet maar wij zijn toch ook mensen en kunnen niet zonderter doen onde ik ben bang dat ze door dorstheid wat naars gebeurt.

Als je via de link klikt zou hij direct moeten openen
als je via de Yunio site gaat (de omweg die ik  eerder heb uitgelegd) kan het zijn dat je eerst moet opslaan en dat je het daarna kan openen dat zou je even moeten proberen.

En wat het water betref: tel eens op wat je aan water over de hele dag in de flesjes doet!
Dat is allemaal vocht wat je haar geeft hoor, ruim voldoende   voor haar leeftijd!
Als ze voldoende plast hoef je je om uitdroging zéker geen zorgen te maken!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan