Schildklier waarden bij zwanger worden

Hallo!
Ik heb een niet werkende schildklier! Al vanaf mijn eerste jaar krijg ik daarvoor euthyrox. Vroeger moest ik vaak prikken en was ik in behandeling bij een internist, maar tegenwoordig voldoet 1x per jaar prikken en overleg met de huisarts.
sinds ik gestopt ben met de pil prik ik elke 4 weken en is mijn medicatie verhoogd van 100 naar 125 microgram.
de huisarts weet ook dat ik zwanger wil worden en we houden het goed in de gaten. Wat de waarden nu zijn weet ik niet, maar ze zijn stabiel en binnen de grenzen dus volgens de huisarts zou dat niets in de weg hoeven staan.
Ben nu in ronde 3 (26-8 gestopt met de pil) 
het schijnt dat je een stabiele schildklier waarden noet hebben omdat je kindje de eerste 14 weken die van jou nodig heeft om zich te obtwikkelen. Fijn hoor, al die hormonen extra ?
 
Voor onze ivf behandeling is ook mijn schildklier gecontroleerd. Ik had toen een waarde van 8. Met medicatie teruggebracht onder de 2,5 en toen een akkoord van de internist gekregen om te starten met ivf.
Onze huisarts weet er ook weinig van helaas.. Gelukkig liepen wij al in het ziekenhuis.
Ik ben over 2 weken uitgerekend en moet daarna omlaag in medicatie. Tijdens de zwangerschap iedere 4 tot 6 weken bloedprikken om te bepalen of de waarde nog onder de 2,5 zit.
Succes! 
 
@cherryberry klopt!
Ik gebruik nu 75 mcg van Euthyrox. Helaas ondanks herstelde TSH nog geen goede cyclus... hebben meer mensen daar ervaring mee? Ik begreep van de internist dat dit binnen 4-6 weken na goed ingesteld zijn moest herstellen, anders moet ik weer naar de gyn.
 
Sjuultje Oke! Wat fijn dat je nu al 25 weken bent   :)
Dankjewel, hoop het ook.
Als ik gelijk een regelmatige cyclus zou hebben, ben ik nu 4 dagen "overtijd". Morgenochtend weer een testje..
Soms denk ik nee wacht even.  Maar zeker met die schildklierproblemen moet je het snel weten om actie te kunnen ondernemen voor medicatie . Zeker nu die best laag is. Of niet?
 
Groetjes
 
Minty Oke!
Spannend allemaal he..wanneer is je NOD nu?
Ik heb tot mijn 18e bij de endocrinoloog gelopen in sofia kinderziekenhuis. Daarna huisarts en sinds paar jaar weer een nieuwe. Ben nu 27.
Hoeveel zat je tsh laatste keer?
 
Groetjes en succes!
 
Samm  Hmm.. en hoe lang heb je over instellen gedaan? Wat rot allemaal zeg.. Succes ermee.. Hoop dat er snel een pijl op te trekken is en dat je snel zwanger bent!
 
CherryBerry ik heb geen idee eerlijk gezegd van de waardes. ? 
misschien wel goed om eens uit te zoeken haha. Mijne is al sinds ik heel klein was stabiel dus heb me er niet echt in verdiept. Ben tijdje terug 20kg afgevallen en toen moest de euthyrox van 125 naar 100 microgram. Toen ik bij mijn (nieuwe) huisarts kwam en vertelde dat ik met de pil ben gestopt heeft ze bloed geprikt en me weer 125microgram voorgeschreven. Zij gaf aan dat het voor een zwangerschap belangrijk is dat je TSH stabiel is. En dat daardoor je schildklier doet wat ie moet doen. Omdat de schildklier harder moet werken om ook het kindje te laten groeien kon ik beter iets aan de hoge kant zitten dan op de ondergrens. Zij lijkt er verstand van te hebben ?
 
mijn NOD is zondag 18-11 (14dagen na ovulatie) dan zit ik op dag 25, dat is wel een korte cyclus. Hiervoor 31-25. Ga tot dag 28 wachten met testen. 
En wanneer is jouw NOD? 
 
Terug
Bovenaan