Hoi allemaal,
Ik ben geboren zonder schildklier en sinds de wens tot zwangerschap onder controle bij internist. Huisartsen hebben het al die jaren prima gedaan maar m'n TSH schommelde nogal (tm 15!) dus heb in overleg met HA doorverwijzing internist gevraagd. Sindsdien onder controle bij internist. Geeft idd aan dat TSH best is tussen 1 en 2.basisregeling is ook dat bij zwangerschap medicatie 25% verhoogd wordt.
Inmiddels 29,5weken zwanger en de waarden zijn sinds kort pas weer goed. elke 4 wk geprikt en steeds beetje bijstellen. So be it...als ik bevallen ben zal het ook wel weer een insteltijd nodig hebben, maar dat komt dan wel. Zorg in ieder geval dat je iemand hebt bij wie je vertrouwen voelt.mijn vorige huisarts (vanwege verhuizing gewijzigd) was heel erg van, als jij je er goed bij voelt, waarom dan wijzigen. Voelde heel fijn dat hij meer naar persoon dan naar nummers keek.
Ander punt van aandacht:vit B en D. Laat die ook prikken. Mijn vit D was nl te laag, door extra dosering daarvan mn schildklier waarden bij kunnen stellen. Let wel op dat je voor/bij zwanger schap een max hoeveelheid mag van 1000ie per dag waarvan vaak al 400in zwangerschapsvitaminen zit.
Sterkte en... Toen ik zwanger werd waren mn waarden niet ideaal, dus focus je er niet volledig op!