schoentjes!

Ook dit is weer een onderwerp waar de meningen over zijn verdeeld.
Naar mijn mening zijn slofjes niet slecht voor je kindje, zolang ze maar soepele zolen hebben. Dan houdt het voetje gewoon de natuurlijke vorm.
Ik heb altijd geleerd dat het het beste is om je kind, juist als hij/zij gaat lopen, zoveel mogelijk op blote voeten te laten lopen. Zo leert je kindje ze op een natuurlijke manier neer te zetten, zonder dat ze in een bepaalde vorm worden gedwongen. Voor naar buiten gaat dat natuurlijk niet op, maar dan zijn schoentjes met een slappe zool, prima. Het is dan wel belangrijk dat de achterkant van de schoen stevig is.
Dit betekent dat dit dus niet persé dure schoenen hoeven te zijn met een voetbed.
Mijn ouders hadden het trouwens ook niet breed en ik heb nooit dure schoenen gehad, maar heb ook geen doorgezakte voeten.
Als ik slofjes voor het kdv zou moeten kopen, zou ik iets in de vorm van die zootjes doen. Maar de echte zootjes vind ik weer te duur, dus iets wat er op lijkt.
Maar nogmaals, dat is mijn mening, ik doe het op deze manier. En een ander doet het misschien weer anders..
Sil

Hahaha wat een reacties op mijn "schoentjes topic"!!!
Maar idd, wat is goed he? Zo doet iedereen het op zijn eigen manier!
En ik denk idd wel wat sil ook al zegt, dat het belangrijk is dat het van die flexibele dunne zooltjes zijn als ze nog zo klein zijn.
En hier gaan ze ook alleen maar aan als we naar buiten gaan (met dit weer niet!!) of ergens op bezoek gaan. Binnen heeft ze alleen sokjes, meestal eigenlijk gewoon blote voetjes. Vind dat ook wel lekker!

En "moeten" de baby's daar op het kdv ook al slofjes aan dan?? Is dat niet voor de grotere kinderen die al lopen?
Bij ons op het kdv hoeft dat helemaal niet, maar ik ken wel kdc's die dat wel doen, maar dan alleen de kinderen die lopen.
Als het echt "moet" zou ik idd gewoon van die slofjes wat sil al zei aandoen(weet de naam niet meer!) en anders gewoon sokken....komt toch op hetzelfde neer?!

Wij (op het werk dan hé) vragen ook aan de ouders om slofjes mee te nemen, maar idd geldt dit meer voor de kinderen die lopen.
Schoenen mogen ze niet aan op de groep, sokken worden uitgetrokken en dan krijgen ze van die koude voetjes, vandaar..
Maar als jij als moeder dat niet wil, is dat toch jouw keuze.
Sil

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-07-2007 17:24:09'));

Ook dit is weer een onderwerp waar de meningen over zijn verdeeld.
Dit betekent dat dit dus niet persé dure schoenen hoeven te zijn met een voetbed.
Mijn ouders hadden het trouwens ook niet breed en ik heb nooit dure schoenen gehad, maar heb ook geen doorgezakte voeten.

Sil

Ik vergeet er dus nog bij te zetten dat doorgezakte voeten bij mij in de familie veeeeeel voorkomt. Ik en mijn broer de enige zijn die dat niet hebben.
Dat scheelt denk ik ook  Die info dan.....

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan