Schildklier waarden bij zwanger worden

Ik heb ook Hashimoto en een kinderwens! Juist door uitblijven van een zwangerschap achter Hashimoto gekomen. Gestart met een TSH van 19 en een Ft4 van 13. Nu intussen een TSH van 0,70 en een Ft4 van 19. Nu dus iets te lage TSH. Mij werd ook geadviseerd deze ongeveer 1 te laten zijn. Morgen krijg ik opnieuw advies qua medicatie.
 
Ik zou echt een afspraak maken bij de internist! Ik was al in behandeling daar voor de schildklier maar ik 'mocht' pas proberen zwanger te raken toen de waardes oké waren en ik mri. Scan had gehad. In mijn vorige zwangerschap en in deze ook moet ik elke 3 weken bloedprikken en wordt er gekeken of de medicijnen nog moeten worden aangepast. Deze gaan tijdens mijn zwangerschappen alle kanten op door invloed van hormonen. Echt noodzakelijk dus dat de internist je in de gaten houdt!! 
 
Ik zou echt een afspraak maken bij de internist! Ik was al in behandeling daar voor de schildklier maar ik 'mocht' pas proberen zwanger te raken toen de waardes oké waren en ik mri. Scan had gehad. In mijn vorige zwangerschap en in deze ook moet ik elke 3 weken bloedprikken en wordt er gekeken of de medicijnen nog moeten worden aangepast. Deze gaan tijdens mijn zwangerschappen alle kanten op door invloed van hormonen. Echt noodzakelijk dus dat de internist je in de gaten houdt!! 
 
Samm  Dan zat je wel heel hoog ja! Ah wel 1 dus. Oke! Hoeveel slik je en welk medicijn?
MamaMarjolein Mijn HA zei met stoppen pil prikken, nu 4 weken later dus. En nu weer over 4 weken.  En als ik zwanger blijk weer en dan 25% omhoog van medicatie.  En dan tijdens zwangerschap elke 4 weken. 
Zat te denken over 4 weken dus weer prikken en dan kijken hoe die is en dan evt vragen voor internist. 
 
Hoi allemaal, 
 
Ik ben geboren zonder schildklier en sinds de wens tot zwangerschap onder controle bij internist. Huisartsen hebben het al die jaren prima gedaan maar m'n TSH schommelde nogal (tm 15!) dus heb in overleg met HA doorverwijzing internist gevraagd. Sindsdien onder controle bij internist. Geeft idd aan dat TSH best is tussen 1 en 2.basisregeling is ook dat bij zwangerschap medicatie 25% verhoogd wordt.
Inmiddels 29,5weken zwanger en de waarden zijn sinds kort pas weer goed. elke 4 wk geprikt en steeds beetje bijstellen. So be it...als ik bevallen ben zal het ook wel weer een insteltijd nodig hebben, maar dat komt dan wel. Zorg in ieder geval dat je iemand hebt bij wie je vertrouwen voelt.mijn vorige huisarts (vanwege verhuizing gewijzigd) was heel erg van, als jij je er goed bij voelt, waarom dan wijzigen. Voelde heel fijn dat hij meer naar persoon dan naar nummers keek.
 
Ander punt van aandacht:vit B en D. Laat die ook prikken. Mijn vit D was nl te laag, door extra dosering daarvan mn schildklier waarden bij kunnen stellen. Let wel op dat je voor/bij zwanger schap een max hoeveelheid mag van 1000ie per dag  waarvan vaak al 400in zwangerschapsvitaminen zit.
 
Sterkte en... Toen ik zwanger werd waren mn waarden niet ideaal, dus focus je er niet volledig op! 
 
O ja, de pil heb ik ook even gehad. Maar bracht idd mn schildklier waarden helemaal van slag. Overgegaan op Mirena (spiraal) omdat de hoeveelheid hormonen daarmee veel lager was. Geen effect meer op schildklier waarden. Huisarts wist niet van pil VS schildklier maar heeft het waar ik bijzat opgezocht in een medische encyclopedie ;) 
 
XenaORthor  Heey wat "leuk" eindelijk iemand die ook zonder schildklier is geboren, nog nooit gehoord.
Bedankt voor je berichtje! Fijn om te horen!  :)
Ik heb een tijd geleden alles laten prikken ook die vitamines en die waren goed. Maar ik kan het bik de volgende keer wel doen.
Ik slik nu alleen foliumzuur met vit D en af en toe een multi vitamine pil (maar eigenlijk laatste tijd niet meer).
Dan ga ik proberen mn waarde tussen 1 en 2 te krijgen. Iig rond de 1.
 
Groetjes!
 
 
Bij mij is na meerdere miskramen ontdekt dat mijn t4 hormoon te laag was. Heb nu medicatie en wordt regelmatig gecontroleerd in het ziekenhuis. Nu ruim 25 weken zwanger. Geeft mij veel rust dat ze alles zo goed in de gaten houden en checken. Wist zelf niet dat mijn schildklier te traag werkte, voelde mij gewoon gezond. 
Mijn waardes worden door de gynocoloog in de gaten gehouden, maar ik wordt na de bevalling doorverwezen naar de internist om alles goed af te stemmen. 
Wens je veel succes en hoop dat je snel zwanger mag worden. 
 
Terug
Bovenaan