Schoentje wel/niet (discussieer mee)

A

Anoniem

Guest

Hoi Mama's,

Ik ben, zoals ik het zelf noem, een "blote voeten" mama..
Alleen sokjes aan als het wat frisser is, buiten dan nog eventueel lederen slofjes voor de kou, maar het allerliefste gewoon lekker blote voetjes.

Hij kan op die manier makkelijker kruipen (ook om te leren!) omdat hij zich beter kan afzetten en leert met staan zijn balans wat beter te "voelen". Daarbij trekt hij toch altijd zijn sokken uit, dus zit met Kay op een lijn hahaha..

Zolang Kay nog niet kan lopen doe ik hem dus ook nog geen "echte" schoentjes aan, ook al vind ik het onwijs gaaf staan. Het lijkt me voor die kleine frummels gewoon nog niet nodig, danwel minder comfortabel,  als ze nog niet kunnen lopen..  

Ik koop Kay dus een paar "echte" stoere schoenen als hij gaat lopen..
Hoe denken jullie hier eigenlijk over?

Wel of geen schoentjes aan voordat ze ze eigenlijk nodig hebben?

Esmé mv Kay

hi

ik ben het helemaal met je eens! Ik trek haar wel leren slofjes aan als het fris is want sokjes alleen is te glad en die trekt ze uit!!

gr
Marielle

Hoi,

He, dat is een leuke!!
Hier doe ik wel aan mee.

Zoals ik in de topic, welke schoenmaat al zei heb ik voor Yari buigzame schoenen voor als we ergens heen gaan, en voor op de fiets.Vind het gewoon mooier, gekleder met een schoentje.  Maar thuis leeft Yari op blote voet. Dit is gewoon veel beter voor voeten, als hij gaat  staan, kruipen etc. Hier dus pas ECHTE schoenen als Yari heel goed kan lopen. Yenna liep een paar maanden toen ze voor het eerst ECHTE schoenen kreeg. Daarvoor had ze goede, maar erg buizame schoenen.

Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt.

Groetjes Marina.

Hoewel papa het stiekum wel eens doet, doe ik Thijs nooit schoenen aan.
Blote voeten of sokken. Het viel me op dat ze op het KDV ook vaak zijn
sokken uit doen.

Groetjes jama mv Thijs

Dat viel me ook op,.. Maar meer omdat zijn teennageltjes dan weer blauw, rood of paars waren. Zal wel met een ander doel zijn haha..
Nee onzin natuurlijk, maar ze bewegen zich nu eenmaal makkelijker zo..

ook ik ben het hier mee eens; nog geen schoenen voordat meneer kan lopen! En ondanks dat Milo nu al een maandje behoorlijk goed loopt aan de handen vind ik het echt nog niet nodig.

Hoi,

Hier ook geen schoenen. Ze heeft een paar slofjes, die heeft ze vaak aan. We hebben een grindvloer thuis en dat doet zeer, erg komisch om te zien, dan kruipt ze emt een been in de lucht. Vaak trekt ze zelf na een tijdje uit, vooral in de auto en de kinderwagen/buggy. Ze wil ook liever neits aan haar voetjes. Ik vind het best. Als ze 3 weken zelfstandig kan lopen, dus zonder hulp van handen, krijgt ze goede kinderschoentjes die goed flexible zijn.

Nanda, mv Tess

Tyche heeft een paar schoentjes voor speciale gelegenheden maar heeft ze dus zelden aan. Sokjes doe ik haar ieder ochtend aan. Zij doet ze uit. Nog een keer proberen... heeft ze ze weer uit, dan laat maar. Ik loop zelf ook altijd op blote voeten.
Als we dan ergens heen zouden gaan, zou ik ze toch wel weer aan doen maar gewoon in huis niet.

Terug
Bovenaan